Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار اسماعیل کوثری با اشاره به ویژگی های مدیریتی سردار شهید حجازی در دوران دفاع مقدس و پس از آن، گفت: با اینکه ایشان در زمان دفاع مقدس سن و سال زیادی نداشتند اما مانند یک انسان پخته و خوش‌فکر مسئولیت خود را انجام می‌دادند.

سردار اسماعیل کوثری از فرماندهان دفاع مقدس در گفت‌وگو شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره نحوه آشنایی خود با مرحوم سردار سید محمد حسین زاده حجازی گفت: من از زمان دفاع مقدس با ایشان آشنا شدم به ویژه آنکه ایشان جانشین فرمانده قرارگاه قدس بودند و ما به عنوان لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) دائما با ایشان در ارتباط بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخوردها و رفتارهای ایشان بسیار قابل قبول و شایسته بود افزود: در رفتارهای سردار حجازی زمینه‌های اسلامی بسیار خوبی دیده می‌شد و در طول 8 سال دفاع مقدس ایشان واقعا به عنوان یک مجاهد فی سبیل‌الله خدمت کردند.

سردار کوثری درباره مسئولیت‌های سردار حجازی پس از دفاع مقدس افزود: پس از جنگ نیز در ایشان در مسئولیت‌های مختلف به ایفای نقش پرداخته و در نهایت مسئولیت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را پذیرفته و مسئولیت خود را به بهترین نحو به انجام رساندند. در طول 10 سال مسئولیت خود در نیروی مقاومت بسیج نیروها را سازماندهی و تجهیز کرده و آن‌ها آموزش دادند و در جهت آمادگی نیروهای بسیج تلاش بسیار زیادی کرند.

وی با بیان اینکه پس از آن سردار حجازی مسئولیت‌های مختلفی در معاونت‌های ستاد کل نیروهای مسلح داشتند و ستاد مشترک سپاه داشتند افزود: چندسال قبل ایشان به عنوان فرمانده سپاه در لبنان انتخاب شدند و در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به فعالیت پرداختند. در آنجا در جهت هماهنگی میان حزب‌الله و نهضت‌های آزادی‌بخش از جمله حماس بسیار خوب عمل کردند و در جنگ‌های مختلفی که در آنجا اتفاق افتاد نه برای خودنمایی بلکه با همان اخلاق حسنه خود هماهنگی‌های میان نیروهای ستاد کل و شهید سلیمانی را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دادند و اقدامات ایشان کاملا مورد قبول نظام واقع شد.

سردار کوثری با اشاره به اینکه سردار جازی پس از شهادت شهید سلیمانی به عنوان جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انتخاب شدند اظهار کرد: در این مدت بر اثر جراحت‌هایی که از زمان دفاع مقدس باقی مانده بود و فشارهای سنگینی که بر روی دوش ایشان قرار داشت شب گذشته به شهادت رسیدند.

وی درباره شخصیت ایشان در دوران جنگ تحمیلی و همچنین در دوران مسئولیتشان در جبهه مقاومت گفت: در زمان دفاع مقدس که مستقیم با ایشان کار می‌کردم، آنچه در خاطر دارم برخوردهای بسیار خوبی بود که نسبت به یگان‌ها و مجموعه‌های خود داشت و با اینکه در آن زمان سن و سال زیادی نداشتند اما مانند یک انسان پخته و خوش‌فکر مسئولیت خود را انجام می‌دادند و ما نیز در لشکر 27 جز خوبی از ایشان چیزی ندیدیم.

سردار کوثری با اشاره به جنگ روانی صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه سردار حجازی را ترور کرده‌اند تأکید کرد: دشمن خباثت خود را همواره در جنگ نرم نشان داده و در تلاش است تا نشان دهد که دست برتر را دارد؛ در صورتی‌که فشارهایی که در هشت سال دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی که پس از آن بر روی دوش ایشان بود، به قدری زیاد بود که به طور طبیعی توان جسمی را فرسوده کرده و همین موضوع باعث می‌شود که مدت زمان طبیعی عمر فرد کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: زمان دفاع مقدس مسئولیت خود سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند