Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@13:55:18 GMT

جمعیت قاره‌های جهان در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۹۳۱

به نقل از وردنیوز، در جهان هفت قاره، آفریقا، جنوبگان، آسیا، استرالیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی وجود دارد.

در قاره استرالیا یا اقیانوسیه (کوچکترین قاره) حدود ۴۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. این قاره نمونه خوبی از تعریف یک قاره مرکب است، زیرا شامل مناطق پلی‌نزی (گروهی از ۱۰۰۰ جزیره در اقیانوس آرام)، میکرونزی (کشور مستقل و وابسته به ایالات متحده آمریکا در غرب اقیانوس آرام) و مِلانِزی (ناحیه‌ای که از کناره غربی اقیانوس آرام شرقی تا دریای آرافورا در شمال و شمال‌شرقی استرالیا ادامه دارد) است و به‌عنوان منطقه‌ای بین قاره آمریکا و آسیا تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این مناطق کنار گذاشته شوند و فقط استرالیا و نیوزیلند شمارش شوند، جمعیت کل به زیر ۳۰ میلیون نفر کاهش می‌یابد.

قابل توجه است که در سال ۲۰۱۷ از بین تمام قاره‌ها، تنها اروپای جنوبی و شرقی دارای نرخ رشد منفی- اروپای جنوبی منفی ۱۲ درصد و اروپای شرقی منفی ۱۵ درصد- بود. در تمام اروپا، افزایش جمعیت ۰.۰۸ درصد بوده که کمترین میزان رشد در قاره‌هاست. اگرچه تراکم جمعیت اروپای غربی همچنان ۱۷۸.۳۱ در هر کیلومتر مربع است، اما تمام مناطق آفریقا با افزایش ۲.۵ تا ۳ درصدی در سراسر آفریقای مرکزی، شرقی، غربی و کشورهای جنوب آفریقا، نرخ رشد جمعیت قابل توجهی را نشان می‌دهند.

قاره آسیا با نرخ رشد ۰.۸۳ درصد، ۵۹.۴۱ درصد جمعیت جهان، آفریقا با نرخ رشد ۲.۴۵ درصد، ۱۷.۴۴ درصد جمعیت جهان، قاره اروپا با نرخ رشد ۰.۰۲ درصد، ۹.۵۱ درصد جمعیت جهان، قاره آمریکای‌شمالی با نرخ رشد ۰.۷۶ درصد، ۷.۵۸ درصد جمعیت جهان، قاره آمریکای‌جنوبی با نرخ رشد ۰.۸۱ درصد، ۵.۵۱ درصد جمعیت جهان و قاره اقیانوسیه با نرخ رشد ۱.۲۷ درصد، ۰.۵۵ درصد جمعیت جهان را دارد.

در این بررسی کشور روسیه با جمعیت ۱۴۵ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۲۵ نرخ رشد منفی ۰.۰۲ درصد، ژاپن با جمعیت ۱۲۶میلیون و  ۵۰هزار ۸۰۴ نرخ رشد منفی ۰.۳۴ درصد و ایتالیا با جمعیت ۶۰ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۷۷ نرخ رشد منفی ۰.۱۶ درصد را دارد. همچنین شبه قاره‌های اروپای شرقی و اروپای جنوبی در این جدول نرخ رشد منفی ۰.۱۸ درصد را دارند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: درصد جمعیت جهان نرخ رشد منفی ۰ نرخ رشد ۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز برای اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی وزش بادِ متوسط و تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: همچنین از امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبِ غربی تا جنوبِ شرقی و تا حدودی مرکزی استان خوزستان خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند، همچنین در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۶.۷ و کمینه دمای ۲۱.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6088499

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است