Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد علی قارداشی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه هنوز وضعیت نوشاد عالمیان برای کسب سهمیه المپیک و حضور در بازی‌های ۲۰۲۰ مشخص نیست، گفت: البته معتقدیم که تنیس روی میز ایران برای المپیک توکیو صاحب دو سهمیه است چراکه سهمیه به دست آمده توسط سیمین رضایی جهت قضاوت در این بازی‌ها را هم به عنوان دستاورد فدراسیون در نظر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فدراسیون تنیس روی میز با حمایت‌های مالی و اداری لازم کمک حال خانم رضایی برای کسب مجوز حضور در المپیک توکیو به عنوان اولین بانوی داور ایرانی بود. به همین دلیل این مجوز را در کنار سهمیه‌ای که توسط نیما عالمیان به دست آورد، به عنوان دو سهمیه تنیس روی میز برای المپیک توکیو در نظر داریم ضمن اینکه همچنان نیم نگاهی داریم به نوشاد عالمیان و کسب سهمیه وی تا با سه نماینده در توکیو حاضر شویم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مورد برنامه‌های پیشنهادی این فدراسیون که برای نیما عالمیان و آماده سازی وی در نظر گرفته شده است تاکید کرد: با امید به المپیکی شدن نوشاد، پیگیر برنامه‌هایی هستیم تا برادران عالمیان با اجرای آن بتوانند آمادگی لازم و کافی جهت اعزام به توکیو و انجام دیدارهای المپیکی را به دست بیاورند.

قارداشی با یادآوری اینکه برادران عالمیان این روزها در فرانسه به سر می‌برند، ادامه داد: نوشاد و نیما بعد از فارغ شدن از لیگ فرانسه به تهران باز می‌گردند تا برگزارکننده دیدارهای خود در مرحله پلی آف لیگ برتر باشند. فدراسیون قصد دارد به فاصله چند روز بعد از اتمام لیگ، رقابت‌های انتخابی تیم ملی را برگزار کند که نوشاد و نیما هم در آن حضور خواهند داشت. شرکت در همین رقابت‌ها به روند آماده سازی آنها کمک می‌کند.

وی همچنین از مذاکرات فدراسیون تنیس روی میز با سه کشور اروپایی به منظور مهیا شدن شرایط برای برپایی اردوی برون مرزی و تمرین مشترک خبر داد و گفت: سوئد، صربستان و مجارستان کشورهایی هستند که با روسای تنیس روی میز آنها مذاکره داشته‌ایم. در مورد سوئد و صربستان برنامه ما اعزام ملی پوشان‌مان است و اینکه در کمپ تمرینی این کشورها و در کنار ملی پوشان‌شان بتوانند تمرینات خود را دنبال کنند اما در مورد مجارستان هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه ملی پوشان این رشته پیش از این دو مرحله اعزام به مجارستان داشته‌اند که با هزینه کشور میزبان انجام شد، خاطرنشان کرد: در مورد مجارستان دو گزینه میزبانی از ملی پوشان این کشور یا اعزام ملی پوشان‌مان به این کشور را داریم. هنوز در مورد این دو گزینه به نتیجه نرسیده‌ایم اما این احتمال وجود دارد که مجارستانی‌ها بازهم خواستار میزبانی از ایران باشند اما این بار با هزینه خودمان. در هر صورت تمرین با بازیکنان مجارستان هم در برنامه است.

قارداشی همچنین در مورد ترکیب اعزامی به سوئد و صربستان و احتمالاً مجارستان گفت: اعزام نیما عالمیان همراه با جمیل لطف الله نسبی به عنوان سرمربی تیم ملی قطعی است. با توجه به شرایط نوشاد عالمیان و احتمال المپیکی شدن وی، اعزام او را هم در برنامه داریم. اینکه ترکیب اعزامی سه نفره شود و مثلاً امیرحسین هدایی هم در فهرست اعزام قرار بگیرد به تصمیم سرمربی تیم ملی بستگی دارد.

وی با یادآوری حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به خصوص در زمینه مالی تاکید کرد: البته در مورد المپیک و برگزاری این بازی‌ها همچنان ابهاماتی مطرح است اما مبنای کار ما برگزاری قطعی این بازی هاست و اینکه بتوانیم حضور قابل توجهی در توکیو داشته باشیم. دو ماه هم فرصت داریم. علاوه بر پلی آف لیگ برتر، رقابت‌های انتخابی تیم ملی و اعزام‌های برون مرزی مورد نظر، برگزاری اردوی داخلی هم پیش بینی کرده‌ایم. در کل در این دو ماه باید با برنامه‌ای فشرده آماده المپیک شویم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین در مورد وضعیت کلی نوشاد عالمیان برای کسب سهمیه المپیک گفت: نوشاد در مسابقات انتخابی آسیای میانه در سید دوم مسابقات بود. اما در نهایت نیما که سید چهارم بود تک سهمیه این منطقه را گرفت. فدراسیون هر کاری که لازم بود برای نوشاد انجام داد تا همچون دو دوره قبل در این دوره المپیک هم حضور داشته باشد اما نشد. البته حالا هم شانس او صفر نیست. معتقدیم اگر بتواند کسب سهمیه کند از شانس‌های مدال در توکیو است اگرچه روند کسب سهمیه پیچیده شده است.

قارداشی تاکید کرد: شرایط نوشاد عالمیان و المپیکی شدن در گرو رنکینگ جهانی است. مدتی است که وی به خاطر برخی تغییرات اعمال شده از سوی فدراسیون جهانی نتوانسته ارتقای قابل توجهی در این رنکینگ داشته باشد و در رده ۷۲ باقی مانده است. با همه اینها امیدواریم نوشاد هم صاحب سهمیه شود.

کد خبر 5191045

منبع: مهر

کلیدواژه: تنیس روی میز مهرداد علی قارداشی کسب سهمیه المپیک نیما عالمیان لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد مهدی طارمی قهرمانی آسیا تیم فوتبال فولاد خوزستان الاهلی عربستان تیم فوتبال تراکتور تیم فوتبال الشرطه عراق فوتسال فرهاد مجیدی تیم ملی فوتسال ایران فدراسیون تنیس روی میز نوشاد عالمیان کسب سهمیه ملی پوشان تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی آزاد انتخابی المپیک؛ جدال سرلک با ۲۶ مدعی جهانی

به گزارش قدس آنلاین رقابت‌های کشتی گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت در سطح جهانی در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

علیرضا سرلک تنها نماینده کشورمان در این مسابقات است که برای کسب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مصاف حریفان خود می‌رود.

نتایج قرعه نماینده کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۲۷ نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور نخست به مصاف پیرودو از ایتالیا می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با روبرتی دینگاشویلی از گرجستان کشتی می‌گیرد.

اسپنسر لی نماینده آمریکا در گروه سرلک حضور دارد و تا مرحله نیمه نهایی با نماینده کشورمان برخورد نخواهد کرد.

در این مسابقات ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال و نفر برتر بین نفرات سوم مشترک مجموعا ۳ نفر سهمیه المپیک را بدست می‌آورند.

تیم ملی کشتی آزاد ۵ سهمیه در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشتی آزاد انتخابی المپیک؛ جدال سرلک با ۲۶ مدعی جهانی
  • حذف عالمیان از مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • شگفتی نوشاد عالمیان کامل نشد/ ۱۷ هزار دلار جایزه ملی‌پوش شایسته تنیس روی میز ایران
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با پیروزی مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با شکست نفر چهارم جهان
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی‌میز
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان مغلوب نوشاد عالمیان شد