Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان قزوین در عرصه خوشنویسی از گذشته تا کنون، این شهر را شایسته پایتختی و محوریت خوشنویسی در کشور می‌دانیم و باید برای این امر همه مسئولان و متولیان دغدغه‌مند و پیگیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسماعیلی افزود: استان قزوین همواره خاستگاه هنرمندان نامی در حوزه خوشنویسی بوده که نام و آوازه آن‌ها فراتر از مرز‌های ایران اسلامی درخشیده است و با فعالیت هنرمندان نام آشنا در این عرصه ، قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی در کشور شناخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های مهم در این راستا توسعه زیرساخت‌های هنری در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری و سپس تلاش در جهت ثبت رسمی قزوین به عنوان شهر خوشنویسی است.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با ابراز حمایت از این اقدام، گفت: وزارت میراث فرهنگی حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهد داشت بنابراین باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوشنویسی قزوین گردآوری و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی ارائه شود.

خزائلی عنوان کرد: یکی از مهمترین نتایج این اقدام برندسازی شهر است که باعث می‌شود هویت و اصالت شهر بیش از پیش حفظ و معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه گفت: با توجه به توانمندی هنرمندان به ویژه انجمن خوشنویسان، می‌توان در یک پروسه زمانی مشخص اقدامات قانونی لازم را در این زمینه به سرانجام رساند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایتخت خوشنویسی فرهنگ و ارشاد برندسازی ثبت رسمی میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن