Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر عباس پیام نویسنده آثاری چون «مامور بدرقه»، «در حاشیه 2»، «پاپوش» و «آنام» است که با خبرنگار برنا در خصوص تولیدات طنز شبکه خانگی و تلویزیون به گفت و گو پرداخت و این دو رسانه را با هم از چند لحاظ مقایسه کرد که در ذیل می خوانید.

امیرعباس پیام، نویسنده، طراح ایده و طرح و بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «مامور بدرقه»، سریال تلویزیونی «آنام» و سریال تلویزیونی «در حاشیه 2» فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا تولیدات طنز شبکه خانگی و تلویزیون را از چند لحاظ «ساختار»، «نزدیک شدن به خطوط قرمز»، «هزینه در تولید»، «جنس و نوع بازی و فیلمنامه ها» مقایسه و چنین بیان کرد: آثار کمیک و طنز بر عکس ملودرام ها در تلویزیون موفق تر از شبکه خانگی بوده است. در حالی که شاهد هستیم آثار ملودرام در شبکه خانگی جلو افتاده است و تلویزیون از این نوع سبک و ژانر فاصله گرفته است به نوعی هر یک از این رسانه در یک ژانر پیشرفت کرده اند و دلیل آن مشخص نیست.به نظر من سریال طنزی مانند «هیولا» از آثاری مانند «شب های برره» و «پاورچین» و سریال های این تیپی تا حدودی عقب تر است.

او ادامه داد: به تازگی سریال طنزی در شبکه خانگی روی کار آمده است که به شدت ضعیف است و در مقابل سریالی چون «نون.خ» هیچ ارزشی ندارد به نظر من شاید بیشتر به سمت ظاهر قدم می گذارند و گمان می کنند که بیننده را جذب خواهد کرد اما در نهایت از محتوا غافل می مانند و چنین چیزی به کار ضربه خواهد زد.

تلویزیون از  پخش برخی از سریال ها چون «قورباغه»، «می خواهم زنده بمانم» و از این دست آثار که به شدت کار های قدرتمندی هستند محروم است و اولین معضل هم به ممیزی ها بر می گردد.

امیر عباس پیام در ادامه بیان کرد: ما هنوز به این باور نرسیده ایم که همه چیز بستگی به فیلمنامه دارد اگر چنین چیزی از ابتدا پایه ریزی درست شود قطعا خروجی فیلم و سریال چه در تلویزیون و چه در شبکه خانگی به شدت خوب خواهد بود.

به نظر من جای تاسف دارد چرا که شبکه خانگی به دلیل فضای بازتری که دارد بیشتر می تواند فضای خوبی برای ساخت کار های کمدی موفق باشد.

برخی از افراد به دلیل اسم و رسمی که در این حرفه دارند بیشتر دنبال سو استفاده کردن هستند و سعی می کنند با در آمد های کلان اثر موفق بسازند اما نتیجه مانند دو سه کار اخیری می شود که در حال حاضر شاهد آن هستیم به عنوان کلام آخر امیدوارم این معضل هر چه سریع تر حل شود و ما شاهد آثار کمدی و ملودرام قدرتمند چه در شبکه خانگی و چه در تلویزیون باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون مقایسه سینما بازیگر ژانر فیلمنامه ساختار نویسنده شبکه خانگی امیر عباس پیام تولیدات طنز شبکه خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است

رئیس سازمان صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی درباره وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی از پیگیری‌ها در زمینه جلوگیری از تخلفات احتمالی محتوایی در تولیدات سکوها به کمک آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی خبر داد و گفت: ساترا در حال بررسی و ارزیابی وضعیت اقتصاد حوزه نمایش خانگی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی صداوسیما، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌ بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرآیندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به‌گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌

جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رئیس صداوسیما درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟