Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از شهادت سردار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از شهادت سردار سرافراز ، جانباز عالیقدر سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم روزه داران در ماه ضیافت الهی ، به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می رساند :

سردار عالیقدر و جانباز سرافراز سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به درجه رفیع  شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.

آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ و ماندگاری در حوزه جذب ، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

شهید گرانقدر سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال ، ریاست ستاد مشترک سپاه ، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد .

سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ، با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نیرو منصوب و خدمات ارزنده ای از خود به یادگار گذارد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت آن فرمانده جانباز ، وارسته و مخلص به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، ملت ایران ، خانواده مکرم و آحاد فرماندهان ، مسئولین و همرزمان وی درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و نیز رزمندگان جبهه مقاومت ؛ به  آگاهی مردم شریف قدرشناس می رساند ؛ آیین های تشییع و تدفین پیکر پاک وی در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت.

سخنگوی سپاه: عوارض شیمیایی عمده‌ترین دلیل شهادت سردار حجازی بود / او چند ماه قبل نیز به کرونا مبتلا شد که بهبود یافت / سالها بود که اسرائیلی‌ها به دنبال ترور او بودند


سخنگوی سپاه به ارائه توضیحاتی درباره علت به شهادت رسیدن سردار محمد حسین حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در جلسه‌ کمیسیونی که دیشب در بیمارستان بقیه الله برگزار شد عوارض شیمیایی عمده‌ترین دلیل پیوستن ایشان به یاران شهیدش اعلام شد.

ایسنا: سخنگوی سپاه به ارائه توضیحاتی درباره علت به شهادت رسیدن سردار محمد حسین حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در جلسه‌ کمیسیونی که دیشب در بیمارستان بقیه الله برگزار شد عوارض شیمیایی عمده‌ترین دلیل پیوستن ایشان به یاران شهیدش اعلام شد.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه صبح دوشنبه در برنامه‌ای تلویزیونی به بیان توضیحاتی درباره علت به شهادت رسیدن سردار محمد حسین حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: سردار حجازی جانباز شیمیایی دوران دفاع بود و سالها از این عارضه رنج می‌برد و در مقاطعی هم به همین دلیل به بیمارستان مراجعه می‌کرد.

وی با بیان اینکه «سردار حجازی به دلیل حضور مداوم در جبهه مقاومت و اقدامات متعددی که در سازماندهی جبهه مقاومت انجام داد، زحمات طاقت فرسایی کشید»، افزود: ایشان چند ماه قبل نیز به بیماری کرونا مبتلا شد که بهبود یافتند.

سخنگوی سپاه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون پزشکی جهت تعیین علت فوت سردار حجازی در بیمارستان بقیه الله تهران اظهار کرد: در جلسه‌ کمیسیونی که دیشب در بیمارستان بقیه الله برگزار شد عوارض شیمیایی عمده‌ترین دلیل پیوستن ایشان به یاران شهیدش اعلام شد. این کمیسیون به اعتبار جانباز شیمیایی بودن سردار حجازی و محرز بودن تاثیرات جانبازی در به شهادت رسیدن، ایشان را رسماً به عنوان شهید معرفی کردند.

شریف خاطرنشان کرد: گردش کار مربوطه برای ارتقای درجه ایشان در دست پیگیری است.

وی با اشاره به جایگاه شهید حجازی در جبهه مقاومت تاکید کرد: شهید حجاری در ۸ سال آخر عمر مبارک‌شان بواسطه حضور در جبهه مقاومت برای صهیونیست‌ها چهره‌ای نام آشنا تر بودند و سالها بود که صهیونیست‌ها به دنبال ترور ایشان بودند؛ از دیشب که خبر به شهادت رسیدن ایشان منتشر شد،این موضوع از رویکرد رسانه‌های آنها کاملا مشخص است. تعبیر که یکی از این رسانه‌ها این است که «یکی از سر سخت‌ترین و مدبرترین نیروهایی که مقابل رژیم صهیونسیتی بود به شهادت رسید» و آنها ارزش و اهمیت شخصیت سردار حجازی را برای جبهه مقاومت و امت اسلامی به خوبی درک کردند.

سخنگوی سپاه همچنین با اشاره به حضور شهید حجازی در کنار شهید سلیمانی در محور مقاومت خاطرنشان کرد: حضور شهید حجازی در کنار سردار سلیمانی تجربه بسیار گران سنگی برای ایشان بود و یکی از دلایل اصرار سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس برای حضور ایشان در سمت جانشینی نیروی قدس نیز دقیقاً همین موضوع بود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیمارستان بقیه الله شهادت رسیدن جبهه مقاومت سخنگوی سپاه سردار حجازی شهادت سردار محمد حسین کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی

منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، جماعت اسلامی لبنان و نیروهای الفجر، شاخه نظامی آن با صدور بیانیه‌ای شهادت دو تن از فرماندهان خود «مصعب سعید خلف» و «بلال محمد خلف» در جریان حمله رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد این دو فرمانده حین انجام وظیفه خود در دفاع از ملت لبنان و در حمایت از ملت فلسطین در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در منطقه «البقاع غربی» واقع در شرق لبنان، بعد از ظهر امروز به شهادت رسیدند.

درگیری ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در مناطق مرزی جنوب لبنان ادامه دارد که در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، همواره مواضع این رژیم را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند