Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@22:30:07 GMT

عوارض کمبود کلسیم برای بدن

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۱۷۸

عوارض کمبود کلسیم برای بدن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان از عوارض کمبود کلسیم است و شکستگی های ستون فقرات، مچ دست و مفصل ران نیز از شایع ترین پیامدهای پوکی استخوان است. 

کمبود کلسیم همچنین منجر به تغییر شکل اسکلت و مفصل، درد استخوان، گرفتگی عضلات و معده، احساس سوزن سوزن شدن در نوک انگشتان، عصبی شدن و تحریک پذیری، اختلال حافظه و سردرد می شود و همچنین می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وب ام دی، در یک فرد سالم کلسیم اضافی که به همراه غذا وارد بدن می شود از طریق مدفوع، ادرار و عرق و در زنان شیرده نیز با شیر دفع می شود. در عین حال در افراد آسیب پذیر و مستعد، افزایش مصرف کلسیم می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود.

بنا بر اعلام سیستم خدمات بهداشت ملی بریتانیا (ان اچ اس)، در سال‌های اخیر موارد ابتلا به نرمی‌استخوان در انگلیس افزایش پیدا کرده است، هر چند تعداد مبتلایان هنوز به طور نسبی کم است.

عواملی غیر از رژیم غذایی مانند پیشینه‌ٔ خانوادگی، جنسیت، نژاد و استعمال سیگار و هم‌چنین نداشتن فعالیت بدنی، نقش مهمی در میزان ابتلا به پوکی‌استخوان دارند.

کلسیم مورد نیاز بدن را باید با رژیم‌غذایی متنوع و متعادل تأمین کنیم.

بنابر گزارش بی بی سی، لبنیات مانند شیر، پنیر و ماست منابع خوب کلسیم هستند. استخوان ماهی هم دارای کلسیم است و خوراک‌های ساردین و کنسرو سالمون و انواع ماهی‌های کوچک منبع خوبی برای کلسیم هستند. 

سبزیجات سبز مانند بروکلی، بامیه و کلم هم منابع سرشار کلسیم هستند.

پربیننده ترین پاکسازی کبد برای کمک به کاهش وزن چرا باید هر روز کیوی بخوریم؟ با خواص عناب آشنا شوید میزان ویزیت پزشکان امسال چقدر است؟ عسل آویشن چیست و چه خواصی دارد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کلسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • مدیران نگران چه هستند؟