Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:06:42 GMT

گمرک زنجان به رتبه ۱۰ در بین گمرکات کشور ارتقا یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۵۵۰

گمرک زنجان به رتبه ۱۰ در بین گمرکات کشور ارتقا یافت

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه اکنون کرونا در بالاترین حد شیوع است، افزود: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی به این وضعیت دامن زده است.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان اسفند سال گذشته حدود ۹۵ درصد بود که به حدود ۵۰ درصد در اوایل فروردین کاهش یافت، البته در زمان حاضر با شرایط ایجاد شده میزان رعایت پروتکل ها افزایش پیدا کرده و به حدود ۷۵ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: با تکمیل این پروژه، ظرفیت حمل و نقل در این مسیر از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن افزایش می یابد و زمان سفر بین زنجان و تهران نیز تا یک ساعت کاهش پیدا می کند که این موارد در فراهم کردن زمینه افزایش سرمایه گذاری ها و توسعه استان موثر خواهد بود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های گمرک استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ به دلیل شرایط موجود، با توجه به اینکه همه آیتم ها در حوزه گمرکات کشور کاهش داشت، رشد صادرات و ورود موقت در گمرک استان زنجان معنادار است و این در حالی بود که مرز ترکیه که مقصد عمده کالاهای استان است، به دلیل شیوع کرونا سه ماه بسته بود.

حقیقی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان انجام شد، افزود: رتبه گمرک زنجان در آیتم های مختلف در بین گمرکات کشور از جایگاه ۳۲ در سال ۹۷، به رتبه ۱۰ در سال گذشته رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تدوین نقشه راه برای تحقق شعار سال در استان تاکید کرد و گفت: دستور جلسه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید بر اساس نقشه راه باشد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تولید روغن خوراکی در استان اشاره کرد و گفت: کارخانه روغن مستقر در استان ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن محصول را دارد در حالی که ۳۰ تن تولید می کند بنابراین لازم است به رفع موانع و مشکلات آن سرعت بدهیم.

برچسب‌ها گمرک جمهوری اسلامی ایران استانداری زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک جمهوری اسلامی ایران استانداری زنجان زنجان گمرک جمهوری اسلامی ایران استانداری زنجان زنجان اخبار کنکور بخش دیگری از سخنان خود سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت