Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد افزود: مرحله دوم ثبت نام وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی از روز چهارشنبه اول اردیبهشت به مدت یک ماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات درمرحله دوم نیز مانند مرحله نخست ۱۰ میلیون تومان خواهد بود،  گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماهه و حدود ۳۰۰هزار تومان با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد است که پس از پایان مهلت ثبت نام و انجام فرآیندهای معمول، فقط به حساب افراد مشمول در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی یا وظیفه دریافت می کنند، واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضایی فرد با اشاره به افرادی که امکان ثبت نام آن ها برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد، گفت: متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته باشد، وراث پسری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند و متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد، مجاز به ثبت نام نخواهند بود.

وی افزود: تنها یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از این تسهیلات استفاده کند که در این صورت متقاضی باید نسبت به تکمیل فرم تعهد وراث،  توسط سایر وراث و ارائه آن به مدیریت های استانی صندوق در مهلت یک ماهه تعیین شده اقدام کند.

مرتضایی فرد با بیان اینکه برای وراث صغیر و محجور نیز اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام باید ارائه شود، گفت: برای «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می کند و به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه می کنیم تا «بازنشسته» متقاضی، از دفتر کل بازنشستگی خود اقدام به ثبت نام کند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: متقاضیان باید حتما در زمان ثبت نام شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کنند؛ البته ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

به گفته مرتضایی فرد، پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و چند مورد دیگر مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، واجدین شرایط، تعیین و اسامی براساس نوبت بندی در سامانه اعلام می شود.

ثبت نام الکترونیکی مرحله نخست وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی در آبان ماه از طریق سایت صندوق بازنشستگی انجام شد که در نهایت ۱۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر واجد دریافت وام شدند که قرار است، طی ۶ نوبت این تسهیلات پرداخت شود.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان تسهیلات بانکی صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان اخبار کنکور صندوق بازنشستگی کشوری مرتضایی فرد وام ضروری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود