Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، سرمایه گذارانی که مدیریت ۱۱ تریلیون دلار را در دست دارند، از بزرگترین بانک های جهان خواسته اند با هدف کاهش گازهای گلخانه ای و هم راستا با پیمان آب و هوایی پاریس، ارائه منابع مالی برای سوخت فسیلی را کنار گذاشته و تلاش خود را هم راستا با این پیمان جهانی پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران دارایی شرکت سرمایه گذاری "فدرال هرمس" (یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی) و شرکت "پیمکو" (PIMCO) شرکت خدمات مالی آمریکایی) در نامه ای از ۲۷ بانک جهانی خواسته اند تا سال ۲۰۵۰، متعهد به حذف انتشار گازهای گلخانه ای مطابق با توافق آب و هوایی پاریس باشند و از ارائه وام، تجارت و پذیره نویسی در بخش سوخت های فسیلی اجتناب کنند. این گروه ۳۵ نفره از سرمایه گذاران که توسط «گروه سرمایه گذاران سازمانی در زمینه تغییرات آب و هوایی» (IIGCC) تشکیل شده در نامه خود اعلام کرده اند که بانک ها باید فعالیت های مالی سبز خود را گسترش داده و از هرگونه پروژه مغایر با توافق پاریس خارج شوند.

بلومبرگ در ادامه افزود: بانک ها به عنوان حافظان اصلی سرمایه در اقتصاد جهان، در تلاش برای محدود کردن گرمایش زمین و افزایش تعداد فعالان زیست محیطی، نقشی اساسی دارند و لذا اکنون سیاست گذاران و سرمایه گذاران از این صنعت می خواهند که از منابع عظیم خود برای تسهیل و گذار به سوی جهانی بدون کربن استفاده کند.

«استفانی فایفر»  مدیر اجرایی گروه سرمایه گذاران سازمانی در زمینه تغییرات آب و هوایی گفت: « برای اقدام و سرعت بخشیدن به اقدامات حمایتی از اهداف توافق پاریس نیاز فوری به بانک ها احساس می شود. ضمن آنکه در تعهدات برای رسیدن به تولید صفر کربن (Net zero) باید تغییر واقعی ایجاد شود. وی تاکید کرد با توجه به اینکه پنج سال از توافق پاریس می گذرد، حرف باید جای خود را به عمل بدهد».

سرمایه گذاران نامه خود را همچنین به شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی "جی پی مورگان چیس" و گروه بانکداری بریتانیایی "اچ اس بی سی" (HSBC) و شرکت خدمات و بانکداری سوئیسی "یو بی اس" (UBS) ارسال کرده اند.

شرکت های مدیریت دارایی گفتند که بانک ها باید "تامین مالی خود را با تحقق اهداف توافق نامه پاریس هماهنگ کنند". این بدان معنی است که آنها باید به طور مداوم بودجه خود را از بخش سوخت های فسیلی و سایر فعالیت های ناهماهنگ با هدف انتشار ۲۰۵۰ حذف کنند و در عوض به تامین مالی  اهداف مرتبط با تولید صفر کربن  بپردازند.

«ناتاشا لندل میلز»  رئیس ناظر بر بانک جهانی سوئیسی "ساراسین اند پارتنرز" در این مورد گفت: «مشکلی که امروز با آن روبرو هستیم این است که بسیاری از بانک ها هنگام تصمیم گیری در مورد تأمین مالی، آسیب های اقلیمی را در نظر نمی گیرند و پول زیادی برای فعالیت های همراه با تولید کربن بسیار اختصاص می دهند؛ فعالیت هایی که ما به شدت نیازمند دوری از آن هستیم».

پیمان پاریس ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال ۲۰۲۰ شروع شده است. این توافق در مراسمی در سال ۲۰۱۶ در نیویورک به امضا رسید و بر اساس متن این توافق قرار بود پس از آنکه ۵۵ کشور جهان که عامل تولید دستکم نیمی از گازهای گلخانه ای جهان هستند، این توافقنامه را تصویب، پذیرش یا امضا کنند، پیمان وارد مرحله اجرایی شود.

برچسب‌ها توافق آب و هوایی پاریس سازمان ملل متحد بانک جهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توافق آب و هوایی پاریس سازمان ملل متحد بانک جهانی توافق آب و هوایی پاریس سازمان ملل متحد بانک جهانی اخبار کنکور گازهای گلخانه ای آب و هوایی پاریس سرمایه گذاران بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رونن برگمن از مشهورترین روزنامه‌نگاران صهیونیست، در یدیعوت آحارونوت درباره توافق مبادله میان تل آویو و مقاومت موضع گیری کرد.

وی افزود: اسرائیل در حال حاضر با شروطی باید موافقت کند که پیش از این آنرا رد کرده بود.چند ماه امکان توافق به مراتب بهتری وجود داشت. بدون تردید تداوم جنگ به کشته شدن اسیران منجر خواهد شد. در حال حاضر اینگونه وانمود می کنند که عملیات در رفح سبب بازگشت اسیران خواهد شد. عملیات در رفح به منزله ماههای جدیدی از جنگ است که سرنوشت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

برگمن نتانیاهو را متهم به کارشکنی و مانع تراشی در مسیر انجام توافق مبادله اسیران کرد.

وی افزود: ارتش اسرائیل یکی از قوی ترین حامیان طرح حائل در غزه و این اقدام بود، اما موضع خود را تغییر داد و خواستار لغو منطقه ایزوله در مرکز نوار غزه شده است! وزیر گالانت قبل از حمله به خان یونس گفت که این حمله با هدف بازگردانیدن اسیران و غلبه بر رهبران حماس از جمله السنوار است و پس از حمله تغییری در مواضع حماس ایجاد نشد و پوچ بودن ادعای مبنی بر اینکه فشار نظامی مشکل گشاست، اثبات شد.

برگمن اذعان کرد: تل آویو در تنگاست نه حماس. هزینه توافق بیشتر شده است. نتانیاهو از شروع جنگ اینگونه وانمود کرده است که فشار نظامی به بازگشت اسیران منجر خواهد شد اما این رخ نخواهد داد. اینکه عملیات در رفح پیروزی مطلق به ارمغان خواهد آورد و موجب شکست حماس و بازگست اسیران خواهد شد، توهمی بیش نیست. اگر ارتش به رفح حمله کند، ممکن است ما اسیر زنده نداشته باشیم و در آن صورت نتانیاهو چیزی برای فروش به اسرائیلی ها نخواهد داشت.

کد خبر 6091205

دیگر خبرها

  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد