Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:38:24 GMT

خط تولید ویال تزریقی واکسن اسوید-۱۹ رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۱۷۶

خط تولید ویال تزریقی واکسن اسوید-۱۹ رونمایی شد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، دکتر مهدی بخشایش مدیرعامل یک شرکت داروساز داخلی در آیین رونمایی از خط تولید ویال تزریقی واکسن اسوید - ۱۹  برای کرونا که با حضور سورنا ستاری برگزار شد،‌ افزود: خط تولید ویال تزریقی واکسن ها به خصوص واکسن اسوید - ۱۹ که توسط متخصصان ما آماده شده بود، امروز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این کار پروژه مشترک بین این شرکت داروسازی و  یک شرکت دانش بنیان داخلی است.

مدیرعامل این شرکت داروسازی با اشاره به اینکه این کار با سرمایه گذاری بانک ملی در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان صرف این کار شده است.

آمادگی تولید ساعتی ۶ هزار ویال واکسن اسوید - ۱۹ 

مدیرعامل این شرکت داروسازی در نشست خبری پیش از مراسم رونمایی این واکسن نیز اظهار داشت: آمادگی تولید ساعتی ۶ هزار ویال واکسن اسوید - ۱۹ برای درمان بیماری کرونا وجود دارد که برآورد می شود این رقم در سال به حدود ۲۰ میلیون ویال برسد.

بخشایش افزود: زیرساخت های این کار آماده شده است و در کنار انجام مراحل مختلف کارآزمایی بالینی واکسن، بخش تولید انبوه آن هم آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مربوط به این موضوع نصب شده است، گفت: آمادگی وجود دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم کارآزمایی بالینی، اقدام به تولید انبوه شود تا هرچه سریع تر این محصول فناورانه وارد بازار شود.

بخشایش ادامه داد: با توجه به اینکه فازهای ابتدایی واکسن اسوید - ۱۹ برای بیماری کرونا فازهای ابتدایی از جمله حیوانی با موفقیت انجام شده، نیاز برای تولید انبوه آن بود که مقدمات کار فراهم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای صادرات این محصول به کشورهای اطراف را دارید؟ گفت: درخواست های زیادی از کشورهای مختلف از جمله اطراف کشور داشتیم. اگر بتوانیم نیازهای داخل را تامین کنیم حتما به دنبال صادرات این محصول فناورانه خواهیم رفت. هدف اصلی تامین نیازهای کشور است، اما مازاد را حتما به کشورهای دیگر صادر خواهیم کرد.

هومن کاغذیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان همکار در تولید واکسن اسوید -۱۹ نیز در این مراسم رونمایی از خط تولید ویال تزریقی واکسن اظهار داشت: در ساخت این واکسن از ویروس غیر فعال شده کرونا استفاده شده است.

وی ادامه داد: در تیم تحقیقاتی این واکسن حدود ۲۰ متخصص اعم از پزشک، دامپزشک، متخصص علوم پایه، مهندسی شیمی و ویروس شناس در حال فعالیت علمی هستند.

کاغذیان تعداد دوزهای این واکسن را دو دوز اعلام کرد و گفت: این واکسن در روزهای صفر و ۲۱ به داوطلبان تزریق خواهد شد؛ به عبارتی هفته سوم، دوز دوم به داوطلبان تزریق می شود.  

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: دانش فنی این واکسن خارجی نیست و بومی است. 

کاغذیان با اشاره به تحقیقات این شرکت دانش بنیان برای تولید واکسن کووید از سال گذشته، ادامه داد: در مطالعات انجام شده توانستیم بر اساس پلتفرم ویروس کشته شده واکسن کووید ۱۹ با عنوان اسوید۱۹ را تولید کنیم.

واکسن اسوید - ۱۹ تا پایان بهار ۱۴۰۰  مجوز ورود به فاز انسانی را دریافت می کند

 مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: واکسن کرونا اسوید - ۱۹ تا پایان بهار ۱۴۰۰ مجوز ورود به فاز انسانی را دریافت خواهد کرد. ما در مراحل پایانی فاز حیوانی مطالعه واکسن اسوید - ۱۹ هستیم و کار برروی حیوانات میمون، موش و رت به خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در کنار یک شرکت داروسازی در حال انجام یک کار ملی برای برطرف شدن یک جامعه است.

کاغذیان تصریح کرد: این واکسن برای سنین ۱۵ سال به بالا تزریق می شود، اما  مطالعه برای همه سنین در دستور کار قرار دارد. 

وی گفت: ایران قدمت طولانی در ساخت واکسن دارد و محققان ایرانی حدود ۱۰۰ سال در این زمینه سابقه فعالیت دارند.

برچسب‌ها سورنا ستاری شرکت دانش بنیان واکسن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا دانش‎ بنیان ‎ها پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری شرکت دانش بنیان واکسن سورنا ستاری شرکت دانش بنیان واکسن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا دانش بنیان ها اخبار کنکور شرکت دانش بنیان شرکت داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی

ابراهیم شجاعت پژوهشگر و کارشناس صنعت خودروسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: اولین موضوع در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت این است که باید با معیار درستی حقیقت دانش‌بنیانی این شرکت‌ها سنجیده شود. طی چند سال گذشته این مورد که بسیاری از شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات ادعای دانش‌بنیانی دارند، اما حقیقت آنها متفاوت است.

وی ادامه داد: این موضوع که آیا این شرکت حقیقتا دانش‌بنیان هست را از روی محصول و نتیجه کار آنها می‌توان فهمید و بهتر است از دسته بندی بر اساس فرآیند تولید صرف‌نظر کنیم. شایان ذکر است که در هر خودرو به طور متوسط بیش از دو هزار قطعه وجود دارد؛ در تولید بسیاری از این قطعات پیچیدگی‌های فنی وجود دارد که به دست دانش‌بنیان‌ها قابل حل است.

شجاعت در ادامه گفت: گستردگی فرصت کار برای دانش‌بنیان‌ها در صنعت قطعه سازی خودرو از روش‌های فنی تولید خود قطعه تا ساخت مواد اولیه و حتی ماشین‌آلات مورد نیاز برای تولید قطعه است. همچنین لازم به ذکر است که خودروسازان نیز با کمی همت مضاعف می‌توانند حلقه‌های تولید تجاری خود را به دانش‌بنیان‌ها بیشتراز قبل متصل کنند تا شکاف‌های فناورانه تولید پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: اتصال گپ‌های فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به اینکه معمولا بودجه آنچنانی نیز نیاز ندارد و به نوعی پیش خرید قطعه است، سود مناسبی به همراه دارد و به راحتی ضرایب سود رشد خواهد کرد. به همین جهت خودروسازان می‌توانند این شکاف‌ها را پر کرده و از طریق علاوه بر کسب سود و حل مشکلات تیراژ تولید، ارزبری و مشکلات کیفیت تولید داخل را نیز رفع کنند.

رابطه دانش‌بنیان ها و تولید در چیست؟

این پژوهشگر صنعت خودرو اظهار کرد: شایان ذکر است که شرکت‌های دانش بنیان بهتر است که مستقیما وارد مبحث تولید نشوند چرا که ماهیت و ذات این شرکت‌ها فناور بودن است و پس از به ثمررساندن ابداعی باید به سمت تحقیق و توسعه نوآوری دیگری حرکت کنند. به همین جهت بهتر است که تولید به مجری دیگری سپرده شود. در سالیان اخیر یک شرکت خودروسازی داخلی دوبار اقدام به انجام این کار کرده است، اما به نظر می‌رسید که این همکاری دانش‌بنیان‌ها بیشتر به جهت نمایش بوده است.

تحولات سال جاری در صنعت خودرو

شجاعت تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در فصل بهار خودروسازان برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها اقدام کنند. همچنین با توجه به ارتباط مستقیم خودرو‌های مونتاژی و قیمت ارز به نظر می‌رسد که با توجه به عدم تغییر قیمت ارز نیمایی در این نوع خودرو شاهد تغییر قیمت چندانی نباشیم. همچنین به نظر می‌رسد که خودرو‌های چینی امسال سهم بیشتری از بازار خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.

وی گفت: در بحث خودرو‌های وارداتی نیز به نظر می‌رسد که حجم واردات خودرو‌های برقی به رقم قابل توجه ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید که اکثرا در اختیار ناوگان تاکسیرانی قرار می‌گیرند. همچنین در خصوص واردات خودروی نو نیز وارداتی در حدود ۲۰ هزار دستگاه پیش بینی می‌شود. شایان ذکر است که در مبحث واردات خودرو‌های دسته دوم به نظر می‌رسد که در سال جاری شاهد تحولی نخواهیم بود و در صورت فشار صرفا به تدوین دستورالعمل‌های آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند