Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابایی از شروع به کار ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﺎی ۸ گانه در خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور خبر داد و گفت: این کمیته ها شامل رﻓﺎﻫﯽ، ﺣﻘﻮﻗﯽ، اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ، آﻣﻮزش و ﭘﮋوﻫﺶ، اﻧﻀﺒﺎﻃﯽ، ﺑﺎﻧﻮان، ﭘﯿﮕﯿﺮي ﻫﺎي وﯾﮋه و ﭘﯿﺸﮑﺴﻮﺗﺎن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اسد بابایی» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه اخیر هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در استان هرمزگان اظهار داشت: در این جلسه 25 مصوبه توسط اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور به تصویب رسید که اهم انها به شرح زیر می باشد، ﻣﻘﺮر ﺷﺪ دوره آﻣﻮزﺷﯽ ﺧﺒﺮ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﺑﺎ ﭘﯿﮕﯿﺮي ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﮐﺸﻮر در اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت رﺳﺎﻧﻪ برگزار ﺷﻮد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور سپس از ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﺎي رﻓﺎﻫﯽ ، ﺣﻘﻮﻗﯽ ، اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ، آﻣﻮزش و ﭘﮋوﻫﺶ ، اﻧﻀﺒﺎﻃﯽ، ﺑﺎﻧﻮان، ﭘﯿﮕﯿﺮي ﻫﺎي وﯾﮋه و ﭘﯿﺸﮑﺴﻮﺗﺎن در خانه مطبوعات خبر داد و افزود: آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ داﺧﻠﯽ و ﻧﺤﻮه ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﺎ نیز در حال ﺗﺪوﯾﻦ هست که اطلاع رسانی  لازم برای ثبت نام  و عضویت در این 8 کمیته اعلام خواهد شد.

این عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور سپس افزود: همچنین در جلسه اخیر هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور مقرر شد ﺑﺎ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺗﯽ در خصوص ﺗﺨﺼﯿﺺ اﻋﺘﺒﺎر ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت، ﺑﺮﮔﺰاري دوره ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﻪ ﻣﺤﻮرﯾﺖ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت از ﺳﻮي ﻣﺮﮐﺰ  ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت رﺳﺎﻧﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ و ضرورت تعلق نگرفتن آﮔﻬﯽ به ﻧﺸﺮﯾﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت دﯾﺠﯿﺘﺎل ﭼﺎپ ﻣﯽ شوند، ﻣﮑﺎﺗﺒﻪ ﻓﻮري انجام ﺷﻮد.

بابایی ادامه داد: همچنین مقرر شد در ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﯾﺎراﻧﻪ ﻫﺎي رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه اي از ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت نیز حضور داشته ﺑﺎﺷﺪ و همچنین دﺑﯿﺮ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﯿﺎت ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت در اراﯾﻪ ﻣﺠﻮز و ﻣﺎده 16 نظر خانه ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﮐﺸﻮر را ﻟﺤﺎظ ﮐﻨﺪ. 

وی افزود: مقرر شد مکاتباتی با ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺗﯽ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد، تا ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت ﮐﺸﻮر در اﺧﺘﯿﺎر ﺧاﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي  ﮐﺸﻮر ﻗﺮار گرفته و نامه ای در خصوص حضور نماینده خانه مطبوعات و رسانه های کشور در جلسه بررسی یارانه ها، و لحاظ شدن نظر این تشکل در ارایه مجوز و ماده 16 توسط هئیت نظارت بر مطبوعات نظر این تشکل نیز اعمال گردد.

سخنگوی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور ادامه داد: مقرر شد ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺠﺎزي ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه ﻫﻔﺘﻪ اي ﯾﮑﺒﺎر ﺑﺮﮔﺰار ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻌﻨﻮان ﺟﻠﺴﻪ رﺳﻤﯽ ﺗﻠقی ﮔﺮدد و ﻣﺎﻫﯽ ﯾﮑﺒﺎر ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺣﻀﻮري در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ و یا تهران  ﺑﺮﮔﺰار شود.

بابایی افزود: در ﺣﻮزه ﻣﺠﺎزي ﯾﮏ ﮐﺎﻧﺎل اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ در واﺗﺲ آپ یا ﺗﻠﮕﺮام و ﯾﮏ ﺻﻔﺤﻪ در اﯾﻨﺴﺘﺎﮔﺮام خواهد بود که  در ﺑﺨﺶ ﮔﺮوﻫﻬﺎ ﯾﮏ ﮔﺮوه ﺑﺎ ﺣﻀﻮر اﻋﻀﺎي ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت ﮐﺸﻮر فعال بوده و ﯾﮏ ﮔﺮوه ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻣﺪﯾﺮان و روﺳﺎي ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ خواهد بود و دیگر گروههای موجود هم راستا باید حذف شوند.

وی ابراز داشت: ﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮان و روﺳﺎي ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي استانی با اعضای هئیت مدیره خانه کشور به صورت ماهانه ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺠﺎزي ﺑﺮﮔﺰار شده و ﻗﺒﻞ از آن در ﻧﺎﻣﻪ اي از سوی دبیرخانه ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ اﻋﻼم ﺷﻮد ﮐﺪام اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ در این خصوص آﻣﺎدﮔﯽ دارﻧﺪ.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور سپس افزود: همچنین ﻤﻘﺮر ﺷﺪ ﺟﻠﺴﻪ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﮐﺸﻮر ﺑﺎ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه ﻫﺮ ﯾﮏ از اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻫﻔﺘﮕﯽ ﺑﺮﮔﺰار ﺷﻮد. ﻗﺒﻞ آن در ﻧﺎﻣﻪ اي ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ اﻋﻼم می ﺷﻮد ﮐﺪام اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ آﻣﺎدﮔﯽ دارﻧﺪ.

بابایی افزود: در این جلسه همچنینﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﻓﺮاﺧﻮان ﺑﺮاي ﺗﻬﯿﻪ ﻟﻮﮔﻮي ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت نیز اﻧﺘﺸﺎر ﯾﺎفته و همچنین ﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﺑﺎﺑﺖ ﺗﻮزﯾﻊ و ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ آﮔﻬﯽ ﻫﺎي رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﮐﻪ ﻣﻮرد اﻋﺘﺮاض ﺑﺴﯿﺎري از اﺻﺤﺎب رﺳﺎﻧﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺟﻠﺴﻪ اي ﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ داﺧﻠﯽ معاونت ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت ﺑﺮﮔﺰار ﺷﻮد.

وی ادامه داد: مقرر شد ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﻣﮑﺎﺗﺒﻪ ﺷﻮد ﻣﻮاردي را ﮐﻪ اﻧﺘﻈﺎر دارﻧﺪ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﮐﺸﻮر ﭘﯿﮕﯿﺮي ﮐﻨﺪ را ﻇﺮف ﻣﺪت ﻣﻌﻠﻮمی اﻋﻼم ﮐﻨﻨﺪ . همچنین ﻣﻘﺮر ﺷﺪ اﺗﻮﻣﺎﺳﯿﻮن اداري ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﮐﺸﻮر ﺗﻮﺳﻂ دﺑﯿﺮ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه ﻇﺮف ﻣﺪت ﯾﮑﻤﺎه راه اﻧﺪازي ﺷﻮد.  

سخنگوی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور ادامه داد: ﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺼﻮﺑﺎت و ﮔﺰارش ﻫﺎي ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﮐﺸﻮر در ﺳﺎﯾﺖ اﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ درج شود. همچنین ﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﮐﺎرﺗﻬﺎي ﻋﻀﻮﯾﺖ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت ﮐﺸﻮر ﺑﺎ اﻣﻀﺎي ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ و ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮐﺎرت ﺑﺮاي اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﻇﺮف ﻣﺪت ﯾﮑ ﻤﺎه ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﻮد.  

بابایی افزود: ﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﻣﮑﺎﺗﺒﻪ ﺷود ﮐﻪ ﮔﺰارش ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ دوم 99 را ظرف مدت 10 روز ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﮐﺸﻮر اﻋﻼم ﮐﻨﻨﺪ. همچنین ﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﮐﺸﻮر ﻣﮑﺎﺗﺒﻪ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﭘﺎﻻﯾﺶ و ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺠﺪد اﻋﻀﺎي ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت را اﻧﺠﺎم دﻫﻨﺪ.  

وی از ﺑﺮﮔﺰاري ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت ﺣﻮزه ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎرس از ﺳﻮي ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن ﺑﺎ ﻣﺴﺎﻋﺪت اداره ﮐﻞ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺘﺎن نیز خبر داد و گفت: همچنین اﯾﺠﺎد ﻣﺠﺘﻤﻊ رﺳﺎﻧﻪ اي اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن و درﯾﺎﻓﺖ اﻋﺘﺒﺎر ﺑﺎ ﻣﺴﺎﻋﺪت اﺳﺘﺎﻧﺪار ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن ﭘﯿﮕﯿﺮي می شود.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمیته های تخصصی خانه مطبوعات هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور همچنین ﻣﻘﺮر ﺷﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات و برای معرفی نفایس مطبوعاتی موجود در آرشیو گنجینه رضوی، نمایشگاه «گزیده نفایس مطبوعات ایران» را در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار کرد.    رئیس اداره مطبوعات این سازمان گفت: بیش از ۵۰ عنوان روزنامه، سالنامه و مجله از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین منابع موجود در این نمایشگاه در معرض دید عموم مراجعان، محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گرفته است.   ابراهیم حافظی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مکتوب ازدیرباز پایدارترین و ماندگارترین جلوه گاه فکر و دانش بشر بوده، مطبوعات هم از آغاز پیدایش خود بخشی از فرهنگ مکتوب به شمار می‌روند، به طوری که از آن به عنوان یکی از مواد مهم اولیه نگارش تاریخ و بررسی رویداد‌ها نام می‌برند و در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و ساختن افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارند.    وی بر این اساس، نشریات قدیمی و نفیس را دارای جایگاهی ویژه برای معرفی میراث مکتوب و ارزشمند تاریخی یک کشور توصیف کرد که شاکله هویت فرهنگی هر جامعه را تشکیل می‌دهد..   کارشناس مطبوعات اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم درباره آثار به نمایش درآمده گفت: «کاغذ اخبار» (اولین نشریه ایران)، «وقایع اتفاقیه» (نخستین روزنامه رسمی ایران)، «زاهریر دباهرا» (به معنای پرتوی روشنایی) نخستین نشریه غیرفارسی ایران و دومین نشریه ایران و قدیمی ترین نشریه آسوری زبان دنیا و چاپ ارومیه، «سالنامه شرق ایران» انتشار در سال ۱۳۱۶ توسط عبدالباقی و قاسم طهرانیان با چاپ سربی، «روزنامه شرف» اولین روزنامه گرافیکی ایران، انتشار در محرم ۱۳۰۰ قمری با چاپ سنگی و «سالنامه تمدن» منتشر در ۱۳۱۴، از جمله مطبوعات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.   جمیله جهانی همچنین «روزنامه صوراسرافیل» در تهران به مدیریت میرزاجهانگیرخان شیرازی و میرزاقاسم خان تبریزی در ربیع الثانی ۱۳۲۵ قمری، «دانش» اولین نشریه آموزشگاهی در رجب ۱۲۹۹ قمری در تهران و مطبعه خصوصی مدرسه دارالفنون، «مکتب تشیع»، «مجله فلاحت و تجارت»، روزنامه «تربیت» و «مجله الکمال» نخستین مجله دینی چاپ مشهد را از دیگر منابع معرفی کرد.   این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از دوم تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای بازدید علاقه‌مندان برقرار است.   آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با موجودی بیش از دو میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی‌ترین آرشیو‌های ایران محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین روزنامه‌های چاپ شده و نفیس تا منابع روز را در بردارد.

دیگر خبرها

  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۸ اردیبهشت
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • پرسپولیس برای تکرار سه‌گانه فصل قبل، 10 پیروزی و یک تبصره می‌خواهد
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • عطش سه گانه قهرمانی ویه‌را با پرسپولیس