Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@04:56:47 GMT

وضع تاسیسات نفتی مطلوب و با ثبات است/تولید ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۱۴۴۵

وضع تاسیسات نفتی مطلوب و با ثبات است/تولید ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، زلزله‌ای که حوالی ظهر امروز (یکشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) جنوب کشور را لرزاند، خوشبختانه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته و جز ریزش سقف اتاق‌های کنترل در تلمبه‌خانه گوره الف و سی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران)، خسارت قابل‌توجه دیگری در دیگر زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت اعم از نفت فلات قاره ایران، پایانه‌های نفتی ایران، نفت مناطق مرکزی ایران و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: این زلزله که در خارک با شدت کمتری احساس شد، هیچ‌گونه خسارتی به تاسیسات این شرکت وارد نکرده و فعالیت‌ها به طور طبیعی در حال انجام است.

شهباز صفری، رئیس اداره اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران درباره خسارت‌های ناشی از این زمین‌لرزه گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از ریزش سقف اتاق‌های کنترل در تلمبه‌خانه گوره الف و سی و همچنین ریزش تپه‌های مجاور واحد بهره‌برداری بینک است، اما خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی در تاسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و خوزستان گزارش نشده است. پیگیری‌های شانا حاکی است روند تولید این شرکت دچار وقفه نشده و آسیب‌دیدگی‌های پیش‌آمده نیز به همت متخصصان در حال برطرف شدن است.

علیرضا قاسمی‌نژاد، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست و مدیر بحران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز اعلام کرد مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی (تابعه نفت مناطق مرکزی) در جریان زمین‌لرزه امروز آسیبی ندیده‌اند و روند تولید در این مناطق ادامه دارد.

مظاهر انصاری، سرپرست ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران هم اعلام کرد بررسی‌های انجام شده از مناطق عملیاتی این شرکت نشان می‌دهد خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارت جانی و مالی در سطح این شرکت به دنبال نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر جنوب کشور را لرزاند که بنا به گزارش مرکز لرزه‌نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زلزله بندر گناوه بوده است.

کد خبر 5192193

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت وزارت نفت ایران زلزله خوزستان صادرات نفت قیمت نفت قیمت دلار قیمت مرغ تولید نفت سازمان بورس و اوراق بهادار بانک مرکزی ایران سهام عدالت شاخص کل بورس ویروس کرونا اقتصاد آمریکا بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو بهره برداری زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی

مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آمادگی همه‌جانبه این مجموعه در صورت بارندگی‌های احتمالی و آب‌گرفتگی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، امیر بصیری از اعلام آماده‌باش نیروهای این ش کت در صورت بارندگی‌ و آب‌گرفتگی خبر داد.

وی گفت: نشست هماهنگی برای جمع‌آوری بحران آب سطحی احتمالی ناشی از بارندگی پیش رو پس از اعلام سازمان هواشناسی درباره بارندگی و صدور ابلاغ استانداری و دستورهای مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، برگزار شد.

مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه ورود جدی مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید مناطق نفتخیز جنوب به رفع بحران آبگرفتگی‌های اخیر در شهرستان کارون مورد تمجید استاندار خوزستان قرار گرفت، افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با محوریت مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید به‌عنوان معین شهرستان کارون است.

بصیری تصریح کر: همه معاونت‌های عملیاتی و تعمیرگاهی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و همه امکانات آنها برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از آبگرفتگی بسیج شده است.

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد