Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرویس مطبوعاتی بنیاد مطالعات پیشرفته روسیه از آغاز ساخت یک خودروی برقی پرنده در این کشور خبر داد. این خودرو یک ماشین کاملاً پرنده به نام Cyclocar است که برای اولین پرواز خود در سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید

امکان رزرو بلیت اولین تاکسی پرنده فراهم شد تحمل وزنی برابر با یک محموله ۶۰۰ کیلوگرمی

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سیکلوکار یک ماشین پرنده یا سیکلت است، خودرویی که توسط پروانه‌های چرخشی در هوا نگه داشته شده و حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وسیله می‌تواند تا شش نفر یا یک محموله ۶۰۰ کیلوگرمی (۱، ۳۳۲ پوند) را حمل کند که باعث می‌شود برای اهداف مختلف مناسب باشد. در ویدئویی که از این خودرو منتشر شده آن را به عنوان یک هواپیمای نظامی نشان داده‌اند که برای انتقال پرسنل به مکان‌هایی استفاده می‌شود که دسترسی به آن مناطق در حالت عادی سخت یا حتی غیرممکن است. سیکلوکار که اولین پرواز خود را در سال آینده انجام می‌دهد، تحت پروژه Cyclone توسط آکادمی علوم روسیه ساخته شده و همراه با یک پیشرانه محرک کاملاً الکتریکی ارائه می‌شود. با این حال، یک نسخه هیبریدی نیز در نظر گرفته شده است.

ابعاد نمونه اولیه ۶.۲ در ۶ متر (۲۰.۳ در ۱۹.۶ فوت) است که با سرعت حداکثر ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (۱۵۵.۳ مایل در ساعت) حرکت می‌کند و برد ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰.۶ مایل) دارد. با توجه به پروانه‌های چرخشی، جمع و جور خواهد بود، کنترل سریع بردار رانش و سطح سر و صدای کم را ارائه می‌دهد. همچنین این خودروی پرنده با پیشرانه تمام الکتریکی، بدون آلاینده خواهد بود.

سیکلوکار قادر خواهد بود روی سطوح با شیب ۳۰ درجه فرود آمده و به سطوح عمودی متصل شود. دسترسی به داخل از طریق درب عقب یا کناره‌ها انجام می‌شود، در حالی که رمپ عقب امکان حرکت دنده یا تجهیزات ویژه را به داخل و خارج می‌دهد. کار با این اتومبیل پرنده کاری دشوارتر از رانندگی با اتومبیل‌های مدرن نیست، چه توسط یک خلبان در هواپیما و یا کنترل از راه دور زمینی شبیه هواپیما‌های بدون سرنشین هدایت شود. هنوز هیچ قیمتی برای این ماشین پرنده پیشنهاد نشده است.

در ادامه ویدئویی از این خودروی پرنده را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیما های بدون سرنشین اتومبیل لوکس خودروی الکتریکی خودروی برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)



موضوع و محور نمایشگاه خودرویی پکن 2024، خودروهای مدرن عصر جدید است.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، بسیاری از خودروسازی های جدید چین معتقدند که در این دوران خودروهای چینی، بازارهای جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است و یکی از پیشروترین کشورها در تولید باتری خودروهای برقی است.

سیاستمداران آمریکایی ورود خودروهای ارزان برقی به کشور خود را تهدیدی برای صنایع و امنیت ملی می‌دانند و چین را به غرق کردن بازار با محصولات سبز  تولید شده از سوبسید دولتی متهم می‌کنند.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترکیب فناوری و تجمل در نمایشگاه خودرویی پکن (+عکس) رنو کوئید، الکتریکی جدید و ارزان به بازار می آید (+عکس) بزرگترین خودروی برقی جهان رونمایی شد

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی