Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم همچنین با اشاره به اولویت وزارت متبوع خود در خصوص توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و دور از مرکز گفت: در راستای قطع وابستگی اهالی ساکن در روستا‌ها از مراجعه به شهرها، در سال جاری پروانه ۶ دفتر خدمات ارتباطی در قم صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلام پور ادامه داد: علاوه بر ۶ دفتر روستایی ۹ دفتر پیشخوان دولت شهری نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کردند و در مجموع، تعداد ۷۵ دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی می‌باشند.

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا بیشتر شد به طوری که مراجعه حضوری به اداره‌ها را کاهش داده است.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم  تاکید کرد: دفاتر پیشخوان باید برای ارائه خدمات اداره کل امور مالیاتی استان به مشتریان و مراجعان نسبت به معرفی نیروی ثابت به اداره کل امور مالیاتی استان به منظور دریافت آموزش‌های لازم و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مراجعان اقدام نمایند.

غلام پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط قرمز کرونایی قم ضمن ارائه برنامه بازدید و بازرسی این اداره کل از نحوه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت، خواستار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت شد و تاکید کرد: با دفاتری که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم از راه اندازی سامانه جامع و برخط ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر اساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و با تاکید بر ضرورت ثبت نام در این سامانه افزود: با راه اندازی این سامانه، رتبه بندی این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و از این پس ارائه خدمات دستگاه‌ها به دفاتر بر اساس رتبه‌ای که در این سامانه کسب می‌کنند، می‌باشد.

غلام پور همچنین تصریح کرد: دستگاه‌­های اجرایی ملزم به برون سپاری خدمات فقط به دفاتر پیشخوان دولت هستند و برون سپاری خدمات دستگاه‌های دولتی به دفاتر پیشخوان دولت موجب کسب امتیاز ارزشیابی سالانه اداره‌ها در جشنواره شهید رجایی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم همچنین گفت: ارائه خدمت اظهارنامه مالیات بر ارث و سایر خدمات اداره کل امور مالیاتی بر اساس رتبه بندی در سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت در قم، از طریق این دفاتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفتر پیشخوان دستگاه های اجرایی خدمات الکترونیک دفاتر پیشخوان دولت مدیرکل ارتباطات دفتر پیشخوان ارائه خدمات اطلاعات قم غلام پور اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای حسین آباد و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: حسین آباد، روستایی از توابع شهرستان جم با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۷۶ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستاهای اقماری آن به نام دره چاه با ۳۲ خانوار و جمعیت ۱۱۷ نفر، چم چشمه با ۸۴ خانوار و ۳۳۱ نفر، نیلاب ۳۸ خانوار و ۱۴۳ نفر، بندانو ۶۹ خانوار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه پهن، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروز رسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

کد خبر 6094261

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته