Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بامداد امروز با دیدار تیم‌های استقلال ایران و الشرطه عراق برای نماینده‌های ایران به پایان رسید تا بهتر به توان عملکرد تیم‌های کشورمان را در ۲ هفته ابتدایی مورد بررسی قرار داد.

هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان  آسیا با ۲ پیروزی و ۲ تساوی برای نماینده‌های ایران همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته دوم نیز برای ایرانی‌ها به خوبی پیش رفت. ۳ نماینده ایران (استقلال، پرسپولیس و فولاد) در هفته دوم برنده از زمین خارج شدند و تراکتور نیز مساوی کرد.

پرسپولیس/ کار شاگردان یحیی برای صعود راحت شد

پرسپولیس ایران که عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را یدک می‌کشد، فصل جدید این رقابت‌ها را با قدرت آغاز کرد. شاگردان یحیی گل محمدی در هفته اول به مصاف الوحده امارات رفتند و با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند. سیدجلال حسینی کاپیتان سرخپوشان که در مسابقات لیگ بیستم فوتبال ایران بار‌ها با گل‌های ۳ امتیازی به داد پرسپولیس رسیده بود، در بازی با الوحده نیز تک گل نماینده ایران را وارد دروازه حریف کرد.

پرسپولیسی‌ها در هفته دوم نیز رو در روی الریان قطر قرار گرفتند. در ابتدا به نظر می‌رسید کار پرسپولیس در این مسابقه سخت باشد. تا حدودی این پیش بینی درست از آب درآمد و الریان با گل نایف الحضرمی نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفت، اما صحبت‌های یحیی گل محمدی در نیمه دوم جواب داد و پرسپولیس ۳ گل به ثمر رساند تا بازی دوم را نیز به سلامت پشت سر بگذارد. یکی از اتفاقات جالب این مسابقه تقابل شجاع خلیل زاده با پرسپولیس بود . یکی از مواردی که در بازی پرسپولیس مخصوصا مقابل الریان نمایان بود به سرعت خط حمله این تیم مربوط می‌شد. شهربار مغانلو، امید عالیشاه و مهدی ترابی به خوبی فضاهای خالی را پیدا می‌کردند و خیلی سریع خودشان را در موقعیت قرار می‌دادند.

فولاد/ سربازان نکونام فراتر از حد انتظار

دیگر نماینده کشورمان که تا این لحظه در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد قابل قبولی داشته، فولاد است. فولادی‌ها که در گروه نسبتا سختی هم قرار دارند، در هفته نخست موفق شدند، قهرمان لیگ ستارگان قطر را متوقف کنند. شاگردان جواد نکونام که تا دقیقه ۸۹ با گل لوسیانو از تیم السد قطر پیش بودند، اما در نهایت روی ضربه بوعلام خوخی تسلیم شدند تا این دیدار با نتیجه تساوی یک - یک به پایان برسد.

فولادی‌ها در هفته دوم نیز عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و این بار عملکرد خوب قرمزپوشان اهوازی به پیروزی منجر شد. نماینده ایران در یک بازی برتر موفق شد با یک گل حریف اردنی را شکست دهد. لوسیانو پریرا مهاجم خطرناک فولاد دقیقه ۴۴ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. فولاد با این پیروزی ۴ امتیازی شد تا در کنار النصر با ۴ امتیاز در صدر جدول گروه D قرار بگیرد.

تراکتور/ خطیبی و پرشور‌ها بدون باخت، بدون برد

تراکتور دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که در ۲ هفته ابتدایی به لحاظ نتیجه گیری نتوانسته انتظارات را برآورده کند. شاگردان رسول خطیبی در هفته اول مقابل پاختاکور ازبکستان قرار گرفتند و در حالی که با ۲ گل از حریف پیش بودند، نتوانستند برتری خود را حفظ کنند. آن‌ها حتی با نتیجه ۳ بر ۲ از حریف عقب افتادند، اما پنالتی محمد عباس زاده بازی را به تساوی کشاند.

تراکتور در بازی دوم قصد داشت اولین برد خود را در فصل جدید لیگ قهرمانان کسب کند، اما به سد محکم الشارجه امارات برخورد کرد و این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. البته دیگر بازی این گروه بین نیروی هوایی عراق و پاختاکور هم مساوی شد تا خیلی بین تیم‌ها فاصله نیفتد و امید‌های تراکتور همچنان پابرجا باقی بماند.

استقلال؛ ۸ گل در ۲ مسابقه

تیم استقلال ایران با هدایت فرهاد مجیدی کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان آغاز کرد. گل‌های نادری، دیاباته، اسماعیلی و ۲ گل قایدی به ۲ گل عمر السوما چربید تا آبی‌ها در بازی اول برد پر گلی را تجربه کنند. با وجود کیفیت خوبی که استقلال در خط حمله ارائه داد دفاع این تیم شکننده کار کرد تا کمی هواداران این تیم بابت ادامه بازی‌ها و مخصوصا دیدار با الدحیل نگران شوند.

اکثر کارشناسان اعتقاد داشتند که کار استقلال در بازی دوم مقابل الشرطه سخت خواهد بود اما اخراج زودهنگام بازیکن حریف کار را برای شاگردان فرهاد مجیدی راحت کرد. مهدی قایدی به خوبی از نبوغ خود استفاده کرد و گل اول را برای نادری ساخت. در نیمه دوم نیز اسماعیلی و دیاباته برای استقلال ۲ گل زدند تا دومین پیروزی متوالی نصیب آبی‌ها شود. ۸ گل زده در ۲ مسابقه آمار خوبی برای استقلال محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

تراکتور ایران صفر- شارجه امارات صفر/ خطیبی در گام دوم هم به یک امتیاز بسنده کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران هفته دوم دوم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلهر: استقلال یا پرسپولیس محتاط بازی کنند قهرمانی را از دست می‌دهند/ تیم نکونام از نظر مهره ضعیف‌تر از رقیب است

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه بازی‌های مهم هفته بیست و پنجم لیگ برتر با تساوی بدون گل خاتمه یافت، اظهار کرد: حساسیت بالای مسابقات باعث می‌شود تا تیم‌ها با حداکثر استرس وارد زمین شوند و جالب اینکه سرمربیان و نیمکت‌های دو تیم هم کاملاً با استرس بازی را دنبال می‌کنند. استرس زیاد و بازی با احتیاط باعث می‌شود تا خود آن تیم آسیب ببینید و لطمه بخورد. بازی‌های استقلال و پرسپولیس برابر تراکتور و سپاهان چنگی به دل نزد و بار فنی آنچنانی نداشت. خیلی بیش از این انتظار می‌رفت بازی زیبایی از تیم‌ها ببینیم. لیگ قهرمانان اروپا را اگر ببینیم نکات آموزشی فراوانی برای تیم‌ها ما دارد.

شجاعت بیشتری مربیان بخت رسیدن به قهرمانی را بالا می‌برد

وی ادامه داد: در لیگ قهرمانان شاهد هستیم تیم‌ها در دفاع و حمله با برنامه هستند. بازی‌های بی‌کیفیتی را از تیم‌های داخلی می‌بینیم و رشد و بلوغ تیمی دیده نمی‌شود. طبیعی است وقتی کیفیت بازی‌ها افت پیدا می‌کند، تماشاگرانی ناخواسته به حواشی می‌پردازند و بازی زیبا ارائه نمی‌دهند. در واقع نقطه تارک فوتبال ما بازی‌هایی هست که تماشایی نیست. پنج بازی باقیمانده استقلال و پرسپولیس پنج فینال هستند. تیمی که بیش از اندازه محتاط بازی کند شانس قهرمانی را از دست خواهد داد. البته این انتظار نیست شاهد بازی شتاب زده باشیم که صرفاً فقط بازی هجومی ببینیم و بازی همراه با احتیاط نباشد. مربیانی که شجاعت بیشتری دارند برای رسیدن به قهرمانی بخت بالاتری دارند. با روندی که از ابتدای فصل تا به اینجا دیدیم، استقلال و پرسپولیس شانه به شانه تا هفته آخر پیش می‌روند و قهرمان است فصل در هفته پایانی مشخص می‌شود.

استقلال و پرسپولیس می‌دانند هیچ حاشیه امنیتی ندارند

بازیکن سابق سرخابی افزود: تا ابنجای فصل استقلال و پرسپولیس با برنامه‌تر از دیگر نیم‌های بوده‌اند. قطعاً حریف آسانی در لیگ برتر وجود ندارد و همه رقبا برای ارائه بهترین بازی به میدان می‌روند. هر دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌دانند هیچ حاشیه امنیتی ندارند و در هفته‌های پایانی جای اشتباه کردن وجد ندارد. با توجه به بازی‌هایی که دو تیم تا به اینجا ارائه کرده‌اند، شانس پرسپولیس برای تصاحب قهرمانی بیشتر از استقلال است و البته نمی‌توان حدس دقیقی زد. تمامی تیم‌هایی که برابر تیم‌های اول و دوم جدول بازی خواهند کرد برای شکست به زمین نمی‌آیند. از طرفی اتفاقات غیرمترقبه بر نتایج بازی‌ها تأثیر دارد.

استقلال از لحاظ مهره ضعیف‌تر از پرسپولیس است

کلهر خاطرنشان کرد: اضافه شدن اورونوف، عبدالکریم حسن، آل کثیر و خدابنده‌لو خیلی به پرسپولیس کمک کرد در حالی که استقلال در نقل و انتقالات زمستانی تنها ماشاریپوف را جذب کرد. نفرات جدید باعث تحول پرسپولیس شد. در مقابل جواد نکونام و مهدی هاشمی‌نسب تا اینجا شاهکار کرده‌اند، چون استقلال از لحاظ مهره ضعیف‌تر از پرسپولیس است، اما کماکان صدر جدول را از دست نداده، البته استقلال بیشتر به بازی بسته اعتقاد دارد و باید بپذیریم این تیم و پرسپولیس در خط دفاعی آسیب‌پذیر هستند و این موضوع اثبات شده است. نوسان در لیگ برتر طبیعی بوده و در مجموع تیمی که روان‌تر بازی می‌کند پرسپولیس است، پس بخت قهرمانی بیشتری دارد ولی اشتباه و غفلت در این هفته‌ها عملاً قهرمانی را به تیم رقیب می‌دهد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • ماسیمیلیانو الگری: یوونتوس در آستانه رسیدن به هدف اصلی خودش است
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • حیف وقت که برای دیدن بازی استقلال و پرسپولیس بگذاری | همین بی کیفیت ها چند هفته بعد ۴۰-۵۰ میلیارد می خواهند
  • ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است
  • کلهر: استقلال یا پرسپولیس محتاط بازی کنند قهرمانی را از دست می‌دهند/ تیم نکونام از نظر مهره ضعیف‌تر از رقیب است
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • متس هوملس: با عملکرد خوب‌مان در لیگ قهرمانان اروپا، فصل ضعیف در بوندسلیگا را جبران کردیم
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم