Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزییات حادثه اخیر نطنز بر اساس بازدید صورت گرفته از این سایت هسته ای پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید جلال زاده با اشاره به بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تاسیسات نطنز بعد از حادثه اخیر گفت: مسئله نفوذ در بسیاری از خرابکاری‌ها مشهود بوده که تاکنون هم بسیاری از نفوذی‌ها شناسایی و حتی محاکمه و به مردم معرفی شده اند لذا قطعاً در حادثه نطنز نیز دست نفوذی‌ها مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بعد از حادثه اخیر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی سفری به نطنز داشت که علاوه بر برگزاری جلسه مفصلی با مسئولان امنیتی مجتمع هسته‌ای نطنز، از سالن آن یعنی محل حادثه بازدید به عمل آمد. این سالن عمدتا مجهز به سانتریفیوژهای نسل قدیم بوده که به گفته مسئولان عمده این سانتریفیوژها عمر خودشان را کرده بود. این مجتمع، برق خود را از دو نقطه دریافت می‌کرد و تدابیر لازم دیده شده بود.

وی ادامه داد: اکنون جزییات این اتفاق توسط دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی است، تیم لازم در آنجا حضور یافته تا مشخص شود دقیقا چه اقداماتی برای خرابکاری انجام شده است. البته تعداد قابل توجهی از سانتریفیوژها آسیب ندیده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ما سانتریفیوژهای لازم برای جایگزینی داریم و جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این کار، سانتریفیوژهای جدیدی را جایگزین سانتریفیوژهای قدیمی می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ظرفیت‌های مجموعه نطنز بسیار زیاد است و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. لازم به تاکید مجدد است که عمر مفید عمده سانتریفیوژهای مستقر در آن سالن، گذشته بود و سانتریفیوژ به تعداد کافی برای جایگزینی وجود دارد. 

جلال زاده با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه گفت: در این جلسه، گفته شد که خوب است برای اقدام متقابل حادثه نطنز تا اطلاع ثانوی از مذاکرات خارج شویم و مذاکرات به زمان دیگری موکول شود چون سطح غنی‌سازی ما در برجام کمتر از چهار درصد بوده که اکنون یه ۶۰ درصد رسیده و این دست بالای ما در مذاکرات است. البته حتما برای اینکه دشمن را در جای خودش بنشانیم، باید اقدام متقابل انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه «قطعا باید مشخص شود که چه کسی در این حادثه کوتاهی کرده است» افزود: تمام تلاش مجلس این است که در وهله اول به ارتقای سطح امنیتی مان کمک شود لذا در صورت نیاز به طرح سوال از وزیر و مسئولان ذیربط ، این موضوع را پیگیری می‌کنیم. به هر حال جلسات مستمری تشکیل می شود تا مشخص شود ما از چه جاهایی آسیب می‌بینیم.

جلال زاده در پایان با بیان اینکه « ما باید مسیر اقتدار خود را پیش ببریم»، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی نخبه در حوزه هسته‌ای بسیار مهم است اما در این دولت به خوبی با نخبگان برخورد نشد و بسیاری از آنان منزوی شدند.

 

انتهای پیام/ک

منبع: ایسنا

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی جلال زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902916

دیگر خبرها

  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • ارتش اسرائیل شکست را پذیرفت/ روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات/ شمار شهدای غزه به ۳۴هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافت
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • پیکر شهید جلال اعتماد در زادگاهش قروه آرام گرفت
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند و در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار