Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معترضان به بی عدالتی در آمریکا برای اعلام حمایت از جورج فلوید، در مقابل دادگاهی که جلسه محاکمه پلیس متهم به قتل این شهروند سیاهپوست در آن برگزار شد، تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، جلسه دادگاه «درک چاوین» افسر پلیس قاتل جورج فلوید در شهر مینیا پولیس ایالت مینه سوتا ادامه دارد و امروز (دوشنبه) هیئت منصفه دفاعیات او را می‌شنود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاوین که سابقه 19 سال فعالیت در پلیس مینیاپولیس را دارد‏، در صورتی که محکوم شود، با مجازات حداکثر 40 سال زندان روبروست. دادگاه رسیدگی به پرونده درک چاوین به آزمونی جدی برای پاسخگویی پلیس تبدیل شده است.
معترضان به خشونت پلیس همچنان مقابل دادگاه رسیدگی به جرم درک چاوین جمع شدند و شعار‌هایی در عدالت خواهی برای جورج فلوید سر دادند. آن‌ها شعار دادند: "نام او را بگو؛ جورج فلوید"؛ "این است دموکراسی"
یکی از معترضان خود را به شکلی نمادین به حصار بیرون دادگاه زنجیر کرده است. یک معترض دیگر هم تصویری از پرچم آمریکا را با خود دارد که دو دست خشمگین آن را پاره می‌کند.
یکی از افراد حاضر در این اجتماع اعتراضی گفت: ما باید خواستار تغییر این نظام شویم در غیر این صورت همچنان شاهد تکرار این اجتماعات (در اعتراض به قتلی دیگر) خواهیم بود و مهم نیست چه تعداد افراد در خیابان‌ها با خشونت کشته شوند.
نخستین جلسه دادگاه «دِرِک شُووین» (Derek Chauvin) پلیس متهم به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که پنجم خرداد 1399 به دست این مامور پلیس به قتل رسید، تحت تدابیر شدید امنیتی در شهر مینیا پولیس ایالت مینه سوتا برگزار شد.
تارنمای نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: 10 ماه پس از مرگ جورج فلوید نخستین دادگاه پلیس متهم به این قتل در شهر میناپولیس ایالت مینه سوتا روز نهم فروردین ماه برگزارشد، قتلی که اعتراض‌های سراسری در آمریکا را باعث شد.
مرگ جورج فلوید موجی از اعتراض‌ها و راهپیمایی‌های سراسری در آمریکا علیه رفتار نژادپرستانه نهادینه شده در میان نیرو‌های پلیس سفید پوست آمریکا را موجب شد، این مساله به یک بحران سیاسی برای دولت قبلی آمریکا و چالشی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجتماع اعتراضی مینیاپولیس جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه نزاع و درگیری خیابانی منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد گفت: قاتل ۴۱ ساله در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، علیرضا حدادی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل توسط راننده یک دستگاه خودروی پرادو ناشناس در شهرستان رشت در بامداد یازدهم اردیبهشت جاری، دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با حضور کارآگاهان آگاهی در محل مشخص شد راننده یک دستگاه خودرو پرادو با زیر گرفتن راننده ۲۲ ساله خودرو پراید از محل متواری شده است افزود: با تحقیقات همه جانبه راننده ۴۱ ساله پرادو در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در رشت دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به اینکه قاتل در اعترافات خود انگیزه خود از قتل را نزاع و درگیری خیابانی اعلام کرد، گفت: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

حدادی از آمادگی پلیس برای برخورد با هرگونه ناامنی در استان خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 750134

دیگر خبرها

  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • تجلیل ساوجی‌ها از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • اجتماع عظیم مردم متدین مشهد مقدس در حمایت از طرح «نور» 
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • اجتماع حمایتی جمعی از مردم لنگرود برای اجرای طرح نور پلیس
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور