Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم علایی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این دوره‌های آموزشی علاوه مدیران کنترل کیفی، برای کارشناسان استاندارد و سایر مخاطبان از جمله مصرف کنندگان، تولید کنندگان و صادرکنندگان کالاهای تولیدی در استان برگزار شد.

وی با اشاره به تحقق ۱۵۳ درصدی برنامه آموزشی اداره کل استاندارد استان اردبیل نسبت به برنامه مصوب سال گذشته افزود: عناوین دوره‌های برگزار شده که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به صورت الکترونیکی تعیین و اجرا شده، شامل دوره آموزشی مدیریت زمان، آشنایی با آموزش‌های الکترونیکی، آشنایی با مدل تعالی سازمان، آشنایی با نحوه تدوین استانداردهای ملی و آشنایی با استانداردهای غذایی حلال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی  بسیار حائز اهمیت و کلیدی است، گفت: طبق آئین‌نامه تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت و در راستای ارتقای سطح علمی  و فنی، این افراد باید حداقل سالانه ۱۶ نفرساعت دوره آموزشی را با موفقیت طی کنند.

وی بیان کرد: برای کارشناسان و کارکنان اداره کل استاندارد استان نیز با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش مجازی سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز آموزش و پژوهش استانداری اردبیل، بیش از سه هزار نفرساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

علایی اضافه کرد: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و برون سپاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی، دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان استاندارد و سایر افراد با همکاری شرکت‌های آموزشی همکار تائید صلاحیت شده اداره کل استاندارد استان اردبیل انجام شد.

وی در ادامه همچنین از بازرسی و آزمون سه هزار و ۳۷۸ نازل عرضه سوخت مایع بنزین و گازوئیل در همه شهرستان‌های تابعه استان اردبیل در یکسال گذشته خبر داد و گفت: بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها، طبق برنامه به صورت دوره‌های سه ماهه و با هدف حمایت از حقوق جایگاه‌داران و مصرف‌کنندگان انجام می شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۴۹ نازل سوخت مایع در جایگاه‌های عرضه سوخت استان فعال است و کارشناسان این اداره کل، بازرسان آزمایشگاه تایید صلاحیت شده همکار و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان، به صورت دوره‌ای این نازل‌ها را بازرسی کرده، صحت عملکرد این نازل ها را با نصب برچسب آزمون دوره‌ای بر روی آن دستگاه تصدیق می کنند.

وی تاکید کرد: در صورت تایید نشدن صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد با همکاری شرکت نفت، از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.

علایی همچنین از انجام یک هزار و ۴۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان اردبیل توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان در یکسال گذشته خبر داد و گفت: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در بازرسی‌ از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی صورت گرفته و در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت رعایت نشدن شرایط استاندارد، پروانه واحدها تعلیق و یا ابطال می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیلی در ادامه با اشاره به اینکه استاندارد تجهیزات مستقر در زمین های بازی و همچنین تجهیزات شهربازی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: سال گذشته، تعداد ۲۲۶ مورد بازرسی استاندارد از این تجهیزات انجام شد.

وی تاکید کرد: با توجه به این که طبق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، فعالیت شهرهای بازی دارای تجهیزات مشمول مقررات استاندارد اجباری و منوط به اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد است، از شهرداری‌های تابعه استان خواست به هیچ عنوان اجازه فعالیت به مالکان یا بهره‌برداران تجهیزات شهربازی بدون مجوز استاندارد را ندهند.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران استان اردبیل استانداری اردبیل اداره کل استاندارد استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران استان اردبیل استانداری اردبیل سازمان ملی استاندارد ایران استان اردبیل استانداری اردبیل اداره کل استاندارد استان اردبیل اخبار کنکور سازمان ملی استاندارد ایران کل استاندارد استان اردبیل اداره کل استاندارد استان مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین

خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در دیدار با صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن قدردانی از تلاشهای این اداره کل، اعلام نمود: این اداره کل آمادگی دارد تا طی سنوات گذشته برای جذب کمک های بین المللی جهت آموزش و توانمند سازی تعداد بیشتری از پناهندگان در استان را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین، طریقی در این دیدار افزود: بحمدالله با همکاری لازمه فی مابین و بدنبال نیاز سنجی های انجام شده و تحقیقات میدانی بعمل آمده رشته هایی که پناهندگان مقیم استان متقاضی آموزش میباشند احصاء شده و انشالله با هماهنگی لازم برای اجرای دوره های آموزشی از طریق اداره کل فنی و حرفه ای بعمل خواهد آمد.

وی هم چنین افزود در صورت نیاز سنجی و وجود تقاضا میتوان برای برگزاری دوره هایی که برای بازگشت پناهندگان در بازسازی کشورشان موثر باشد نیز برنامه ریزی کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از برگزاری دوره های مختلف حرفه آموزی و توانمند سازی طی سالهای اخیر برای پناهندگان استان تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد: اداره کل فنی و حرفه ای توان و آمادگی لازم برای اجرای کلیه دوره های درخواستی پناهندگان را دارا می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل