Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:01:10 GMT

تصویب کلیات لایحه ای درباره سازمان فنی و حرفه‌ای در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۱۷۴

تصویب کلیات لایحه ای درباره سازمان فنی و حرفه‌ای در مجلس

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه نحوه کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه ای موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 فروردین) قوه مقننه، کلیات لایحه نحوه کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه ای کشور با 168 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در صحن مصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح گزارش این کمیسیون درباره لایحه مذکور، گفت: سازمان و دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور زمینه اشتغال را فراهم می کنند و براساس برنامه توسعه 50 درصد آموزش ها باید مهارتی شود اما متاسفانه از برنامه عقب هستیم بنابراین این لایحه زمینه فراهم کردن کمک های مردمی به سازمان فنی و حرفه ای را فراهم می کند.

وی ادامه داد: این لایحه به کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود که با حضور کارشناسان، دستگاه های ذیربط و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نشست 16 شهریور 92 با اعمال اصلاحاتی در متن تصویب شد و اینک گزارش آن در اجرای ماده 143 آئین نامه داخلی تقدیم مجلس می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای یکی از زمینه های اشتغال کشور محسوب می شود، گفت: این سازمان با کمک ترین امکانات می تواند اشتغال زایی گسترده را ایجاد کند و باید میان مسائل و مشکلات سیاسی و اصلی سازمان تفکیک قائل شد؛ این سازمان بازنشست نیست و باید برای تجهیز و توسعه سازمان که از امکانات محدود برخودار است باید چاره اندیشی کرد و نباید نقش اساسی سازمان را در عرصه های مختلف نادیده گرفت.

فلاحی یادآور شد: باید با تجهیز این سازمان زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را ایجاد کرد، برای خریداری تجهیزات موانع قانونی وجود دارد و باید زمینه را فراهم کرد تا دستگاه های نظارتی اجازه دهند از کمک های مردمی و افراد حقیقی و حقوقی برای تامین تجهیزات سازمان استفاده کرد. انتظار می رود نمایندگان با رأی موافق به کلیات این لایحه به سازمان برای اشتغال زایی و رشد آن کمک کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سازمان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد