Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@06:25:44 GMT

سرنوشت شکایت ایران از میزبانی بحرین

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۰۶۲

سرنوشت شکایت ایران از میزبانی بحرین

باوجود نامه آخر دادگاه عالی ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا، شانس کمی برای پیروزی ایران در دعوی میزبانی بحرین وجود دارد.

به گزارش"ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ایران با تاکید بر این‌که تصمیم میزبانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعطای آن به بحرین از مجاری قانونی عبور نکرده است و تصمیم شخصی دبیرکل ای اف سی ویندسور جان است، اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر در میزبانی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باتوجه به شرایط پیش رو، سال کرونایی و همچنین تقویم شلوغ مسابقات فوتبال در سراسر جهان، هرگونه تغییرات در این مسیر می‌تواند به بهای سنگینی برای برگزاری طبیعی رقابت‌ها بدل بشود. بنابراین این گمانه وجود دارد که دادگاه عالی ورزش با در نظر داشتن این‌که رای به سود ایران، تاثیرات منفی زیادی بر انجام مسابقات خواهد گذاشت، این رای را باوجود حقی که ایران دارد، صادر نخواهد کرد.

در حال حاضر تلاش تیم حقوقی فدراسیون فوتبال برای دریافت دستور موقت از دادگاه عالی ورزش است که این دستور موقت به معنای تعویق مسابقات خواهد بود. اما همانطور که گفته شد، از آنجایی که سرنوشت چهار تیم دیگر به این تصمیم وابسته است و موضوع فقط شامل بحرین نمی‌شود و البته باتوجه به اینکه فیفادی بعدی در شهریور ماه است که احتمالا زمان دور بعدی مسابقات خواهد بود، تعویق این رقابت ها رخ نخواهد داد.

اما سوال مهم این است که باوجود این نکات، چرا تیم حقوقی فدراسیون فوتبال ایران این پرونده را  پیگیری می‌کند؟ آن ها در پاسخ می‌گویند: حتی اگر میزبانی ایران در این رقابت‌ها که حق مسلم ما بوده، احقاق نشود، با این حال ای اف سی عاقبت کار خود را خواهد چشید و این پروسه حقوقی حداقل این تاثیر را دارد که ای اف سی در دوره بعدی و میزبانی های آینده، این چنین آسان درباره میزبانی ایران تصمیم گیری نکند.

 

نکته ای که فدراسیون فوتبال در دعوی خود مدنظر قرارداده، ستیط کرونایی بحرین با آمارهای جهانی، موضوع میزبانی ایران در سه بازی از چهار بازی دور برگشت و همچنین موضوع آب و هوا بوده که بحرین را تبدیل به یک میزبان ضعیف‌تر نسبت به شرایط نرمال، می‌کند.

تازه پرونده در مرحله‌ای است که دادگاه عالی ورزش از کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد دستور موقت استعلام گرفته و اگر سه قاضی دادگاه عالی ورزش در نهایت به این نتیجه برسند که دستور موقت را صادر کنند، پیروزی حقوقی بزرگی برای فوتبال ایران رخ داده است اما باتوجه به اثرات این رای و باوجود حق ایران، بعید است که چنین تصمیمی از سوی CAS به طرفین دعوا ابلاغ شود.

تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران دادگاه عالی ورزش فدراسیون فوتبال دستور موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، نصرالله پریچهره در ملاقات با عبدل الحلیم بن قادر و در جلسه ای که سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرا ایران ، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی ،علی فولادی راد دبیر انجمن سپک تاکرا و محمد محمدی مسئول تشریفات فدراسیون حضور داشتند در ابتدا ضمن تشکر از حضور دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا در ایران گفت: فدراسیون انجمن های ورزشی با همکاری انجمن سپک تاکرا ایران قصد دارد تا میزبان خوبی برای مسابقات قهرمانی آسیا پسران زیر ٢٣ سال در تهران باشد که قرار است در مرداد ماه سال جاری برگزار شود.
وی تاکید کرد: انتظار داریم که فدراسیون آسیایی و جهانی سپک تاکرا همچنان از سپک تاکرای ایران حمایت کند تا این رشته بتواند در توسعه و گسترش گامهای موثرتری بردارد.
همچنین سهراب آزاد در ارتباط با اولین دوره رقابت های قهرمانی آسیا که قرار است در مردادماه سال جاری در تهران برگزار گردد گفت: در مذاکرات با آقای حلیم مقرر شد ١٢ کشور در مسابقات آسیایی تهران در دو رشته ٣ نفره و ۴ نفره حضور پیدا کنند.
در نهایت حلیم بن قادر ضمن تشکر از میزبانی ایران در پایان گفت : بسیار خوشحالم که در طی ٢٠ سال با مسئولان ورزش ایران ارتباط خوبی دارم. امیدوارم که میزبانی ایران در بهترین شکل انجام شود و الگوی خوبی برای سایر کشورها شود.
وی تصریح کرد:خوشحالم می بینم مسئولان ورزش ایران و بخصوص سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی با جدیت خوبی به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی در ایران هستند و امیدوارم در آینده نیز شاهد میزبانی های بیشتری در کشور اسلامی ایران باشیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903383

دیگر خبرها

  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • میزبانی خوزستان از ۲ بازی لیگ برتر فوتبال
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • سرنوشت پیرمرد پرحاشیه/ مارکوپولو به استقلال نرسید!
  • تدابیر ویژه باشگاه نساجی مازندران برای دیدار با پرسپولیس
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است