Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:10:29 GMT

احتمال تعطیلی برخی صنوف گروه یک در زنجان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۷۱۸۱

احتمال تعطیلی برخی صنوف گروه یک در زنجان

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان از تعطیلی برخی اصناف شامل گروه یک در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان در شرایط بحرانی است و ناچار به اجرای چنین تصمیمی هستیم.

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان زنجان در وضعیت حادی قرار دارد و شیوع بیماری کرونا بیش از گذشته در این منطقه قربانی می‌گیرد و برای کنترل این شرایط، نیاز به اتخاذ تصمیمات جدیدی همچون تعطیلی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر زنجان داشتیم که از دیروز اقدامات لازم در این رابطه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح‌ کرد: با توجه به اینکه هنوز در مرکز شهر علی‌رغم تعطیلی اصناف و بازار، هنوز شاهد تجمعات هستیم، تصمیم گرفته شد ناوگان اتوبوس‌رانی تا بازگشت شرایط به حالت معمول، از جابه‌جایی مسافر خودداری کند و در این رابطه ابلاغیه لازم به شهرداری ارسال شده است. همچنین در صورت تصویب ستاد کرونا تعدادی از اصناف مشمول گروه یک نیز باید تا بازگشت شرایط تعطیل شود.

این مسئول، با تاکید بر اینکه شهروندان باید بدانند در شرایطی قرار داریم که تعداد بستری بیماران کرونایی از افرادی که بهبود یافته و ترخیص می‌شوند، پیشی گرفته است، گفت: این مورد زنگ خطری است و باید بیش از گذشته خانواده‌ها به هشدارها توجه کرده و پروتکل‌ها را رعایت کنند. در صورت نیاز از منزل خارج نشده، حتماً از ماسک استفاده کرده و از دورهمی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه نظارت‌ها تشدید یافته و اجازه نمی‌دهیم با سلامت جامعه بازی شود، افزود: ورود به شهر زنجان از سایر نقاط ممنوع است و ناظران و دستگاه‌های ذی‌ربط باید توجه لازم را به این موضوع را داشته باشند. همچنین برگزاری هرگونه تجمع همچون مراسم عروسی و عزا مطلقاً ممنوع است و در صورت مشاهده آن با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد. زمان فعلی با توجه به بحرانی بودن شرایط، اجازه مماشات به کسی را نمی‌دهد.

عسگری همچنین به رایزنی انجام شده برای استمهال وام‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با نامه‌نگاری‌ انجام شده و موافقت بانک مرکزی، وام اصنافی که در این شرایط و به علت مصوبات تعطیل شده‌اند، استمهال خواهد شد و در مورد چک‌ها نیز این امر صدق می‌کند. همه سعی مسئولان این است که آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانند تا وضعیت رو به بهبود برود؛ هر چند این امر بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. ما از شهروندان درخواست داریم حتماً هشدارها را جدی بگیرند، چون وضعیت در شرایط بسیار بحرانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا اولین جشنواره ورزش های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه های هدف را به دنبال داشت.

این مسوول ادامه داد: فعالیت های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماریهای ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

وی اظهار داشت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس(آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند