Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:18:01 GMT

پیش نویس آیین نامه نحوه استفاده از پهپاد غیرنظامی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۵۸۲

پیش نویس آیین نامه نحوه استفاده از پهپاد غیرنظامی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، پیش نویس قوانین و مقررات حوزه پهپادهای غیرنظامی با عنوان «مقررات وسایل پرنده هدایت پذیر از دور (پهپاد) CAD ۹۰۶۰» در تارنمای سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی https://www.cao.ir/rules_and_regulation در بخش مقررات پیشنهادیِ وب سایت این سازمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره برداران و فعالان حوزه پهپادهای غیر نظامی می‌توانند نسبت به ارسال نقطه نظرات خود از طریق بخش «نظرات پیشنهادی» سامانه قوانین و مقررات اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور در آبان ماه سال گذشته، کلیه فعالیت‌های پهپادهای غیر نظامی اعم از صدور مجوز فعالیت، واردات، تولید، بهره‌برداری، ثبت، نصب پلاک، صدور گواهینامه پروازی، تعمیرات و … را سازمان هواپیمایی کشوری عهده دار خواهد بود و هیچ مرجعی اعم از حقیقی یا حقوقی مجاز به صدور مجوزهای مذکور و یا تشکیل سامانه و فعالیت در این حوزه نیست.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز پس از این مصوبه شورای امنیت کشور اعلام کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشور، حق تعقیب کیفری متخلفان از سوی این سازمان محفوظ خواهد بود.

کد خبر 5191846

منبع: مهر

کلیدواژه: پهپاد سازمان هواپیمایی کشوری پهپاد ایرانی قیمت نفت قیمت مرغ ویروس کرونا قیمت دلار تولید نفت شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا سازمان بورس و اوراق بهادار سهام عدالت بورس تهران اقتصاد چین وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری