Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@23:33:21 GMT

استقلال به دنبال انتقام 50 ساله از الشرطه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۰۶۳

استقلال به دنبال انتقام 50 ساله از الشرطه

استقلال در حالی امشب به مصاف الشرطه می رود که آنها و در جام باشگاه های آسیا در 50 سال پیش، در مراحل گروهی و نیمه نهایی مغلوب این تیم شدند.

به گزارش "ورزش سه"، دور دوم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از روز گذشته آغاز شد و امروز نیز بازی های گروه های اول و سوم برگزار می شود که در یکی از این دیدارها، استقلال از ساعت 00:45 بامداد فردا، در زمین استادیوم الجوهرة به مصاف الشرطه عراق خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبی پوشان که در بازی نخست با پیروزی پرگل 5 بر 2 از سد الاهلی گذشتند، در حالی به مصاف الشرطه می روند که تاکنون دو تیم 4 بار برابر یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل آن 2 پیروزی برای تیم عراقی و 2 تساوی بوده و استقلال به دنبال کسب نخستین پیروزی خود برابر الشرطه است.

 

* فرهاد به دنبال انتقام 50 ساله
الشرطه و استقلال در مسابقات جام باشگاه های 1971 آسیا در دوره ای که مسابقات با حضور 8 تیم برگزار می شد، در گروه 4 تیمی با هم همگروه شدند. استقلال در دیدار مرحله گروهی 2-3 مغلوب حریف عراقی اش شد ولی به واسطه نتایج دیگرش به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد راه یافت.
آبی پوشان در مرحله بعد و در دیدار نیمه نهایی بار دیگر به دیدار همین الشرطه رفتند که این بار نیز روبروی این حریف عراقی تن به شکست 0-2 دادند. الشرطه با برد برابر استقلال راهی فینال شد. استقلال هم با حضور در بازی رده بندی با غلبه بر حریفش عنوان سومی را به خود اختصاص داد.  

 

 

* دیدار دوباره، پس از یک سال
استقلال و الشرطه در فصل گذشته رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، یکبار دیگر همگروه شدند. بازی رفت که در اربیل عراق برگزار شد، با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید. ابتدا استقلال روی اشتباه و گل بخودی مدافع عراقی به گل رسید اما خطای پنالتی که دانشگر مرتکب شد، فرصت خوبی را در اختیار علی فائز قرار داد و این بازیکن گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند.


در بازی دوم که پس از انصراف الوحده، تنها با حضور سه تیم استقلال، الشرطه و الاهلی برگزار شد، باز هم حاصل تلاش دو تیم، نتیجه تساوی یک – یک بود. مازن فیاض در آن دیدار روی پاس علی فائز گل نخست بازی را به ثمر رساند و در نیمه دوم ارسلان مطهری در دقیقه 68 گل تساوی را وارد دروازه احمد باسل کرد و این دیدار نیز با تساوی یک – یک به پایان رسید.

 

 


در پایان رقابت های مرحله گروهی سال گذشته، استقلال به لطف پیروزی روز آخر مقابل الاهلی عربستان، توانست بالاتر از الشرطه و به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شود و اکنون نیز دو تیم جدال سختی برای صعود دارند.

صفحه توئیتر باشگاه الشرطه نیز با انتشار عکسی از مصاف های استقلال و این باشگاه عراقی در سال های گذشته، به شکست ناپذیر بودن الشرطه در برابر آبی پوشان اشاره کرده است. شاکر اسماعیل بازیکن سالهای دور الشرطه که در همان دیدارهای 50 سال گذشته موفق شد 3 بار به استقلال گل بزند، بهترین گلزن دیدارهای رو در رو دو تیم است.

 

 


استقلال برای صعود به مرحله بعد، نیاز به کسب امتیاز مقابل الشرطه دارد و باید دید فرهاد مجیدی کار ناتمام سال گذشته اش و همچنین انتقام شکست 50 سال پیش را از تیم عراقی می گیرد یا اتفاقات دیگری رخ می دهد.

 

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد

بودجه سال جاری شهرداری کرمانشاه پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره امروز چهارشنبه به تصویب شورای اسلامی شهر کرمانشاه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پس از کش وقوس‌های فراوان در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در نهایت امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با حضور ۱۰ عضو شورا و نادر نوروزی شهردار کرمانشاه این لایحه مجدداً بررسی و اشکالاتی که در خصوص آن وجود داشت، رفع شد.

با توجه به اصلاحات صورت گرفته رقم بودجه شهرداری از ۶,۳۰۰ میلیارد تومان به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت تصویب شد و این مصوبه به کمیته تطبیق مصوبات فرمانداری کرمانشاه برای تأیید نهایی ارسال می‌شود.

رقم بودجه امسال شهرداری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است، اما نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری کرمانشاه مبلغ هفتصد میلیارد تومان در دو مرحله کاهش یافت و در مرحله اول بررسی توسط شورا مبلغ چهارصد میلیارد تومان کاهش یافت و در مرحله دوم نیز سیصد میلیارد تومان دیگر کاهش یافت.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه بر اساس قانون باید بهمن سال گذشته تصویب می‌شد، اما به دلیل اشکالاتی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه بر بودجه پیشنهادی شهرداری گرفتند و به‌رغم تصویب کلیات بودجه پیشنهادی در پنجم اسفند سال گذشته تصویب آن بیش از دو ماه به تأخیر افتاد.

کد خبر 749784

دیگر خبرها

  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • امروز همه دنبال هاشمی‌نسب می‌گشتند!
  • ژاوی: فرمین لوپز کشفی بزرگ برای بارسلونا بود؛ می‌خواهیم انتقام تقابل قبلی با ژیرونا را بگیریم
  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • نکونام به دنبال یک رکورد جدید
  • بسکتبال NBA | انتقام سلتیکس از میامی هیت؛ دانچیچ به خودش آمد
  • تراکتور و استقلال به دنبال مساوی بودند
  • نورافکن: در ۲ سال گذشته سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است!
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»