Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بسیار وخیم شیوع کرونا در ترکیه گفت: عدم سیاست‌گذاری متناسب در کنترل و لغو پرواز ایران به ترکیه، عاملی موثر و منطقی‌تر در شروع موج چهارم کرونا است تا کشوری مانند عراق. - اخبار اجتماعی -

زهره سادات لاجوردی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره برقراری تورهای گردشگری به کشورهایی چون ترکیه اظهار کرد: علیرغم گذشت یک سالِ سخت و طاقت‌فرسا برای همه آحاد جامعه اعم از مردم و کادر درمان و نیز تجربه‌اندوزی از آزمون و خطاها در مدیریت این بحران، امروز همه مراکز استانها و کلانشهرهای کشور به رنگ قرمز درآمده و آمار تلفات کرونا افزایش نگران کننده‌ای یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه مدیریت این ویروس پیچیده است اما تجربیات موفق در ایران و سایر نقاط جهان نشان داده که عقلانیت و هماهنگی در تصمیمات و بخش‌های مختلف همواره از وجوه لازم کنترل بحران کرونا بوده است؛ در این شرایط، در حالی‌که وزارت بهداشت طی ماه‌های گذشته همواره نسبت به شیوع نسخه انگلیسی این ویروس که قدرت سرایت چندبرابری نیز دارد، هشدار داده‌ است؛ تعارض برخی سیاست‌های ستاد کرونا در شیوع موج چهارم کرونا غیرقابل اغماض است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بُعد داخلی، دولت می‌توانست با راهبرد پیشگیرانه، مانع از بروز وضعیت فعلی شود و ضمن استفاده از ایام نوروز که عملاً مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی به صورت کامل یا نیمه، تعطیل بودند با اعمال محدودیت‌های سخت در رفت و آمد مانع سفر شود.

وی افزود: در این موارد نمی‌توان قصور را به گردن مردم انداخت چرا که آنها تابع تصمیمات بالادستی هستند، بسیاری از مردم وقتی لغو محدودیت‌ها را از ستاد کرونا شنیدند، از فروکش‌کردن این ویروس در کشور اطمینان یافتند و تشویق به مسافرت شدند؛ اصولاً، برداشتن محدودیت تردد بین شهری در دو هفته تعطیلات رسمی و تعطیل کردن مشاغل و ادارات و ایجاد محدودیت تردد در دو هفته کاری چه قرابتی با مدیریت مدبرانه دارد؟! در همین حال، بنابر اظهاراتی که در رسانه‌ها از سوی مسئولان وزارت بهداشت منعکس شده علیرغم محوریت نظر کارشناسی‌ آنها، در ستاد ملی مبارزه با کرونا به پیشنهادات‌شان بی‌توجهی و هشدارهایشان نادیده گرفته می‌شود.

لاجوردی خاطرنشان کرد: در بُعد خارجی نیز یک بام و دو هوای سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا مشهود بوده است؛ عدم سیاست‌گذاری متناسب در کنترل و لغو پرواز ایران به ترکیه، عاملی موثر و منطقی‌تر در شروع موج چهارم کرونا است تا کشوری مانند عراق؛ عراق چگونه می‌تواند منشأ موج اخیر باشد در حالی که هم شیوع کرونا در عراق به نسبت بسیاری از دیگر کشورها، شدت ندارد و هم مسافرت به عراق ماه‌هاست به شکل کاملاً سخت‌گیرانه ممنوع شده است و در همین زمان، مسافرت به مناطق آلوده‌تر و پرابتلایی مانند ترکیه و انگلیس دایر بوده است.

وی گفت: حتی در این ستاد با لغو پروازها به کشورهایی مانند ترکیه مخالفت هم شده است در حالی که حسب اعلان‌های سازمان جهانی بهداشت از ترکیه به عنوان پیشتازان ابتلا به کرونا در جهان یاد می‌شود، با کمال تعجب در ستاد مقابله با کرونا اعلام می‌شود از آنجاکه زیرساخت‌های بهداشتی ترکیه خیلی بالاتر از عراق است مباحث ما نسبت به عراق و ترکیه تفاوت دارد!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با کمال تأسف دولت با رها کردن نقش حاکمیتی خود در مدیریت بحران عملاً بار مبارزه با ویروس را به گردن مردم و کادر درمان افکنده است؛ با توجه به دستورات و تصمیمات متناقض (مانند عدم تعیین شاخص ثابت برای لغو مجوزهای سفر به کشورهای تفریحی و زیارتی) در ستاد مبارزه با کرونا و عنایت به اینکه تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا مستقیماً با جنبه‌های مختلف زندگی مانند از اقتصاد، معیشت و از همه مهم‌تر با جان مردم در ارتباط است؛ ستاد مبارزه با کرونا باید ضمن پذیرفتن مسئولیت اشتباهات خود، دست از متوجه کردن مسئولیت همه مشکلات به سمت مردم برداشته و با به خرج دادن درایت و رویکرد مسئولیت‌پذیرانه، از اتخاذ تصمیمات نادرست احتمالی در آینده جلوگیری کند تا امنیت جانی و معیشتی مردم بیش از این به مخاطره نیفتد.

برقراری "تورهای ترکیه" کدام مشکل کشور را حل کرد؟!تعطیلی هیئت‌ها و مساجد در ماه رمضان و برقراری سفرهای تفریحی به ترکیه!تورهای ترکیه همچنان برقرار است!!سیاست یک بام و دو هوای ستاد کرونا درباره ترکیه و عراق / تداوم فعالیت تورهای گردشگری ترکیه/ به ابهام مردم پاسخ دهیداعزام زائر به‌صورت کاروانی و انفرادی به عتبات عالیات همچنان ممنوع استگزارش/ سفرهای توریستی به کشورهای آلوده به کرونا "آری"؛‌ سفرهای زیارتی عتبات عالیات عراق "خیر!"

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی ویروس کرونا ترکیه عتبات عالیات کمیسیون فرهنگی ویروس کرونا ترکیه عتبات عالیات موج چهارم کرونا مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد