Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبرد تیم های لیگ برتری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده ممکن است شرایط پیچیده ای پیدا کند.

به گزارش طرفداری و به نقل از تلگراف، منچسترسیتی و چلسی هر دو شانس کسب فتح لیگ قهرمانان امسال را دارند و منچستریونایتد و آرسنال نیز همین شرایط را در لیگ اروپا دارند. قهرمان هر دو تورنمنت می تواند برای فصل به طور مستقیم و صرف نظر از جایگاهش در لیگ به مسابقات لیگ قهرمانان صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حال حاضر چلسی در میان چهار تیم برتر لیگ برتر قرار ندارد و آرسنال نیز حدود 10 امتیاز با رده چهارم فاصله دارد. در حال حاضر و هنگام نوشتن این مقاله لسترسیتی و وست هم تیم هایی هستند که در کنار دو باشگاه شهر منچستر سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد را به دست می آورند اما با توجه به اتفاقاتی که تا پایان فصل ممکن است بیافتد و احتمال قهرمانی تیم های انگلیسی در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان، سناریوهای زیر ممکن است به وجود بیاید.

اگر منچسترسیتی فاتح لیگ قهرمانان شود

تیم گواردیولا همین حالا هم حضورش در جمع 4 تیم برتر این فصل لیگ برتر را تضمین کرده است و در آستانه کسب عنوان قهرمانی به سر می برد. این یعنی اگر آنها فاتح لیگ قهرمانان نیز شوند، شرایط سهمیه برای تیم های انگلیسی برای فصل بعد لیگ قهرمانان مثل سابق خواهد بود و حتی اگر آرسنال یا منچستریونایتد قهرمان لیگ اروپا شوند، باز هم 4 تیم برتر لیگ برتر مجوز حضور در لیگ قهرمانان را پیدا خواهند کرد.

صعودکنندگان: تیم های اول، دوم، سوم و چهارم به علاوه قهرمان انگلیسی احتمالی لیگ اروپا.

اگر چلسی فاتح لیگ قهرمانان شود

اگر تیم توماس توخل بتواند رئال مادرید را شکست دهد و در فینال هم پیروز شود، فصل آینده به طور قطع در لیگ قهرمانان حاضر خواهد بود. حتی اگر چلسی در میان چهار تیم برتر لیگ قرار نگیرد، با توجه به قانون یوفا مبنی بر امکان دفاع از عنوان قهرمانی برای تیم قهرمان، چلسی می تواند در لیگ قهرمانان فصل بعد حاضر باشد. این اتفاق عین چیزی است که در سال 2005 برای لیورپول افتاد. طبق قوانین یوفا، این اتفاق تاثیری روی 4 تیم صعود کننده انگلیسی نخواهد داشت.

صعودکنندگان: تیم های اول، دوم، سوم و چهارم به علاوه قهرمان انگلیسی لیگ قهرمانان.

اگر آرسنال فاتح لیگ اروپا شود

فتح لیگ اروپا نیز به معنای سهمیه خودکار لیگ قهرمانان فصل بعد است. این محتمل ترین راه برای میکل آرتتا برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد است چرا که تیمش در حال حاضر در رده نهم جدول است و در کورس سهمیه قرار ندارد. توپچی ها باید در نیمه نهایی با ویارئال روبه رو شوند و سپس در فینال با برنده منچستریونایتد و رم بازی کنند. نگرانی عدم کسب سهمیه در الدترافورد وجود ندارد چرا که اگر اتفاق عجیبی نیافتد، تیم سولسشر می تواند در میان چهار تیم برتر قرار بگیرد.

صعودکنندگان: تیم های اول، دوم، سوم و چهارم به علاوه قهرمان انگلیسی لیگ اروپا.

بدترین سناریو: اگر چلسی فاتح لیگ قهرمانان شود و آرسنال نیز جام قهرمانی لیگ اروپا را بالای سر ببرد

بدترین خبر برای تیم هایی که دنبال قرار گرفتن در رده چهارم جدول برای صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد هستند، این است که شاید قرار گرفتن در رده چهارم برای حضور در لیگ قهرمانان کافی نباشد. اگر آرسنال و چلسی قهرمان مسابقات اروپایی شوند و در لیگ برتر در رده پنجم یا پایین تر قرار بگیرند، سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد را خواهند داشت. اگر چه فاتح لیگ قهرمانان یک سهمیه اضافی برای حضور در مسابقات فصل بعد دارد و تاثیری روی سایر صعود کنندگان نخواهد داشت اما این قانون وقتی که قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از یک کشور باشند، صدق نمی کند. با این اتفاق تیمی که در رده چهارم قرار میگیرد به لیگ اروپا می رود و یعنی لیورپول، وست هم، تاتنهام و اورتون ممکن است حتی با قرار گرفتن در رده چهارم هم به لیگ قهرمانان صعود نکنند. 

صعودکنندگان: تیم های اول، دوم و سوم به علاوه قهرمان انگلیسی لیگ قهرمانان و قهرمان انگلیسی لیگ اروپا.

اخبار داغ 

حمله 8 تبهکار به 4 زن در کرج / مادر خانواده به قتل رسید + فیلم چهره باز متهمان برترین های قرن با حسن حبیبی: هرچه انتخاب کنم غلط است؛ انتخاب تیم 11 نفره قرن بسیار سخت است ترفند پژمان جمشیدی در روزهای کرونایی برای حفظ سلامتی! اعتراض تند علی کریمی علیه فدراسیون جدید: الحق که روی قبلی ها را سفید کردید! ام باپه خطاب به توماس مولر: لذت ببر توماس! هانسی فیلیک اعلام کرد: از بایرن مونیخ به تیم ملی آلمان می روم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان فصل بعد قهرمان انگلیسی لیگ فاتح لیگ قهرمانان لیگ قهرمانان رده چهارم تیم های اول لیگ اروپا لیگ برتر تیم برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم

12 سال از تقابل دیدنی رئال مادرید و بایرن مونیخ در سانتیاگو برنابئو گذشت.

دانلود (35.8MB)

دیگر خبرها

  • قهرمانی بدون شکست آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین (25 آوریل، 2004) / فیلم
  • صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم
  • آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • آیا لیورپول و آرسنال هنوز هم می توانند قهرمان لیگ شود؟ تحلیل کرگر و نویل / زیرنویس فارسی
  • به بهانه باخت ۵-۰ چلسی مقابل آرسنال؛ مروری بر سنگین‌ترین شکست‌های دوران مربیگری پوچتینو
  • ان هتوی به آرسنال کمک کرد، چلسی در حد کاغذ خیس هم مقاوم نیست
  • پوچتینو: نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم
  • خلاصه‌بازی آرسنال و چلسی + فیلم