Web Analytics Made Easy - Statcounter

این گفته‌های اردشیر مطهری، نماینده اصولگرای مجلس یازدهم است که حدود یک هفته پیش در صحن علنی مجلس و از تریبون «خانه ملت» ایراد کرد. اتهام دزدی این نماینده اصولگرا که در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، ازجمله اعضای ستاد انتخاباتی اصولگرایان بود و خواهان ریاست‌جمهوری چهره‌ای که حالا رییس قوه قضاییه است، دیروز با واکنش برادران اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری روبه‌رو شد که ازقضا در جریان همان انتخابات سال ۹۶، دوشادوش حسن روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان در مناظره‌ها حاضر بود و درنهایت بنابر توافق از پیش انجام شده، به نفع روحانی کنار کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان بحبوحه انتخابات سال ۹۶ اما گمانه‌زنی درباره احتمال کاندیداتوری مجدد جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در جریان بود و حالا در آستانه این انتخابات، بار دیگر نام او، دست‌کم به عنوان یکی از گزینه‌های جدی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح است. اگرچه جهانگیری هنوز صراحتا کلامی درباره حضور یا غیبت خود در انتخابات نگفته اما هجمه و تبلیغات سوء انتخاباتی ازجانب جناح مقابل حالا با شدتی بیش از این 4 سال دنبال می‌شود. تحرکاتی که البته از همان زمان که در جریان انتخابات سال ۹۶ آغاز شد، هرگز به‌طور کامل متوقف نشده است. هجمه‌هایی که البته نه به شخص اسحاق جهانگیری که بابت پرونده برادر او در دستگاه قضایی به عنوان دستاویز برخی اصولگرایان برای تخریب او مورد استفاده قرار گرفته و حالا در شرایطی که کمتر از 2 ماه به انتخابات ۱۴۰۰ باقی است، از زبان یکی از نمایندگان اصولگرا، بدون توجه به این نکته که مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری بابت اتهاماتش در دادگاه محاکمه و برایش حکم صادر شده، از تریبون «خانه ملت» مطرح شده و برادران رییس‌جمهوری و معاون اول او «دزد» خطاب می‌شوند. همین سبب شده که ابراهیم و مهدی جهانگیری در جوابیه‌ای که در واکنش به این اظهارات تدوین شده، تاکید کنند که «پُرواضح است که طرح اتهام به برادر معاون اول رییس‌جمهوری بدون ارایه هیچ‌گونه سند فقط با هدف تخریب معاون اول رییس‌جمهوری و تشویش افکار عمومی صورت گرفت.» آنها در این مرقومه‌ای که خطاب به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس نوشته و در جریان نشست علنی دیروز مجلس مطابق آیین‌نامه داخلی توسط یک عضو هیات‌رییسه پارلمان قرائت شد، با اشاره به اینکه اسحاق جهانگیری ۴ برادر دارد که ۲ برادرش شهید شده‌اند، توضیح داده‌اند: «فعالیت‌های اقتصادی مهدی نیز هیچ‌گونه ارتباطی با دولت و معاون اول رییس‌جمهوری ندارد و در پرونده قضایی مهدی که تعیین تکلیف نهایی نیز شده، هیچ‌گونه دزدی و اختلاسی مطرح نیست.» 2 برادر اسحاق جهانگیری که توسط اردشیر مطهری نماینده اصولگرای گرمسار با تهمت دزدی مورد هتک واقع شده‌اند، در این جوابیه تاکید کرده‌اند که «از آنجا که اتهام مطرح شده مصداق بارز توهین و افترا و جرم بوده مطابق مواد ۶۹۷ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات است شکایت خود را به مراجع ذی‌صلاح قضایی نیز ارایه خواهیم کرد.»

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد معاون اول رییس جمهوری اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران

به نقل از پلیس تهران بزرگ، سردار علی ولیپور گودرزی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: چندی قبل ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میانسالی در منزل مسکونی اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم، اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد و از این رو کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

سردار گودرزی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان منتقل شد.

از سوی دیگر رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک از اوباش تهران که اقدام به تیراندازی در درگیری منطقه فرحزاد کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سعید راستی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران سه روز گذشته خبری را درخصوص درگیری اراذل و اوباش در محله فرحزاد که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود، دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت که درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی کرده است، افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

راستی یادآور شد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با ارازل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف