Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@16:39:38 GMT

افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۲۴۹۲

افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک

تین نیوز

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی به منظور ارائه خدمات تخصصی نوین در این حوزه به صورت مجازی راه اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی رضا غفاری در حاشیه آئین بهره برداری از نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این آزمایشگاه و تأخیر در راه اندازی آن اظهار کرد: نبود متخصص ژنتیک در استان مرکزی موجب شده بود تا راه اندازی آزمایشگاه تخصصی در این حوزه با تأخیر همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد نیاز ژنتیک استان مرکزی در تشخیص و پیشگیری از بیماری‌ها و ژنتیک دوران جنینی و نارسایی‌های ژنتیکی باعث ناباروری می‌شود که هم اکنون موارد اشاره شده توسط این نمایشگاه تخصصی و مجهز قابل بررسی و شناسایی است.

وی از جمله مزایای راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی، در اراک را در مجاورت مرکز ناباروری عنوان کرد و افزود: این مزیت می‌تواند همزمان و پوشش خدمات تخصصی به این بخش هم داشته باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، گفت: آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی دارای بخش‌های تخصصی شامل سیتورنتیک و ملکورلار است که با بهره‌برداری از تجهیزات به روز ژنتیک و کادر فنی مجرب از آزمایشگاه‌های شاخص در بخش ژنتیک به شمار می‌رود و خدمات ارائه کند.

به گفته غفاری ۵۰ میلیارد ریال در گام اول راه اندازی آزمایشگاه هزینه شده است و برای گام دوم نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ژنتیک آزمایشگاه ژنتیک آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در این آزمون ۲۳۷ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در دو حوزه اراک و ساوه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه ۱۸۲ نفز از داوطلبان در حوزه اراک و ۵۵ نفر در حوزه ساوه است، افزود: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی به مرحله شفاهی حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء راه خواهند یافت.

او گفت: حضور بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن قرآن دانست و گفت: حضور بانوان در این دوره چشمگیر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی