Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@02:50:25 GMT

موفقیت دوران بزرگسالی با بازی‌های کودکی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۷۹۲۱

موفقیت دوران بزرگسالی با بازی‌های کودکی

ایسنا/خراسان رضوی با توجه به اینکه ۵۰ درصد کارکنان تا سال ۲۰۲۵ تغییر پیدا می‌کنند، توانایی سازگاری افراد در این اقتصاد جهانی که به سرعت در حال تغییر است بسیار ضروری خواهد بود. یادگیری از طریق بازی به کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند تا با القای مهارت‌های لازم برای نوآوری، آمادگی مقابله در برابر تغییرات و زمان‌های سخت را پیدا کنند و اگر والدین و سیستم‌های آموزشی، برای یادگیری از بازی استفاده کنند، همه می‌توانیم برای آینده آماده‌تر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از ویفروم، شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، اقتصاد و بازار کار را با تغییرات سریعی مواجه کرده است و توانایی یادگیری مهارت‌های جدید و سازگاری با شرکت‌های جدید برای کارکنان و مشاغل اهمیت بسیاری دارد.

نتایج تحقیقات شرکت آمریکایی گارتنر نشان داد که تعداد مهارت‌های مورد نیاز برای یک شغل تنها ۱۰ درصد در سال افزایش یافته است و ۸۵ درصد از شرکت‌هایی که به تازگی شرکت آمریکایی مک‌کینزی آنها را مورد بررسی قرار داده است، عنوان کردند که سرعت دیجیتالی‌شدن را افزایش داده‌اند.

بر اساس گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد، ۵۰ درصد از کل کارکنان تا سال ۲۰۲۵، باید مهارت‌های جدید را برای تطبیق با روند رشد فناوری و تغییرات جهانی بیاموزند. علاوه بر این، مهارت‌های برتر مورد نیاز برای موفقیت در محل کار شامل یادگیری فعال، تاب‌آوری، تحمل استرس و انعطاف‌پذیری است.

محققان اظهار کردند: برای موفقیت و رشد فردی به سازگاری و خلاقیت نیاز داریم، همان‌طور که در تلاش برای مقابله با بازهای کار، جهانی‌شدن و رویدادهای تغییردهنده زندگی مانند بیماری کووید- ۱۹هستیم.

هرچه بزرگ‌تر می‌شویم، این مهارت‌ها به عنوان یک لذت واقعی از یادگیری بر رضایت کلی از زندگی تاثیر خواهند داشت و همچنین به عنوان ابزار رشد و سازگاری عمل می‌کنند، اما آیا به‌طور طبیعی در بزرگسالی به این مهارت‌ها مجهز هستیم و چگونه می‌توانیم آنها را ایجاد و تقویت کنیم؟

یادگیری از طریق بازی

از دوران کودکی، یادگیری از طریق بازی به افراد کمک می‌کند تا عدم قطعیت را بپذیرند، حس کنجکاوی را بیشتر القاء کنند، روش‌های جدیدی برای مقابله با چالش‌ها (آزمایش و امتحان دوباره) و نوآوری  ارائه دهند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری از طریق بازی در رفاه و توانایی رشد کودک از طریق کمک به کودکان در ایجاد مهارت‌های اصلی (خلاق، اجتماعی، جسمی، عاطفی و شناختی) از عوامل مهم موفقیت در بزرگسالی است، اما در حالی که کودکان در یادگیری مهارت‌های جدید انعطاف‌پذیر هستند، با افزایش سن این عملکرد کاهش می‌یابد.

بخش قابل توجهی از جرقه خلاقیت مرتبط با چالش‌هاست. بزرگسالان برای پیشرفت در زندگی باید درگیر یادگیری، بازی و خلاقیت باشند. به‌طور خاص، کنجکاوی، اعتماد به نفس و تنظیم هیجان برای بزرگسالان برای موفقیت در شغل و انعطاف‌پذیری در برابر چالش‌های جدید بسیار مهم است.

یافتن راه‌هایی برای ایجاد لذت از یادگیری با درگیرشدن در کار جدید یا تعدیل وظایف، این امکان را فراهم می‌کند تا ذهنیت خود را به چالش بکشیم و بتوانیم آن را تنظیم کنیم. بازی همچنین به شکل‌پذیری مغز کمک و استرس سمی را محدود می‌کند و به ما این امکان را می‌دهد اهداف را دنبال کنیم و عوامل حواس‌پرتی را نادیده بگیریم.

بزرگسالانی که خلاقیت آنان بیش از حد متوسط است، عملکرد اجرایی آنان نیز به‌طور قابل‌توجهی بهتر عمل می‌کند و بهتر می‌توانند راه‌های مقابله با چالش‌ها را تصور کنند.

سیستم‌های آموزشی باید از رشد این مهارت‌های زندگی در کودکان حمایت کنند و به معلمان فرصت دهند تا خلاقیت و یادگیری را از طریق بازی ارتقاء دهند. این آموزش‌ها در کودکی با توجه به اینکه بازی می‌تواند عاملی برای مقابله با ترس و خطر باشد، ضروری است.

رویکردهای یکپارچه برای مهارت‌های کل‌نگر

این رویکردها پیش از این نیز بوده و در مدارس اجرا شده است، اما باید در مقیاس وسیع‌تری در کل سیستم آموزشی جای گیرد. یادگیری از طریق بازی، در حالی‌که مهارت‌های اجتماعی، عاطفی، جسمی و خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد، رشد سواد و مهارت‌های عددی اولیه را در یک رویکرد یکپارچه پشتیبانی می‌کند. مربیان می‌توانند با بهره‌گیری از دستاوردهای فراگیران در سال‌های اولیه از طریق رویکردهای مبتنی بر بازی از آموزش‌های تلفیقی استفاده کنند.

در حال حاضر، بازی به عنوان بخشی اساسی در آموزش در نظر گرفته شده است، پس چرا نباید در محیط کار این روش آموزشی اجرا شود و اصول مشابهی را برای ادامه یادگیری به کار ببرد؟ شاید اگر بتوانیم از خلاقیت و بازی کودکان بیشتر بیاموزیم و از تغییراتی که در آموزش و پرورش رخ می‌دهد الهام بگیریم، بتوانیم سازگارتر شویم و محیط کارمان پربارتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش بازي كودكان بزرگسالان شغل یادگیری از طریق بازی مهارت ها چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!

به گزارش ورزش سه، کریستیانو رونالدو بدون شک یکی از استثنایی‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ است. مهاجم نمادین پرتغالی در طول دوران درخشان خود پنج توپ طلا دریافت کرد و در عین حال که عناوین متعددی را با باشگاه‌های مطرح انگلیس، اسپانیا و ایتالیا کسب کرده، توانایی گل‌زنی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. علاوه بر این، او نقش مهمی در قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ داشت.
تعهد بی‌امان و فداکاری تزلزل‌ناپذیر رونالدو به حرفه‌اش، تحسین و احترام زیادی را برای او به ارمغان آورده است. او الگو و بت بازیکنان مشتاق بی‌شماری در سراسر جهان است. در حالی که رونالدو به پایان دوران درخشان خود نزدیک می‌شود، تأثیر او همچنان در بین چندین فوق ستاره امروزی فوتبال طنین‌انداز می‌شود.

اندریک
اندریک که یک فوتبالیست ۱۷ ساله فوق‌العاده بااستعدادی است، قرار است با پیوستن به رئال مادرید در سال ۲۰۲۴، مسیر رونالدو را دنبال کند. مهاجم بااستعداد برزیلی در مصاحبه‌ای با نشریه فورفورتو در اوایل سال جاری گفت: «من فقط می‌خواهم اندریک باشم و می‌خواهم اندریک را به مردم نشان دهم. اگر کسی باشد که روی من تاثیر بگذارد، نه به خاطر تیم‌هایی که در آنها بازی کرده، گل‌هایی که به ثمر رسانده یا عناوینی که به دست آورده، بلکه به خاطر شخصیتی که دارد، او کریستیانو رونالدو است.»

مارکوس رشفورد
نگاهی اجمالی به تکنیک ضربه ایستگاهی مارکوس رشفورد کافی است تا مشخص شود که مهاجم منچستریونایتد بدون شک تحت تأثیر رونالدو بوده است. او در سال ۲۰۱۸ به وبسایت رسمی منچستریونایتد گفت: «برای من هیچ الگوی بزرگتری در فوتبال وجود ندارد. من‌ می‌توانم به جای بسیاری از بازیکنان جوان و هواداران یونایتد صحبت کنم که تیم را در زمانی که او اینجا بود تماشا کردند و اکثریت ما از او پیروی کرده‌ایم و این چیزی خاص در مورد یونایتد است.»

هری کین
در حالی که هری کین خود را به عنوان یک حرفه‌ای باتجربه تثبیت کرده، هشت سال از رونالدو کوچکتر است و از نزدیک این مهاجم کلاس جهانی را در طول دوران نوجوانی‌اش زیر نظر داشت. کین پس از جدال رئال مادرید و تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۷ گفت: «من پیراهن او را خواستم. او الگوی بزرگی برای من است و هنگام بزرگ شدن بازی‌های او را تماشا می‌کردم.»

کیلیان امباپه
کیلیان امباپه یکی دیگر از ستاره‌های فوتبال است که در ۲۴ سالگی افتخارات بی‌نظیری کسب کرده است. امباپه که در حال حاضر اختلافات زیادی با باشگاهش پاری‌سن‌ژرمن دارد یکی از اهداف بزرگ رئال مادرید است و غول‌های اسپانیایی سالهاست که به دنبال جذب این جوان شگفتی‌ساز هستند. امباپه در بازی لیگ ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ با کریستیانو رونالدو روبرو شد و این دو ستاره بین دو نیمه با هم گفتگو کردند. امباپه بعد از بازی در توییتر به تحسین اسطوره پرتغالی پرداخت و نوشت: «بت»، و کنارش اموجی تاج و بز گذاشت؛ (بز: GOAT به معنی بهترین بازیکن تاریخ). امباپه از کودکی رویای فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند و تمام دیوارهای اتاقش پوشیده از عکس‌ها و پوسترهای رونالدو بود. او آرزو داشت که روزی همانند رونالدو به اوج قله فوتبال جهان برسد.

جیمز مدیسون 
مدیسون بازیکن تاتنهام در دوران کودکی از منچستریونایتد طرفداری می‌کرد و هنوز هم رونالدو را به مسی ترجیح می‌دهد. شما فقط با نگاه کردن به سبک کاشته زدن های مدیسون متوجه الگوبرداری او می‌شوید. هافبک تهاجمی تاتنهام در سال 2015 به تلگراف درباره علاقه بی حد و وصف خود از رونالدو گفت: الگوی من کریستیانو رونالدو است. من همیشه به او نگاه می‌کردم زیرا زمانی که جوان‌تر بودم بیشتر طرفدار منچستریونایتد بودم. اولین خاطره من از فوتبال شکست دادن بایرن مونیخ در فینال نوکمپ مقابل منچستریونایتد بود و یادم است که پدرم با من که دور میز می‌دوید و فریاد می‌زد. زمانی که جوان‌تر بودم پدرم من را تنها گذاشت ولی من با هر گل کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد به یاد او فریاد می‌زنم.

وینیسیوس جونیور
در مارس ۲۰۲۰، رونالدو با احساس غرور شاهد گل وینیسیوس جونیور برای رئال مادرید مقابل بارسلونا در برنابئو بود. وینیسیوس جونیور برای خوشحالی بت خود، شادی منحصر به فرد رونالدو «سیو» را اجرا کرد. وینیسیوس جونیور پس از بازی در اینستاگرام تایید کرد که رونالدو بدون شک بت فوتبالی او بوده است.

ارلینگ هالند
ارلینگ هالند، استعداد هیجان‌انگیز منچسترسیتی، بدون شک یکی از استثنایی‌ترین مهاجمان جهان است. هالند در کمال تعجب فاش کرد که اگر تأثیر عمیق رونالدو نبود، شاید حرفه فوتبال را دنبال نمی‌کرد. این بازیکن ۲۳ ساله در سال ۲۰۲۰ به خبرنگاران گفت: «من دوست دارم با او ملاقات کنم و به او بگویم که به لطف او یک فوتبالیست هستم. او همیشه برای من الگو بود.»

آلخاندرو گارناچو
ستاره آرژانتینی منچستریونایتد به نظر در میان تمامی ستارگانی که تا اینجا نام برده شد، عاشق‌تر از بقیه آنها محسوب می‌شود. گارناچو نه تنها در کلام بلکه این را در صفحه اینستاگرام و در لایف استایل خود به نمایش می‌گذارد. او همه تکنیک و توانایی های فنی خود را از رونالدو الگو برداشته که این موضوع برای هموطن لیونل مسی بسیار عجیب و قابل توجه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود