Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@20:54:49 GMT

ردیابی کاربران واتس‌اپ از طریق استاتوس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۰۷۲

ردیابی کاربران واتس‌اپ از طریق استاتوس

ایتنا - ​​​​​​​مزاحمان سایبری با استفاده از ویژگی استاتوس واتس‌اپ که نشان می دهد کاربر چه زمانی آنلاین است، افراد را تعقیب می‌کنند.

شرکت امنیت سایبری Traced گزارشی جدید با عنوان «چگونه شکاف امنیتی استاتوس واتس اپ به مزاحمان (تعقیب کنندگان) سایبری کمک می کند» از شکاف‌هایی در امنیت این پیام رسان خبر داده که به گسترش ردیابی و تعقیب کاربران اپ منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، در این گزارش آمده است: هنگامیکه کاربری در واتس‌اپ آنلاین می‌شود (یعنی هنگامیکه آنها اپلیکیشن را باز می‌کنند) یک نشانگر تغییر می‌کند و استاتوس آنها «آنلاین» می‌شود. این نشانگر یک اطلاعات عمومی است و هرکسی می‌تواند با استفاده از آن سرویسی بسازد که نشانگر استاتوس آنلاین را رصد می‌کند. این درحالی است که این ویژگی برخلاف قابلیت Last Seen غیرفعال نمی‌شود. مزاحمان می‌توانند از قابلیت مذکور سواستفاده کنند.

به عبارت دیگر این شکاف امنیتی به طرف سوم اجازه می‌دهد کاربران واتس اپ را تعقیب کند. در حال حاضر فهرستی از اپ های اندورید و آیفون و همچنین چند سرویس وب از این ویژگی برای ردیابی افراد بدون رضایت آنها استفاده می‌کنند. به این ترتیب مزاحمان سایبری می‌توانند از چنین ابزارهای ردیابی برای کنترل کاربران واتس اپ استفاده کنند.

این در حالی است که گوگل اجازه نمی‌دهد اپ‌های تعقیب سایبری در پلی استور منتشر شوند. اما ابزارهای ردیابی آنلاین واتس اپ در گوگل پلی به شکل راه حل‌هایی ارائه شده که به والدین و همسران مشکوک اجازه می‌دهد تا آنلاین شدن همسر یا فرزندانشان در اپ را ردیابی کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: واتس اپ امنیت سایبری واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی وبی امان با قاچاق مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی گفت: رانندگان با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان، چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودرو‌ها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی