Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@20:44:13 GMT

راه اندازی رستوران و چالش مدیریت آن

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۵۱۵

بعضی افراد برای کسب درآمد یا به دلیل داشتن رشته تحصیلی مربوطه، تصمیم به راه ­اندازی رستوران می‌­گیرند. از جمله مواردی که باید در زمان راه ­اندازی رستوران به آن بپردازید شامل مشخص نمودن نوع رستوران، موقعیت مکانی و نام رستوران، سیستم صندوق و نرم ­افزار رستوران، درخواست مجوز، تأمین مالی و تجهیزات، دکوراسیون رستوران، نوشتن منوی غذایی، استخدام کارکنان، تبلیغات، رعایت نکات بهداشتی، روابط عمومی بالا می­‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نگاه اول شاید رستوران­‌داری را شغلی راحت و ساده بدانید. اما باید بدانید که این حرفه چالش‌­های مربوط بخود را دارد که در صورت عدم توجه به نکات مهم می­‌تواند سرمایه­‌ای که برای اینکار در نظر گرفته‌­اید را متضرر کند. امروزه با تحول در حرفه‌ی رستوران­‌داری برای اینکه بتوانید رستوران خود را مدیریت کنید نیاز به نرم­ افزار رستوران دارید. اما نرم­ افزار رستوران چیست و چه کاربردی در پیشرفت رستوران دارد؟

نرم­ افزار رستوران چیست و چه قابلیت­‌هایی دارد؟

با توجه به تغییر سبک زندگی خانواده‌ها و تمایل کمتر افراد به پخت غذا و یا شاغل بودن، مردم تمایل بیشتری به خوردن غذا در رستوران و یا گرفتن سفارش دارند. از این­رو رستوران‌­داری یکی از مشاغل پرسود و درآمدزا البته حساس و سخت می‌­باشد و برای اینکه رستوران­‌داران بتوانند برآورد مالی از هزینه‌­ها و درآمدها داشته باشند نیاز به نرم­ افزار حسابداری و مدیریتی دارند. بطورکلی می­‌توان گفت نرم­ افزار رستوران برنامه‌­ای می‌­باشد برای مدیریت و حسابداری رستوران که با بهره­‌گیری از بانک اطلاعاتی قوی امکان فروش و مدیریت رستوران را برای مدیران مهیا می­‌کند. نرم ­افزار رستوران کمک می­‌کند تا کاربران این حرفه بتوانند سریع­‌تر و راحت‌تر از گذشته اطلاعات را ثبت نمایند و به حساب­‌ها رسیدگی کنند. برای انتخاب یک نرم ­افزار رستوران باکیفیت باید به نکاتی دقت کرد از جمله نصب، استفاده، بروزرسانی آن برای کاربر راحت باشد، ردیابی و کنترل موجودی، انعطاف‌­پذیری، کارایی، قابلیت آموزش، قابلیت گزارش­‌گیری خوب و دقیق را داشته باشد و از امنیت و اطمینان برخوردار باشد.

نرم ­افزار رستوران چه امکاناتی دارد؟ ثبت سفارشات مشتریان و صدور فاکتور فروش بصورت سالن، پیک، بیرون­‌بر صدور پیش‌­فاکتور و امکان ثبت سفارشات بطور هم‌زمان برای چند مشتری امکان اتصال به دستگاه کارت‌خوان، بارکد­خوان، انواع چاپگر، انواع ترازوها و... جستجوی سریع فاکتورها و ریزفاکتورها مدیریت سالن و معرفی صندلی و میز به همراه دسته‌­بندی و نفرات برای هر سالن امکان دریافت لیست کالاهای مورد نیاز برای کنترل موجودی انبار معرفی سطوح قیمتی مختلف برای کالاها گزارشات متنوع از خرید مشتریان و فروش کالاها گزارش­‌گیری از فاکتورهای خرید بصورت ریالی محاسبه تخفیفات به روش‌­های مختلف نظارت دقیق‌­تر بر عملکرد پیک‌­ها افزایش درآمد و جلوگیری از اشتباهات رایج انسانی اطلاع از محصولات پرفروش امکان اتصال به دستگاه کالر آیدی(یک سرویس تلفنی که شماره فرد تماس گیرنده را بر روی دستگاه تلفن مقصد نمایش می­‌دهد) و ضبط صدا نصب بر روی نسخه­‌های مختلف کامپیوتری و موارد بسیار دیگر اهمیت نرم­ افزار مدیریت رستوران

برای مدیریت بهتر یک رستوران لازم است که از نرم­ افزار مدیریت رستوران برای کسب درآمد بیشتر و عملکرد مدیریتی بهینه‌­تر استفاده نمایید. شمارش موجودی، هزینه صرف شده سفارش‌­ها، محاسبه قیمت فروش بهینه و خرید، ذخیره سفارش‌­ها و...از جمله ویژگی­‌هایی است که باید یک نرم ­افزار مدیریت رستوران از آن بهره‌­مند باشد. در نرم ­افزار رستوران، مدیریت رستوران قادر خواهد بود ظرف چند ثانیه برای مشتریان خود فیش صادر کند و در پایان روز از فاکتورهای فروش گزارش لازم را تهیه نماید تا بداند چه تعداد غذا یا کالا فروخته شده و چه میزان سود بدست آورده، همچنین به کمک نرم ­افزار رستوران می‌­توانید آشپزخانه را مدیریت کنید به این‌صورت که در رستوران­‌ها یک چاپگر برای ارائه فیش به مشتری در صندوق لحاظ می­‌شود و یکی در آشپزخانه برای ارائه سفارش مشتری به آشپزها در نظر گرفته می‌­شود. یکی دیگر از امتیازات نرم­ افزار رستوران امکان ارسال گزارشات و اطلاعات مالی و هر نوع اطلاعات دیگری به گوشی شما می‌­باشد و این امکان را برای شما فراهم می­‌آورد که از راه دور هم بتوانید رستوران خود را مدیریت کنید.

نرم­ افزار فروش رستوران

نرم ­افزار رستوران علاوه بر اینکه یک نرم­افزار مدیریتی می‌­باشد یک نرم ­افزار حسابداری دقیق نیز بشمار می­‌رود. از آنجایی که محاسبه هزینه روی تک­ تک محصولات و قیمت تمام شده برای انواع غذاها، نوشیدنی‌­ها، هزینه حقوق کارمندان، خرید کالاها و... برای حسابدار یا مدیر رستوران کاری زمان­‌گیر و سخت می­‌باشد، مجهز کردن رستوران به تکنولوژی روز و استفاده از نرم ­افزار فروش رستوران نه تنها باعث صرفه ­جویی در زمان می‌­شود بلکه باعث از بین رفتن اشتباهاتی که ممکن است توسط یک حسابدار رخ دهد می‌­شود. همچنین بر کیفیت کار افزوده و باعث جلب رضایت مشتری می­‌گردد. یک رستوران موفق در کنار غذای باکیفیتی که به مشتریان خود ارائه می­‌دهد باید امنیت خاطر را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. با تجهیز رستوران به نرم ­افزار رستوران همه­‌ی امور از روی برنامه، دقیق انجام می­‌شو؛ کنترل گردش مالی، برآورد هزینه و درآمد، سرویس­‌دهی بهتر به مشتری، گزارشات نموداری و... از جمله این موارد است.

یکی از ویژگی­‌های نرم­ افزار رستوران امکان ایجاد جدول زمانی برای ثبت برنامه‌­ها و سفارشات و دسته‌­بندی منظم برای اداره هر چه بهتر رستوران ذکر نمود. علاوه بر این تنظیم خودکار قیمت­‌های منو و بر اساس درخواست مشتری و قابل نمایش دادن به مشتری یکی دیگر از ویژگی‌­های منحصربه ­فرد نرم ­افزار رستوران بوده که موجب رضایت مشتریان و راحتی کاربران رستوران­‌ها شده است. انجام همه امور حسابداری توسط این نرم­ افزار امکان پیش‌­بینی و درک وضعیت مالی را برای مدیر رستوران به روشنی آشکار می­‌کند. تعیین شاخص کل، دارایی‌­های ثابت، صورتحساب­‌های پرداختی، رسیدهای دریافتی، جمع­‌آوری، سازماندهی، تجزیه و تحلیل، کنترل بودجه و هزینه­‌ها، مجموعه‌­ای از خدمات نرم­ افزار فروش رستوران می‌­باشد.

ثبت سفارش در رستوران معمولی با رستوران مجهز به تکنولوژی روز

امکان سفارش‌­گیری آنلاین در هر مکان و پرداخت آنلاین، امکان رزرو آنلاین میز در زمان دلخواه مشتری، امکان ایجاد کد اشتراک برای مشتریان، ارسال و چاپ سفارش مشتری به آشپزخانه، مدیریت زمان، مشاهده‌­ی وضعیت آماده­‌سازی سفارشات مشتریان، اتصال به نرم‌­افزار کالر آیدی، امکان نظارت و بررسی صورت‌حساب­‌های مشتریان، محاسبه سریع مجموع فروش روزانه، ماهانه، سالانه، مدیریت بر کار تمامی پرسنل، غیرفعال کردن یک غذا در لیست در صورت اتمام غذا، تعریف زمان پخت غذا، امکان ثبت نظرات هر مشتری از کیفیت و خدمات ارائه شده از جمله مزایای و یا امکاناتی است که در یک رستوران مجهز به نرم­ افزار رستوران قابل ارائه است. اما در یک رستوران معمولی که از این تکنولوژی استفاده نمی­‌کند مسلماً این همه کارایی مفید را ندارد و مشتری باید زمان بیشتری را برای سفارش غذا، دریافت غذا، صدور فیش و پرداخت آن بگذراند. همچنین ممکن است سفارش گیرنده در زمان گرفتن سفارش دچار اشتباه شود و موجب عدم اعتماد مشتریان گردد. ضمنا نرم افزار های رستوران مدرن، به سایت های فروشگاهی وصل می شوند و شما می توانید فروش آنلاین هم داشته باشید و مشتریان شما به صورت اینترنتی محصولات شما را سفارش می دهند. در خصوص آنلاین شدن کسب و کار مطالعه این مقاله از فردانیوز خالی از لطف نیست. 

شرکت نرم ­افزاری باران ارائه کننده نرم­ افزار رستورانی و فروشگاهی

نرم­ افزار رستورانی باران یکی از بهترین ارائه کنندگان نرم­ افزارهای مدیریت، حسابداری، فروش رستوران می‌­باشد که به کمک آن می­‌توانید به بهتر شدن اوضاع کسب و کار خود رونق ببخشید. نرم ­افزار رستوران باران کاربری آسان و مقرون به­ صرفه، امکان مدیریت از راه دور و نزدیک، منوی فروش زیبا، امکان اتصال به نمایش‌گرهای مشتری، ثبت و مدیریت حواله­‌ها و دیگر مزایا را شامل می‌­شود. گروه نرم ­افزاری باران در استان‌­های یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، هرمزگان، خوزستان دارای نمایندگی می­‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با محصولات باران و چگونگی خرید می­‌توانید به سایت شرکت باران (www.Baransys.com) مراجعه کرده و یا با شماره 05131077 تماس حاصل فرمایید. همچنین در قسمت تماس با ما از طریق پر کردن فرم موجود پیشنهاد همکاری و یا سوالات خود را مطرح نمایید و یا از طریق دیگر راه‌های ارتباطی با مجموعه تخصصی باران تماس حاصل فرمایید.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی راه اندازی رستوران نرم افزار رستوران مدیریت رستوران افزار رستوران افزار مدیریت فروش رستوران یک رستوران یک نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی روحی مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی در مصاحبه رادیویی اظهار کرد: تاکنون در ایران دولت ملک‌های خود را نفروخته و برای اولین بار است که دولت، فروش اموال مازاد را شروع کرده است.

وی افزود: ما در حال حاضر ۴۰۰ شرکت داریم که عموماً دولتی هستند و سیاست دولت هم این است که ۲۰ درصد اکثر سهام‌های بزرگ را نگه دارد و با این حساب دیگر چیزی برای فروش ندارد مگر اینکه زیانده‌ها را بفروشد که کسی هم سراغ آنها نمی‌آید.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی گفت: علت زیاندهی برخی شرکت‌های دولتی این است که دولت مدیریت این شرکتها را رها نمی‌کند در صورتی که اگر مدیریت به بخش خصوصی اعطا نشود، شرکت هم بهره ور نخواهد شد.

روحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم تحویل مدیریت شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تأکید فرمودند، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه ۱۵ درصد شرکت ایران خودرو متعلق به دولت است اما مدیریت آن را دولت بر عهده دارد.

وی افزود: پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه به پنج مدل تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از پروژه‌های احداث و توسعه، پروژه‌های تجهیز و تعمیر، پروژه‌های مطالعه و طراحی و پروژه‌های تعهدات و بدهکاری به پیمانکاران که تمرکز ما در مولدسازی دارایی‌ها فقط مربوط به پروژه‌های احداث و توسعه است که باعث می‌شود زیرساخت‌های کشور به بهره‌وری برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ پروژه ملی در کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی داریم که ۱۸ هزار پروژه آن در بخش احداث و توسعه است و این ۱۸ هزار پروژه هم عموماً مربوط به بخش ورزش، نیرو، آب و راهداری است.

روحی یادآور شد: تاکنون ۲۵۰۰ ملک شناسایی و احصا شده که مشکل حقوقی ندارند. ما این املاک را ارزش افزایی کردیم که یک بار برای مزایده می‌رود و در صورتی که به فروش نرسد با پیمانکار پروژه تهاتر و یا معاوضه می‌کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی همچنین در ادامه فروش و تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، مشارکت با بخش غیردولتی و معاوضه را از جمله اقداماتِ انجام شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی برشمرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: بند هفت ماده ۱۲ آئین نامه مولدسازی دارایی‌های دولت به توقف طرح‌های فاقد فایده فنی و اقتصادی و اجتماعی و لزوم تعیین تکلیف دارایی‌های آن اشاره دارد که در کل قوانین کشور بی نظیر و فراقوه‌ای است اما به نظر می‌رسد که به خوبی تبیین نشده است.

کد خبر 6089035

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد