Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی امروز یکشنبه، در خبری که در رسانه‌های سوریه بازتاب یافت، به نقل از یک منبع آگاه افزود: در این خصوص جلسات فشرده‌ای طی روزهای گذشته بین نمایندگان ایران، روسیه و سوریه با هدف شکستن محاصره اقتصادی کُشنده آمریکا و اروپا علیه مردم سوریه برگزار شده است.  

این منبع گفته که پس از سرقت نفت سوریه توسط ارتش آمریکا و شبه نظامیان مورد حمایت آن در شمال سوریه و قاچاق آن‌ها به عراق و جلوگیری از رسیدن تانکرهای حامل سوخت به بنادر سوریه، کمبود سوخت یکی از بزرگترین بحران هایی است که سوریه طی دهه‌های گذشته شاهد آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرده که کار اتاق یاد شده در وهله اول، هماهنگی چند جانبه برای تامین نیازهای نفتی و رسیدن سوخت به بنادر سوریه است، 

منبع یاد شده همچنین ادعا کرده که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده و مصوب توسط کمیته یاد شده، کشتی‌های جنگی روسیه به منظور تامین امنیت نفتکش‌های ایرانی در برابر هرگونه حملات و جلوگیری از دزدی‌های دریایی از این نفکتش‌ها، آن‌ها را تا رسیدن به آب‌های سرزمینی سوریه اسکورت می‌کنند.  

این منبع در مورد مکانیزم عملکرد کشتی‌های حامل نفت خام گفت: تامین واردات نفت سوریه طی دوره آینده از طریق تجمیع تعدادی از نفتکش‌های ایرانی و ارسال آن‌ها در قالب یک دسته واحد به سوریه مشروط بر اینکه ناوگان دریایی روسیه در مدیترانه حداقل تا پایان امسال امنیت دسترسی آن‌ها به بنادر سوریه را به طور مداوم بر عهده بگیرد، ادامه خواهد یافت.  

به گفته این منبع سازوکار جدید در روزهای گذشته کشتی‌های جنگی روسیه با مراقبت از چهار نفتکش ایرانی که نفت خام و گاز طبیعی حمل می‌کردند دسترسی آن‌ها به آب‌های سرزمینی سوریه را تضمین کردند. 

این منبع با خودداری از معرفی مبدا ارسال این کشتی‌ها به منظور جلوگیری از مانع تراشی و هدف قراردادن آن‌ها در آب‌های آزاد، اضافه کرد: در روزهای آینده تعدادی کشتی حامل مواد غذایی و برخی کالاهای اساسی که در صنایع دارویی کاربرد دارد وارد آب‌های سرزمینی سوریه خواهد شد.  

وی هماهنگی اخیر سه جانبه بین ایران، روسیه و سوریه را در قالب تفاهمات استراتژیک توصیف کرد و افزود: بر اساس این هماهنگی بیشتر نیازهای بازار سوریه به کالاها و مواد اساسی تامین خواهد شد و این موضوع طی چند روز آینده بصورت واقعی عملیاتی خواهد شد. 

بر اساس گزارش اسپوتنیک همزمان با آن (حرکت نفتکش‌های ایرانی) ، کشتی‌های باری روسیه در چارچوب قراردادهای منعقد شده در زمان‌های قبلی که در حال اجراست، مقادیر زیادی گندم را به سوریه حمل می‌کنند و پیش بینی می‌شود که انتقال گندم روسیه تا پایان ماه ژوئن آینده ادامه داشته باشد و این بدان معناست که سوریه نیازهای خود را از آرد تا اواسط سال 2022 تأمین می‌کند. 

ورود پی در پی منابع گندم به سوریه نشاندهنده آغاز برچیدن بحران عمیق نان در این کشور است که سوری‌ها بر اثر قاچاق ذخایر گندم این کشور به کشورهای همسایه توسط ارتش آمریکا تجربه می‌کنند.  

فصل گذشته سلسله آتش سوزی های ویرانگر در زمین‌های کشاورزی مناطق شرق سوریه که از آن به عنوان سبد غذایی سوریه یاد می‌شود، بخش بزرگی از گندم و محصولات کشاورزی این مناطق را از بین برد.  

سوریه، ارتش آمریکا و ستیزه جویان مورد حمایت آن را به آتش سوزی‌های عمدی با هدف کمبود مایحتاج عمومی مردم به منظور فشار بر دمشق متهم کرده است.   

برچسب‌ها گندم روسیه سوریه نفت خام آسیای غربی مدیترانه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم روسیه سوریه گندم روسیه سوریه نفت خام آسیای غربی مدیترانه ایران اخبار کنکور کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در ۶ ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

حمله انتقامی ۱۴ آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی