Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت سعودی آرامکو به‌منظور افزایش ظرفیت تولید نفت خام، پروژه‌های توسعه‌ای را ازسر گرفت.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، یک منبع مطلع از قراردادهای شرکت سعودی آرامکو اعلام کرد که بزرگ‌ترین شرکت نفتی و صادرکننده نفت جهان توسعه پروژه‌های فراساحلی بزرگ خود را ازسر گرفته است.

این پروژه‌ها تا سال ۲۰۲۴، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت خام عربستان می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامکو پس از سقوط قیمت‌ها و تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰، دکل‌های حفاری دریایی را غیرفعال کرد و آغاز چند پروژه توسعه‌ای را به تأخیر انداخت.

این منبع افزود: سعودی آرامکو اکنون فعالیت پروژه‌های به‌تعویق‌افتاده را ازسر می‌گیرد، این شرکت بزرگ نفتی مناقصه‌هایی برای توسعه میدان نفتی فراساحلی زولوف با ظرفیت ۸۲۵ هزار بشکه در روز صادر کرده است تا ظرفیت تولید آن ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

این پروژه توسعه‌ای که ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۳ آغاز شود، چند ماه به تأخیر افتاده است و انتظار می‌رود اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ فعالیت خود را آغاز کند.

توسعه دو میدان نفتی دریایی مرجان و بِری هم اواخر مارس آغاز شده است. قرار است تا سال ۲۰۲۳ ظرفیت میدان نفتی مرجان با ظرفیت کنونی۴۰۰ هزار بشکه در روز، ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و ظرفیت میدان بِری نیز که هم‌اکنون ظرفیتی معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز دارد، ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نفت عربستان مرجان جهان عربستان مناقصه نفت هزار بشکه در روز ظرفیت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد

 ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  برنامه ریزی برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای صنعتگران و در قالب نهضت ملی مسکن و پروژه های صنعت شهر انجام شده است گفت: ساخت این ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در اراضی تامین شده در ۱۰ استان کشور انجام می شود.

وی اظهار کرد: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به ۵ هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های موفق دولت برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور اجرای پروژه‌های صنعت شهر است  بیان کرد: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

مالکی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این طرح است گفت:   دولت در تلاش است که از تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات  استفاده کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید