Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:41:47 GMT

وقف گربه ای در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۷۶۰

وقف گربه ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  در تاریخ اسلام خیرین بسیای اموال خودشان را برای نیات مختلفی وقف کردند ، رعایت حقوق حیوانات در بشرویه از جمله موضوعاتی است که همواره به آن توجه شده است.

خیر بشرویه‌ای در زمان قاجاریه وقفی به عنوان زمین گربه‌ای داشت و اگر به شخصی از ناحیه گربه وارد شد خسارت را از درامد زمین‌ پرداخت می‌کرد تا کسی گربه را اذیت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم بشرویه به موش که حیوان موذی هست هم رحم می کردند و وقتی  موش در تله گرفتار می‌شود تله را به خارج از شهر می بردند و موش را رها می کردند.

خانم رضایی گفت : بعضی افراد طنابی را برای جوجه های پرندگان می بندند تا وقتی به دنیا می‌آیند و پرواز کردن را یاد ندارند با استفاده از طناب  آموزش ببینند و سپس پرواز کند.

اینجا حتی حرف از حقوق ریزترین موجودات زنده است

خانم گنجی گفت : مادرهایمان از قدیم به ما گفتند وقتی جارو می کنید خاکروبه‌ها را همان موقع جمع نکنید تا مورچه‌ها وقت برگشت به لانه خود راداشته باشند.

این رسم‌ها با کمی تغییر نسبت به گذشته، همچنان ادامه دارد

بانوی بشرویه ای گفت : هرخانه‌ای ظرف غذا و آبی در حیاط وجود دارد تا حیوانات ناامید برنگردند.

آقای احمدی گفت : خانه قدیمی را که مرمت می کردیم به دلیل لانه پرنده ای که در قسمتی از سقف وجود داشت محل را مرمت نشده تا خانه پرنده خراب نشود.

نزدیک به ۳۰ مورد از شیوه برخورد مردم بشرویه با حیاط وحش و رعایت حقوق حیوانات در شهر وجود دارد  که نشان دهنده علاقه بشرویه ای ها به حیوانات است و این کار می تواند الگویی برای دیگران باشد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقف جدید رعایت حقوق حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی گفت: بارش‌های سیل آسا شب گذشته به برخی راه‌های ارتباطی خسارت وارد کرد و امروز تعداد کمی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به حوزه امتحانی نرسیدند که تیر ماه می‌توانند مجدد آزمون دهند.

دیگر خبرها

  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • انسداد ۲ محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !