Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: میزان اهتمام این دولت به بخش سلامت در سال‌های پس از انقلاب بی‌نظیر بوده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دویست و هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از روند تکمیل پروژه‌های بیمارستانی ارائه کرد و تامین منابع ارزی و ریالی برای تجهیز ۱۳ هزار تخت بیمارستانی جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش ارائه شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با هدف توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان به ویژه در مناطق محروم و برای رسیدن به استاندارد‌های بین‌المللی اقداماتی انجام شده که ساخت، توسعه و بهره‌برداری از یک هزار و ۷۱۱ پروژه بیمارستانی و اجرای طرح تحول نظام سلامت به ظرفیت ۴۱ هزار تخت جدید از آن جمله است.

در حالی که تعداد کل تخت‌های بیمارستانی کشور پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم، ۹۶ هزار تخت بوده، در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹، علاوه بر بازسازی کامل بیش از ۴۰ هزار تخت بیمارستانی،۴۱ هزار تخت به این تعداد افزوده شده است که این رقم ۵۰ درصد کل ظرفیت تخت‌های ایجاد شده در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

تعداد کل تخت‌های مراقبت‌های ویژه کشور پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم ۴ هزار و ۹۶ تخت بوده که در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۸، دو هزار و ۱۵۸ تخت مراقبت‌های ویژه به این تعداد افزوده شده و در دوران شیوع کرونا در یکسال اخیر نیز ۲ هزار و ۱۶۱ تخت دیگر به ظرفیت درمانی کشور افزوده شده است.

روحانی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در کشاکش جدال با ویروس کرونا؛ آماده‌سازی و تجهیز بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی و تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت را نیز دنبال کرده است، خاطرنشان کرد: هر چند همه ابعاد توسعه در نظام سلامت فقط در ساخت بیمارستان و تجهیز نیاز‌های بیمارستان‌ها محدود نمی‌شود، اما واقعیت این است که ساخت و تجهیز بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی یک اولویت فوری و جدی بوده که در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه میزان اهتمام این دولت به بخش سلامت در سال‌های پس از انقلاب بی‌نظیر بوده است، اظهار داشت: گسترش عدالت در تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی مردم در اقصی نقاط کشور نیز دیگر دغدغه مهم دولت بود که با تلاش‌های همکاران حوزه سلامت برای ارتقای نظام بهداشت و درمان کشور، دسترسی اقشار مختلف مردم در دورترین نقاط کشور به خدمات درمانی فراهم شده است.

در ادامه جلسه «پیشنهاد حمایت مالیاتی از بنگاه‌های اقتصادی» در دوران کرونا مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

سازمان امور مالیاتی به منظور حمایت از کسب و کار‌ها در مقابل تبعات اقتصادی کرونا، بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای کلیه فعالان اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی را پیشنهاد کرده است.

این پیشنهاد‌ها که در راستای هدف مانع زدایی از تولید طراحی شده است مورد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت و ادامه بررسی آن به جلسه آینده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موکول شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور ستاد هماهنگی اقتصادی هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

در این دیدار در خصوص آخرین روند تلاش‌های فیمابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو شد.   وزرای امور خارجه ایران و مصر در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم رؤسای جمهور دو کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران ایران و مصر برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تأکید قرار دادند.   دو وزیر خارجه همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه ‌تبیین کردند.   وزیر امور خارجه ایران در این دیدار از تلاش‌ها و مواضع مصر برای توقف نسل‌کشی در غزه تشکر کرد و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه مورد تأکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت مصر در این خصوص شد.   امیرعبداللهیان بر مبنای توافق رؤسای دو کشور تبادل هیئت‌ها بین مؤسسات دینی دو کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفت‌وگوهای دینی را مفید و مؤثر خواند و این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین دو کشور تأکید کرد. * محکومیت حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق وزیر امور خارجه ایران ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اسرائیل تشکر کرد.   سامح الشکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تأکید کرد: همواره برای گفت‌وگو و تماس بین مصر و ایران به عنوان دو کشور با تمدنی ریشه‌دار اهتمام داریم و مصر نسبت به پیگیری توسعه روابط بین دو کشور توجه ویژه‌ای دارد.   وزیر خارجه مصر همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسرائیل، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین شود.   سامح الشکری مجددا حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش به منظور جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تأکید قرار داد.   وزرای امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیدواری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد