Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:45:27 GMT

۶۰ درصد افراد جویای کار در لرستان فاقد مهارت هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۸۶۵

۶۰ درصد افراد جویای کار در لرستان فاقد مهارت هستند

به گزارش ایرنا ، "علی آشتاب" روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها  با بیان اینکه ضعف مهارتی کارجویان یکی از مشکلات اصلی اشتغال در لرستان است اظهار داشت: یکی از دلایل این امر، نبود ارتباط منطقی و هدفمند میان رشته های تحصیلی دانشگاههای استان به ظرفیت های موجود است.

به گفته وی زمانی که یک جوان با مدرک غیرمرتبط نسبت به ظرفیت های توسعه استان وارد بازار کار می شود نمی تواند تحصیلات خود را با حرفه و کار عملی موجود منطبق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتاب اضافه کرد: به نظر می رسد باید رشته های تخصصی تحصیلی در حوزه های کشاورزی، معادن، آب و خدمات را در دانشگاه های لرستان ارائه داد تا دانشجویان پس از اتمام تحصیل بتوانند در موقعیت های موجود استان مشغول بکار شوند.

وی افزود: بسیاری جوانان از جمله دانش آموختگان دانشگاهی اعتقاد دارند به دلیل داشتن تحصیلات باید در ادارات و پشت میز نشین باشند و فعالیت در مشاغل آزاد و خدمات را شغل نمی دانند که همین امر مانع انگیزه آنان برای کسب مهارت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین با بیان اینکه آمار ثبت نامی کاریابی‌ها نشان می‌دهد افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله ۵۰ درصد جمعیت متقاضیان کار این استان را تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۷ مرکز کاریابی داخلی و یک کاریابی فرصت‌های شغلی خارجی در سطح استان فعال است.

پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز کاریابی استان ثبت نام کرده اند که یکهزار نفر از این تعداد با کمک مراکز صاحب شغل شدند.

برچسب‌ها اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

رییس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی و دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلان نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: در این زمینه ماموران پلیس به منظور جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطان آن‌ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبارجنوب دستگیر و از مخفیگاه آنان یکهزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای کشف کنند.

او افزود:متهمان پس از مواجهه با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان کردند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند