Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوبی کشور از تکمیل ۹۵ درصدی پروژه پاتاوه – دهدشت خبر داد و اظهار کرد که این پروژه در خرداد امسال، ابتدا با عبور محلی و موقت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر محمدی، مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوبی کشور به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خصوص پروژه محور پاتاوه – دهدشت پرداخت و اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده، زمان افتتاح این پروژه خردادماه خواهد بود که ابتدا، عبور محلی و موقت در آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی قطعه سوم این محور به طول ۶۴ و نیم کیلومتر حدود ۹۰ درصد است. لازم به ذکر است که طول کلی این محور پس از تکمیل حدود ۱۳۶ خواهد بود که در جمع می‌توان گفت که به طور متوسط ۹۵ درصد این مسیر تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

محمدی با اشاره به موانع موجود در پروژه پاتاوه - دهدشت تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موانع اجرای کار مربوط به واقع شدن بخشی از پروژه در کوهستان زاگرس است که به دلیل ریزشی بودن تراشه‌ها و صخره‌ها، روند کار به سختی پیش رفته است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوبی کشور اظهار کرد: از دیگر موانع می‌توان به مشکلات مربوط به تأمین و تهیه سریع ادوات به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر اشاره کرد، همچنین مشکلات مربوط به تأمین مصالح به ویژه آرماتور، سیمان و قیر و مسایل نقدینگی به دلیل هزینه‌های اجرایی سنگین پروژه، مجموعه‌ای از موانع بودند که سختی کار را باعث شدند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با بهره‌برداری از این پروژه، رخداد مهمی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه حمل‌ونقل به وقوع خواهد پیوست، تصریح کرد: دستاوردهای این پروژه بسیارند؛ از جمله اینکه با بهره‌برداری از این محور، کاهش طول مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتر و اتصال مرکز استان به خوزستان را خواهیم داشت که متعاقباً، کاهش زمان و صرفه‌جویی در سوخت و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

محمدی گفت: همچنین با بهره‌برداری از این مسیر، محرومیت‌زدایی از منطقه و توسعه آن به لحاظ وجود مناطق گردشگری و تفریحی و در نتیجه رونق اقتصادی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه محور پاتاوه – دهدشت باعث اتصال محورهای ترانزیتی به بنادر جنوبی و تبادل اقتصادی سریع‌تر خواهد شد، افزود: اشتغال‌زایی سالانه برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر حاصل توسعه مناطق خدماتی، رفاهی و گردشگری از دیگر مزایای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه خواهد بود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت راه و شهر سازی وزارت راه و شهرسازی وزارت راه بهره برداری بهره برداری جنوبی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رهبردین عصر چهارشنبه در بازدید از جاده خوی به رازی اظهار کرد: طرح تعریض و آسفالت محور ترانزیتی خوی به رازی از مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی در حوزه راه بود که عملیات اجرایی آن در سه قطعه در دست اجراست.

وی ادامه داد: ۲۲ کیلومتر این محور در سال‌های گذشته و در مدت ۲۰ سال تعریض و آسفالت شده بود که بعد از سفر دولت سیزدهم به آذربایجان غربی ساخت و تکمیل این جاده سرعت گرفت.

رهبردین افزود: این محور به طور ۶۵ کیلومتر از طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی است که قبل از سفر ۳ کیلومتر آن تعریض و آسفالت شده بود.

وی افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به استان و در دو مرحله با اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دوسال گذشته در حال حاضر ۳۰ کیلومتر این محور مهم ترانزیتی تعریض، آسفالت و آماده بهره برداری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: پیمانکار در حال حاضر در ۱۳ کیلومتر باقی مانده این طرح عملیات اجرایی تعریض و آسفالت را ادامه می‌دهد که برای تسریع در تکمیل این جاده بر ضرورت توسعه جبهه‌های کاری تاکید شد.

وی افزود: در قطعه ۱۳ کیلومتری ۳ پل غیر همسطح نیز احداث می‌شود که مصالح لازم برای اجرای این پل‌ها تأمین شده و کارگاه در حال تجهیز است.

رهبردین با اشاره به اهمیت این محور بر ضرورت آغاز هرچه سریع‌تر ترانزیت زمینی کالا از محور خوی به رازی و ترکیه گفت: با توجه به نیاز استان برای تکمیل طرح‌های منتهی به پایانه‌های استان تکمیل این طرح نیز در اولویت طرح‌های عمرانی استان تا پایان سال جاری قرار دارد.

علی نژاد فرماندار خوی هم در بازدید از این طرح با اشاره به ضرورت حذف نقاط خطر خیز این محور از سرگیری عملیات حفر تونل جدید در این محور با خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ متر از این تونل ۵۱۰ متری حفر شده و عملیات برای تکمیل آن از سرگرفته شده است.

محور خوی به رازی نزدیک ترین محور از ایران به ترکیه است و نقش بسیار مهمی را در کاهش مصرف سوخت و افزایش تردد مسافر و توسعه صنعت گردشگری ایفا می‌کند.

در یک سال گذشته با وجود نیمه تمام بودن، این جاده بیش از ۱ میلیون ۶۰۰ هزار نفر مسافر از این محور به ترکیه و ایران از طریق پایانه رازی -کاپی کوی تردد کرده‌اند و این محور یکی از پر ترافیک‌ترین محورهای مسافرت بین المللی در مناطق مرزی کشور بود.

کد خبر 6094759

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد