Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:37:47 GMT

صف بستنی و نان هم به صف‌های کرونایی در مشهد اضافه شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۷۳۵۶

صف بستنی و نان هم به صف‌های کرونایی در مشهد اضافه شد

گروه استان‌ها ــ مدت‌هاست که صف اقلام اساسی و روزمره مردم تبدیل به خبری عادی و روزمره شده و اگر این قبیل صف‌ها شکل نگیرد جای سئوال دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس، مدت‌هاست که صف اقلام اساسی و روزمره مردم تبدیل به خبری عادی و روزمره شده و اگر این قبیل صف‌ها شکل نگیرد جای سئوال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال مدت‌هاست که صف مرغ در مشهد تبدیل به سوژه‌ای برای کاربران شده و البته چون دیگر تازگی خود را از دست داده تبدیل به یک خبر عادی شده و خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی نیز در چندین نوبت به این موضوع پرداخت.

اما اینک صف‌های جدیدی نیز به این تعداد صف‌ها اضافه شده و البته در نوع خود نیز بسیار تحفه هستند و مشخص نیست با کدام تدبیری در این شرایط باید شکل بگیرند.

صف نوع اول صف‌های طویل نانوایی است که این روزها در جای جای شهر مشهد دیده می‌شود و هرچه به ساعات افطار نزدیک می‌شویم این صف‌ها نیز شلوغ‌تر می‌شوند.

شاید در نگاه اول صف نانوایی یک امر بدیهی بنظر برسد اما اینک که در شرایط کرونا قرار داریم چرا هیچ تدبیری صورت نمی‌گیرد تا میزان و دامنه این صف‌ها کوتاه‌تر شود؟ آیا واقعا نمی‌توان با هیچ تدبیری تعداد این صف‌ها را کاهش داد؟

طعم تلخ معیشت کسبه با موج چهارم کرونا و بی‌توجهی دولت/ آیا شیوع کرونا فقط برای اصفهان اتفاق می‌افتد؟گزارشگر فوتبال اصفهان و تجربه سخت بیماری کرونا / حال حسن علیخانی رو به بهبود است + فیلمبی‌توجهی برخی کسبه و صنوف به اعمال محدودیت‌های کرونایی در کهگیلویه

تحفه‌تر از صف‌های نان این روزها در مشهدمقدس، صف بستنی است که بعضا به چندین متر نیز می‌رسد و مردمی را شاهد هستید که ایستاده و منتظر دریافت بستنی در مقابل پیشخوان هستند.

شاید در نگاه اول به این امر نیز نتوان ایرادی وارد کرد. اما سئوال این است که نگر بستنی‌فروش‌ها در رده مشاغل ضروری هستند که باید در این شرایط به فعالیت خود ادامه دهند؟

سئوال دیگر این است که چرا هیچ تمهیدی برای جمع کردن این صفوف از سوی نهادهای نظارتی به ویژه اتاق اصناف در شرایط فعلی صورت نمی‌گیرد؟

محدودیت‌های کرونایی در این شرایط بسیار مورد بی‌توجهی قرار گرفته و متاسفانه رگه تیز انتقادات متوجه مردم است اما از سهم اصناف نیز نباید گذشت هرچند که آنان نیز به درستی مدعی هستند که چرخ معیشت‌شان باید در این شرایط بچرخد و وقتی هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد مجبور به این کار هستند.

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد