Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@02:51:58 GMT

توزیع ۱۳۰ هزارتن برنج در فروردین‌ماه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۶۱۶

توزیع ۱۳۰ هزارتن برنج در فروردین‌ماه

بر اساس گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، با احتساب تخصیص ۱۰۰ هزار تن برنج برای ماه مبارک رمضان از آغاز سال تاکنون ۱۳۰ هزار تن برنج در کشور توزیع شده است.

در بخش تنظیم بازار، ۱۰۰ هزار تن برنج برای ماه مبارک رمضان تخصیص داده شد و از ابتدای سال نیز ۳۰ هزار تن توزیع شده است که مجموع توزیع برنج از ابتدای سال را به ۱۳۰ هزار تن رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش کارشناسان پایش بازار کالاهای اساسی، تولید برنج در جهان در سال ۲۰۲۱ به ۵۰۴ میلیون تن خواهد رسید و معاملات این محصول چهار درصد رشد خواهد داشت و ذخایر جهانی پایان دوره نیز با تغییرات مثبت همراه خواهد بود.

کارشناسان، افزایش تولید و افت تقاضای برنج را از دلایل ثبات و کاهش قیمت این ماده غذایی پر مصرف در سال جاری می‌دانند.

بر همین اساس «شکوه رفیعی» مدیرکل هماهنگی خرید خارجی شرکت بازرگانی دولتی در نشست پایش بازار کالاهای اساسی گفت: پیش‌بینی شده تولید برنج در برخی از کشورها در سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش داشته باشد که این موضوع می‌تواند یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها یا ثبات آن در جهان باشد.

وی افزود: پیش‌بینی شده تولید این محصول در برمه به ۱۳ میلیون تن و در هند به ۱۲۱ میلیون تن افزایش یابد.

به گفته رفیعی، تولید برنج پاکستان نیز به هفت میلیون ۶۰۰ هزار تن رو به افزایش است و در تایلند نیز به ۱۸ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند، اما تولید در ویتنام ۲۷ میلیون تن ثابت خواهد ماند.

 قیمت برنج ایرانی در انواع مختلف بر این اساس اعلام شده است که قیمت برنج عنبربو به ازای هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان، شیرودی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان، صدر ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، طارم فریدون‌کنار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هاشمی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان، آستانه اشرفیه ۳۴ هزار تومان و دودی ۳۵ هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین پیش از این اعلام شده بود که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی از جمله برنج، روغن و شکر برای سال ۱۴۰۰ خریداری شده و در پنج ماه نخست امسال وارد کشور می‌شود.

/ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار و ۵۰۰ تومان میلیون تن هزار تن تن برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  بخشدار هزار مسجد کلات گفت: با آغاز خزانه گیری برنج فصل تولید و کشت برنج دراین بخش وارد مرحله جدیدی شده است.

جواد دولتخواه افزود: خزانه نزد شالی کاران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به طور معمول در هر ۱۰۰ متر مربع خزانه در شرایط مناسب از نظر آب، نور و فضا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بذر نگهداری می شود.

وی ادامه داد: بذرهای داخل خزانه بعد از گذشت دو تا سه هفته برای نشا آماده می شوند.

دولتخواه اظهارکرد: جمعیت این بخش هشت هزار نفر بوده که چهار هزار نفر از این تعداد در شهر لاین و بقیه در ۱۳ روستای سکونت دارند و شغل همه آنها کشاورزی و تولید برنج است.

 رقم  دم سیاه معروف ترین رقم محصول تولیدی این خطه است.

دیگر خبرها

  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید