Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@02:17:15 GMT

حسن، کامران و مصطفی در فینال کشتی آسیا

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۸۷۴

حسن، کامران و مصطفی در فینال کشتی آسیا

در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، ایران سه فینالیست دارد و امین طاهری نیز برای کسب مدال برنز تلاش می کند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی آزاد ایران از روز گذشته کار خود را در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز کرد؛ جایی که در روز نخست علی شعبانی در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، علیرضا سرلک و علی سوادکوهی به ترتیب در اوزان 57 و 79 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته امیرحسین حسینی نیز در وزن 70 کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفت.


امروز هم در 5 وزن دوم، مجید داستان(61 کیلوگرم)، مصطفی حسین خانی(74 کیلوگرم)، حسن یزدانی(86 کیلوگرم)، کامران قاسمپور(92 کیلوگرم) و امین طاهری(125 کیلوگرم) به مصاف رقبای خود رفتند که در نهایت یزدانی، قاسمپور و حسین خانی به فینال راه یافتند، امین طاهری به دیدار رده بندی و مجید داستان هم حذف شد.


در حالی که ایران در روز نخست فقط یک مدال طلا گرفته، امروز همه در انتظار کسب سه طلای دیگر هستند تا شاگردان غلام محمدی در بخش تیمی هم کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند.

 


در ادامه نتایج کامل مبارزه های نمایندگان ایران در 5 وزن دوم را می خوانید.

 


*در وزن 61 کیلوگرم مجید داستان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل راویندر از هند با نتیجه 3 بر 3 مغلوب شد و منتظر حضور حریفش در دیدار فینال بود تا وی نیز شانس کسب مدال برنز را بدست آورد. با این حال راویندر در مرحله نیمه نهایی برابر حریف قزاقستانی شکست خورد تا مجید داستان از دور رقابت ها کنار برود.

 


* در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور اول با نتیجه 5 بر 2 از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت وی دور بعد با نتیجه 10 بر 3 سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را با نتیجه 11 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

 

 

* در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. این کشتی در دقایق ابتدایی به دلیل نمایش خوب دفاعی کشتی گیر ژاپنی با نتیجه برابر پیش می رفت، اما یزدانی در اواخر وقت اول و ابتدای وقت دوم توانست 10 امتیاز از رقیب بگیرد. یزدانی در نیمه نهایی مقابل مصطفی العبید از عراق کشتی گرفت که این مبارزه برای او به مراتب راحت تر از کشتی قبلی بود و قبل از اینکه سه دقیقه نخست به پایان برسد، ستاره کشتی ایران توانست با اجرای فنون متنوع رقیبش را 10 بر صفر شکست دهد و به فینال برسد. رقیب یزدانی در فینال پونیا از هند خواهد بود.

 

 

* در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سانجیت از هند با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رستم شودیف از ازبکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

 

 

* در وزن 125 کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر عمر سارم از سوریه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان قرار گرفت و در شرایطی 6 بر صفر از حریف پیش بود، روی یک غفلت ضربه فنی شد و به دیدار رده بندی رفت.

 

آزاد کشتی حسن یزدانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آزاد کشتی حسن یزدانی پس از استراحت در دور مرحله نیمه نهایی مجید داستان امین طاهری دور دوم دور اول بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!

به گزارش قدس آنلاین، اگر کامران قاسم‌پور همچنان قصد داشته باشد کارش در چرخه انتخابی تیم ملی را در وزن 86 کیلوگرم دنبال کند، به نظر می‌رسد او همراه با حسن یزدانی که بعد از جراحی کتف هنوز روی تشک برنگشته و احتمالا هادی وفایی‌پور به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان اعزام خواهند شد.

این پیکارها 17 تا 20 خرداد در بوداپست برگزار می‌شود و دومین و آخرین مسابقه رنکینگ‌دارِ سال المپیک است که با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شود.

گره انتخاب ملی‌پوش 86 کیلوگرم احتمالا در همین مسابقه باز خواهد شد، پیش از این رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به عنوان ملی‌پوش المپیکی انتخاب شده‌اند و تکلیف ملی‌پوش 57 کیلوگرم منوط به کسب سهمیه المپیک آخر است که دهه سوم اردیبهشت ماه در استانبول به انجام خواهد رسید و اگر علیرضا سرلک در ترکیه سهمیه المپیک را بگیرد، طبق روالی که درمورد سایر نفرات اعزامی به گزینشی‌ها وجود داشت، خودش به المپیک خواهد رفت و اگر هم سهمیه نگیرد که دیگر پرونده این وزن برای المپیک بسته خواهد شد.

بنابراین حالا همه چیز منوط به بازگشت حسن یزدانی روی تشک است و اینطور که پیداست باوجودی که عنوان شده بود از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، این اتفاق حالا به پانزدهم اردیبهشت منوط شده است و با این حساب او تنها یک ماه فرصت برای انجام تمرین کشتی پیش از اعزام به بوداپست خواهد داشت.

چیزی که تا امروز قطعی به نظر می‌رسد، باتوجه به جراحی کتف یزدانی و وضعیت نامشخص او در بازگشت به تشک، این کشتی‌گیر بدون شرکت در مسابقه، راهی المپیک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • شیرشاه کشتی ایران کجاست؟
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • یک شاهکار دیگر از گاسپرینی/ آتالانتا حریف یووه در فینال کوپا ایتالیا
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال