Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۸ میلیارد ریال غرامت سرمازدگی به محصولات زراعی و بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال غرامت سرمازدگی به محصولات باغی کشاورزان خراسان‌جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین بخشی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد خسارات سرما و یخبندان محصولات کشاورزی در سال زراعی گذشته، اظهار کرد: در سال زراعی ۱۳۹۸_۱۳۹۹ سطح محصولات بیمه‌ایِ زراعی خسارت دیده در خراسان‌جنوبی ۲۵۷ هکتار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مورد خسارت محصولات زراعی سال گذشته بیش از ۸ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین در سال زراعی گذشته میزان خسارتی که به واسطه سرما و یخبندان به محصولات باغی استان وارد شده هشت هزار و ۹۶۸ هکتار بوده که بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شده است‌.

بخشی در مورد مساحت بیمه شده محصولات زراعی استان، عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۸۸ هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی استان بیمه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مساحت بیمه شده محصولات باغی استان نیز ۲۴ هزار و ۷۳۱ هکتار است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: محصولات زراعی بیمه شده شامل گندم، جو، پنبه و کلزا و محصولات باغی بیمه شده نیز تمام محصولات باغی از زردآلو گرفته تا پسته، عناب، بادام، زرشک، زعفران، زیره سبز و ... می‌شود.

بخشی عنوان کرد: گل نرگس نیز که یکی از محصولات تولیدی استان خراسان‌جنوبی است از مهرماه سال جاری در لیست محصولات بیمه‌ای کشاورزی قرار خواهد گرفت.

وی در مورد بیمه دام و طیور، اظهار کرد: بیمه طیور اجباری است و در بحث بیمه دام نیز تاکنون یک میلیون و ۲۲۷ هزار راس دام در استان بیمه شدند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی از تفاوت در نوع و اقسام بیمه خبر داد و افزود: بیمه دام و طیور شامل پایه، انفرادی و عمومی می‌شود‌.  

بخشی خاطرنشان کرد: همچنین در مورد دام بیمه پایه و تکمیلی وجود دارد که بیمه پایه شامل عوامل قهری شده و بیمه تکمیلی شامل حمله گرگ به دام، مارگزیدگی دام، سقوط از کوه و ... می‌شود.

وی عنوان کرد: شرایط انواع بیمه با یکدیگر متفاوت است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی از کشاورزان و دامداران خراسان‌جنوبی درخواست کرد: هم استانی‌ها به منظور کاهش ضرر و زیان ناشی از خسارات به محصولات کشاورزی و دام و طیور نسبت به بیمه محصولات باغی، زراعی، دام و طیور خود با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه ای در سطح استان اقدام کنند.

بخشی از مدیریت جهادکشاورزی شهرستانهای خراسان‌جنوبی در بحث همکاری همزمان بیمه اجباری دام و پلاک هویت برای دام‌ها قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد ریال غرامت محصولات زراعی محصولات باغی سال زراعی دام و طیور بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی