Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@13:52:18 GMT

هزاران کودک پناهنده در اروپا مفقود شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۶۸۱

هزاران کودک پناهنده در اروپا مفقود شده‌اند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‎‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بیش از ۱۸ هزار کودک و نوجوان پناهنده بدون همراه که تحت قیومیت دولت‌های اروپایی قرار داشتند، ناپدید شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به قل از روزنامه اتریشی "کوریر"، در اروپا بین سال های 2018 و 2020 حدود 18292 کودک و نوجوان پناهنده بدون همراه بعد از اینکه تحت سرپرستی و مراقبت دولتی قرار گرفته بودند ناپدید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرستنده تلویزیونی آر بی بی آلمان با استناد به تجزیه و تحلیل داده های مشترک با گاردین و رادیو هلندی VPRO در این باره گزارش داده است. بیشتر کودکان خردسال مفقود شده از کشورهای مراکش، الجزایر و اریتره بودند.

ورود 6هزار پناهنده اتیوپیایی به سودانغرق 40 پناهنده در سواحل موریتانییونان به دنبال اخراج 10 هزار پناهندهسازمان ملل: بیش از 20 هزار پناهنده در دریای مدیترانه غرق شده‌اندیک سوم زنان پناهنده در انگلیس مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند

تجزیه و تحلیل انجمن های تحقیقاتی همچنین تفاوت های آشکاری را در آمارهای ملی در این باره نشان می دهد و حاکی از آن است که فرانسه، دانمارک و رومانی هیچ گونه داده ای را درباره کودکان پناهنده بدون همراه ثبت نمی کنند و بلغارستان هم تفاوتی بین این کودکان بدون همراه و کودکانی که سرپرست و همراه دارند قائل نیست.

در آلمان بر اساس اطلاعات اداره فدرال پلیس جنایی (BKA) بین سال های 2018 و 2020حدود 7809 کودک بدون همراه مفقود شده ثبت شده است. اکثر این کودکان مفقود شده پناهندگانی از کشورهای افغانستان، مراکش و الجزایر بودند. 7082 کودک دوباره پیدا شده اند و 724 نفر هم همچنان مفقود هستند.

در اتریش هم بین سال های 2018 و 2020  حدود 207 کودک از مراکز پذیرش پناهندگان مفقود شدند. بر اساس اظهارات هماهنگ کننده امور پناهندگی در اتریش از افراد زیر سن قانونی که به اتریش آمده اند بیش از نیمی مفقود شده اند.

در سال 2020  حدود 1.467 کودک زیر سن قانونی از اتریش درخواست پناهندگی کردند که 432 مورد آن ها پذیرفته شد.

محققان، شبکه های جنایی را در پشت پرده مفقود شدن پناهندگان کودک و نوجوان در اروپا می دانند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا بین سال بدون همراه مفقود شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • فیلم| آخرین وضعیت عملیات جستجوی یسنا، کودک مفقود شده در کلاله
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • جست‌وجوها برای دیدار «یسنا دیدار» به روز چهارم کشیده شد
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده