Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:04:45 GMT

اصناف استان سمنان پنج هزار تخلف سال ۹۹ مرتکب شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۲۵۵

اصناف استان سمنان پنج هزار تخلف سال ۹۹ مرتکب شدند

به گزارش ایرنا، مهدی یحیایی روز یکشنبه به رسانه ها گفت: یکهزار و ۲۴۷ مورد گشت بازرسی مشترک با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها، تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، استاندارد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سال ۹۹ انجام شد که از این تعداد یکهزار و ۳۱۸ مورد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع تعزیراتی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق بود که طی انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان ثبت و ضبط شد.

وی افزود: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف انجام شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این بازرسی ها پنج هزار و ۱۳۵ فقره پرونده تخلف به ارزش سه هزار و ۴۲۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این مدت تعداد سه هزار و ۴۵۶ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد که با پیگیری بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان ، ۹۷ درصد شکایات رسیدگی و منجر به نتیجه شد.

در استان سمنان ۳۰ هزار واحدصنفی وجود دارد.

برچسب‌ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت اصناف قیمت کالا ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت اصناف سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت اصناف قیمت کالا ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور معدن و تجارت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان، سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل بصورت سرزده از شعب منتخب بانک­های تجارت، کشاورزی، سپه و دی در سطح شهر تهران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد:

همزمان با ابلاغ سیاست­‌های اعتباری سال ۱۴۰۳ بانک‌­ها و حسب دستور رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر بازدید سرزده از دستگاه­‌های خدمت‌رسان، جعفر حسینی سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه به همراه سربازرس و بازرس این حوزه به صورت سرزده از شعب منتخب بانک‌­های تجارت، کشاورزی، سپه و دی در سطح شهر تهران بازدید کردند.

در این بازدید، هیات بازرسی ضمن بررسی برخی از پرونده‌های تسهیلات پرداختی در شعب، تذکرات لازم در رابطه با رعایت قوانین و مقررات بانکی، تکریم ارباب رجوع، پرداخت تسهیلات خرد خصوصاً تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری و عدم سخت­گیری در اخذ تضامین مازاد بر مقررات، عدم دریافت تصویر مدارک هویتی وفق بخشنامه بانک مرکزی داده شد.

در جریان این بازرسی، موضوع صف متقاضیان در انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز مطالبه و بازرسی قرار گرفت.

همچنین رعایت نرخ سود سپرده و تسهیلات پرداختی و تاثیر آن بر ناترازی بانک‌­ها و تورم در جامعه، رعایت مقررات بانک مرکزی در ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی و اعتبارات اسنادی داخلی، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و تعاونی و نرخ کارمزد خدمات مورد تاکید بازرس کل قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها