Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:31:45 GMT

افزایش تدریجی دمای هوا تا پایان هفته در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۲۸۴۶

افزایش تدریجی دمای هوا تا پایان هفته در کرمانشاه

فیروز دولتشاهی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه استقرار شرایط نسبتاً پایدار حاکم بر جو منطقه هوای استان کرمانشاه تا پایان هفته جاری غالباً صاف در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، ورزش باد و گرد و خاک محلی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به دمای هوا در استان کرمانشاه افزود: از امروز تا پایان هفته دمای هوا در نقاط مختلف این استان به تدریج افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به توصیه‌های کشاورزی تا پایان فروردین ماه سال جاری تصریح کرد: برای مبارزه با کک چغندر در مزارع پاییزه نقاط گرما این استان باید نسبت به آبیاری مزارع اقدام شده و مبارزه با سن مادر در مزارع دامنه کوه پایه‌های مناطق سرد مطابق نظر کارشناسان محل انجام شود.

دولتشاهی گفت: مبارزه با جوندگان کشاورزی در حاشیه کانال‌های آبیاری، پشته‌های بین مزارع و سایر مامن‌های آفت تا قبل از کشت‌های پاییزه، پایش مزارع کلزا از نقطه نظر فعالیت تریپس و سنک دانه خوار و مبارزه با شته با استفاده از توصیه‌های فنی کارشناسان محل در مورد تغذیه گیاهی ضروری است.

وی افزود: در گلخانه‌های میوه و گل‌های شاخه بریده فاکتورهای دما و تهویه نیازمند کنترل بوده و سرکشی‌های شبانه در برنامه کاری این واحدهای تولیدی باید قرار گیرد، کارشناسان شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به منظور اطلاع از فعالیت ملخ بومی باید نقاط آلوده در سال‌های گذشته را مورد پایش قرار داده و به مراتب مدیریت شهرستان خود گزارش دهند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز اعم از پهن برگ و کشیده برگ در نقاط معتدل این استان باید تداوم یابد، گفت: تداوم کشت نخود بهاره به عنوان آخرین فرصت باقیمانده، ادامه یافتن مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرم و استفاده از ترکیبات ازته در زراعت‌های آبی پاییزه مطابق نظر کارشناسان توصیه می‌شود.

دولتشاهی ادامه داد: پایش مزارع گندم نقاط گرم استان کرمانشاه از نقطه نظر زنگ زرد، آماده سازی‌های نهایی زمین برای اجرای کشت ذرت دانه‌ای توصیه شده و با توجه به عدم بارش‌های مناسب بهاره مبارزه مکانیکی با علف‌های هرز زراعت نخود پاییزه باید انجام شود تا رطوبت موجود در خاک حفظ شود.

کد خبر 5192239

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دمای هوا کشاورزی گرد و خاک ثلاث باباجانی آب و هوای کرمانشاه پاوه شهرستان روانسر ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر زلزله روز ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران اردبیل گناوه واکسن کرونا محدودیت های کرونایی استان کرمانشاه تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، هوای استان امروز (شنبه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت همراه با وزش باد، رگبارهای بهاری و احتمالاً رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز یکشنبه موقتاً از شدت ناپایداری در سطح استان کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: هرچند با توجه به رطوبت بالای موجود در جو، علاوه بر رشد ابر ممکن است در برخی نقاط استان شاهد رگبارهای موقت باران نیز باشیم.

وی ادامه داد: به دنبال این شرایط در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً سبب بارندگی همراه با رعدوبرق و در برخی نقاط رگبار تگرگ (البته نه به شدت و گستردگی سامانه اخیر) خواهد شد.

به گفته زورآوند بارش که در روز دوشنبه، در نیمه غربی و نواحی شمالی استان، از شدت بالاتری برخوردار خواهد بود؛ بخصوص در نواحی یاد شده، آبگرفتگی معابر و رواناب را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در روز سه شنبه بارشها غالباً به شکل رگبارهای موقت و پراکنده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش قابل توجهی برای استان پیش بینی نمی‌شود.

وی یادآور شد: دمای هوا که امروز و فردا بتدریج افزایش می‌یابد؛ در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه کاهش و در دو روز پایانی هفته روندی افزایشی خواهد داشت.

کد خبر 6096706

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • ادامه بارش باران در کرمانشاه
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • بارش ۲۵ میلی‌متر باران در تویسرکان/ سامانه بارشی تا شنبه فعال است
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد