Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@19:18:16 GMT

پروانه چرای دام عشایر متخلف باطل می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۸۰۰۴

پروانه چرای دام عشایر متخلف باطل می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به استان گفت: در صورتی که دام عشایر زود از زمان اعلام شده وارد مراتع شود برای عشایر پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پروانه چرا عشایر که تخلف انجام دهند در کمیسیون، باطل و پس از ارجاع به مراجع قضایی خسارتی که به مراتع وارد کردند نیز از آن‌ها دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید

ورود زودهنگام دام عشایر، مراتع را نابود می‌کند

مردانی به فعال شدن گروه‌های سیار نظارتی، بازرسی و کنترل گلوگاه‌ها در استان خبر داد و اضافه کرد: به دلیل کوچ زودهنگام جمعیت زیادی از عشایر و به منظور جلوگیری از تبعات اجتماعی در پشت گلوگاه‌ها با دریافت تعهد در خصوص جلوگیری از چرای دام در مراتع به عشایر مجوز عبور داده می‌شود.

او ادامه داد: به عشایر که کوچ زودهنگام داشته باشند مجوز چرای دام زودهنگام در مراتع داده نمی‌شود و دام این گروه باید از زمین‌های کشاورزی و پس چر زمین‌های کشاورزی استفاده کنند.

مردانی گفت: پارسال همزمان با کوچ عشایر ۵۷۳ مورد پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل و ۱۳۲ خودروی عشایر متوقف شد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دام عشایر کوچ زودهنگام عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند