Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:05:48 GMT

روسیه سفیر جمهوی چک را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۵۲۱

روسیه سفیر جمهوی چک را احضار کرد

پس از اخراج دیپلمات‌های روس از پراگ، سفیر این کشور به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌های روس از جمهوری چک، سفیر این کشور را احضار کرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه روسیه گفته بود: ما اقدامات تلافی جویانه‌ای را انجام خواهیم داد که باعث می‌شود مسؤولان این تحریکات عواقب کامل خود در از بین بردن پایه‌های توسعه عادی روابط بین کشورهای خود را دریابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، وزیر امور خارجه جمهوری چک گفته بود که همه ۱۸ کارمند سفارت روسیه در پراگ باید ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کنند. پراگ دیپلمات‌ها را به کار در سرویس‌های ویژه روسیه متهم کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: جمهوری چک "به خوبی از عواقب چنین ترفندهایی آگاه است".

افزون بر این، روز شنبه آندری بابیس نخست وزیر چک، گفت که مقامات مشکوک هستند که سرویس‌های ویژه روسیه در انفجار یک انبار مهمات در وربتیچ در سال ۲۰۱۴ نقش داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چك روسيه خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد