Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@00:28:15 GMT

همسر شهید نواب صفوی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۲۲۰

همسر شهید نواب صفوی درگذشت

محمد مهدی عبدخدایی از یاران شهید نواب صفوی و دبیرکل جمعیت فداییان اسلام صبح یکشنبه  با تایید این خبر گفت: نیره‌ سادات احتشام رضوی از شهید نواب صفوی صاحب سه دختر بود و پیکر پاک او قرار است در مشهد تشییع شود.

سیدمجتبی نواب صفوی (۱۳۰۳-۱۳۳۴ ش)، از روحانیان مبارز علیه رژیم شاه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فداییان اسلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فداییان اسلام عنوان گروهی بود که شهید نواب صفوی با هدف اجرای احکام اسلام، تشکیل حکومت اسلامی، جهانی‌سازی اسلام، مبارزه با نظام سلطنت و مخالفت با اساس رژیم پهلوی تاسیس کرد.

نواب صفوی در ۳۱ سالگی در پی ترور حسین علاء، از سوی رژیم پهلوی به اعدام محکوم شد و پس از دو ماه شکنجه در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۴ به شهادت رسید.

27215

کد خبر 1506066

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نواب صفوی انقلاب اسلامی ایران شهید نواب صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در پیامی در خصوص ویژگی های شهید مطهری (ره) فرمودند: «اینجانب به اسلام و اولیای عظیم‌ الشأن آن و به ملت اسلام و خصوص ملت مبارز ایران ضایعۀ أسف‌ انگیز شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام مرحوم آقای حاج شیخ مرتضی مطهری ـ قدس سره ـ را تسلیت و تبریک عرض می‌ کنم. تسلیت در شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزندۀ خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی ها و انحرافات مبارزۀ سرسختانه کرد، تسلیت در شهادت مردی که در اسلام‌شناسی و فنون مختلفۀ اسلام و قرآن کریم کم‌ نظیر بود. من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیتهایی بود که حاصل عمرم محسوب می‌ شد. در اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالِم جاودان ثُلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک در داشتن این شخصیتهای فداکار که در زندگی و پس از آن با جلوۀ خود نورافشانی کرده و می‌ کنند....» 

صحیفه امام، جلد ۷، صفحات ۱۷۸

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

دیگر خبرها

  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • مطهری امام
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی