Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@21:24:42 GMT

سریع ترین روش نوبت گیری از پزشکان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۸۴۰۶

گاهی که دچار مشکلی در استخوان‌ یا مفاصل شده‌ایم و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص این حوزه پیدا کرده‌ایم و برای نوبت دهی دکتر ارتوپد مورد نظر تماس گرفته‌ایم با جواب‌های مختلفی از طرف منشی پزشک روبرو شده‌ایم و گاهی نتوانسته‌ایم برای همان زمان به مطب دکتر مراجعه کنیم و مجبور شده‌ایم درد و بیماری را تا زمانی طولانی که برای ما نوبت در نظر گرفته شود تحمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم نوبت دهی پزشکان تاثیر زیادی در جذب بیماران دارد و باعث می‌شود افراد برای درمان خود پزشکی را انتخاب کنند که به راحتی بتوانند برای مراجعه به وی وقت بگیرند. این موردی است که تمامی پزشکان مخصوصا پزشکان متخصص باید به آن توجه نمایند. ما در ادامه این مطلب به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت و با مقایسه‌ای بین نوبت دهی به روش‌های قدیمی‌تر و نوبت دهی به صورت آنلاین، مزایای آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

سیستم نوبت دهی

تا پیش از آن که روش‌های جدیدتری مانند نوبت دهی آنلاین برای دریافت نوبت پزشکان به وجود آید لازم بود بیمار و یا یکی از نزدیکان وی به مطب مراجعه کرده و برای روز مشخصی از منشی پزشک نوبت مراجعه دریافت نماید. در حال حاضر متداول‌ترین روش برای نوبت دهی پزشکان روش تلفنی است که اغلب پزشکان از این روش استفاده می‌کنند که البته این روش نوبت دهی دارای مزایا و معایب مختلفی است. به عنوان مثال بیماران پس از برقراری تماس با منشی با جملاتی نظیر

دکتر تا یک ماه آینده وقتشون خالی نیست!

برای هفته آینده می‌تونم براتون یک وقت بذارم!!

بیایید مطب اگر بشه بین مریض‌ها می‌تونید پزشک را ببینید و ..

مواجه می‌شوند که آن هم اغلب برای فرد بیمار، به خصوص افرادی که دچار مشکل اورژانسی شده‌اند سخت خواهد بود. البته از مزایای روش دریافت نوبت دهی تلفنی می‌توان به این مورد اشاره کرد که برای سالمندانی که لازم است خودشان برای گرفتن وقت اقدام کنند و با روش‌های استفاده از اینترنت و سایت‌های آنلاین و .. آشنایی ندارند مناسب می‌باشد.

اما چنانچه به اینترنت دسترسی دارید، روش‌های آنلاین سیستم نوبت دهی پزشکان می‌تواند به شما کمک کند تا از زمان خالی پزشکان، روزهایی که در مطب حضور دارند و .. مطلع شده و به عنوان مثال وقتی نیاز به نوبت دهی متخصص ارتوپد دارید با مراجعه به سایت‎هایی که برای این منظور طراحی شده‎اند در کمترین زمان و تنها با چند کلیک، نوبتی را برای مراجعه به پزشک مورد نظر دریافت کنید. استفاده از روش آنلاین نوبت دهی پزشکان بخصوص برای افرادی که در شهرستان زندگی می‌کنند و نیاز است برای استفاده از خدمات و تخصص پزشک مورد نظر به شهرهای بزرگ مراجعه کنند، مناسب می‌باشد.

تخصص پزشک ارتوپد چیست؟

به دلیل آن که در این مطلب به روش‌های نوبت دهی متخصص ارتوپد اشاره کردیم، لازم دیدیم درباره تخصص پزشکان ارتوپد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا چنانچه قصد استفاده از خدمات آن‌ها را دارید بتوانید پزشک مورد نظر خود را به راحتی انتخاب نمایید.  

پزشک ارتوپد فردی است که پس از دریافت مدرک پزشکی عمومی، تخصص خود را در حوزه ارتوپدی ادامه داده و مدرک آن را کسب کرده است.

کار متخصص ارتوپد تشخیص اختلالات به وجود آمده در سیستم اسکلتی، عضلات بدن و همچنین رفع این آسیب‌ها و پس از آن ارائه دستورالعمل‌هایی برای توان بخشی و فیزیوتراپی است. همچنین پزشک ارتوپد می‌تواند با ارائه نکاتی به بیمار از بروز آسیب‌های بیشتر در سیستم  استخوان‌ها و مفاصل وی پیشگیری نماید.

همچنین جراحان ارتوپد می‌توانند ضایعات عضلانی، آسیب‌های به وجود آمده در ستون فقرات، عفونت‌ها، تومورها و اختلالات مادرزادی و علاوه بر آن آسیب‌های ورزشی، بیماری‌های دژنراتیو و .. را با استفاده از جراحی و یا درمان‌های دیگر برطرف نمایند. به این ترتیب اکنون می‌دانید هنگامی که جهت نوبت دهی دکتر ارتوپد به سایت‌های آنلاین در این خصوص مراجعه می‌کنید دقیقا باید به دنبال چه پزشکی باشید.

مزایای نوبت دهی پزشکان به صورت آنلاین

تا اینجا درباره روش‌های نوبت دهی آنلاین و سنتی مطالبی را ارائه کردیم، در ادامه به بررسی مزایای این روش برای کاربران خواهیم پرداخت.

دسترسی آسان

در این روش بیماران می‌توانند با استفاده از موبایل و یا کامپیوتر و .. به راحتی وارد سایت نوبت دهی شوند و در هر زمان از شبانه روز نوبت مراجعه خود را انتخاب کنند. در این روش دیگر نیازی به برقراری تماس تلفنی نخواهد بود.

گزارشات نوبت دهی

با استفاده از این روش پزشکان می‌توانند گزارش‌های دقیقی از تعداد نوبت‌های رزرو شده، کنسل شده و .. اطلاع یابند و در واقع یک اطلاع کلی از میزان مراجعین خود به دست آورند.

ارتباط آسان با بیماران

سیستم نوبت دهی آنلاین به پزشکان کمک می‌کند تا بتوانند زمینه‌ای را برای دریافت اطلاعات از بیمار در اختیار داشته باشند. به این ترتیب امکان برقراری ارتباط با آن‌ها به آسانی مهیا خواهد شد.

ارسال پیامک یادآوری

عموما برنامه‌های نوبت دهی پزشکان به صورتی طراحی شده است که با ارسال پیامک زمان مراجعه بیمار به مطب پزشک را یادآوری می‌کند، در این صورت نیاز نیست این مورد را منشی انجام دهد.

امکان تغییر زمان نوبت

اگر بیماری به هر دلیل نتواند در نوبت مقرر به مطب مراجعه کند می‌تواند روز و یا ساعت مراجعه را تغییر دهد و یا کنسل نماید که البته کنسل کردن نوبت دهی برای بیمار که هنوز هزینه‌ای پرداخت نکرده مشکلی نخواهد داشت اما برای پزشک به آن جهت که می‌توانست در این زمان بیمار دیگری را ببیند طبیعتا ضرر به وجود خواهد آورد.

مراجعه آسان به مطب با آدرس دقیق

داخل سایت نوبت دهی آدرس مطب پزشک درج شده است بنابراین می‌توانید با کلیک بر روی آدرس از طریق گوگل مپ و یا سایر برنامه‌های آدرس یاب بهترین مسیر را برای رسیدن به مطب دکتر پیدا نمایید.

دکتریاب ، سایت نوبت دهی پزشکان

اگر شما به عنوان پزشک می‌خواهید شرایطی را مهیا کنید تا بیماران بیشتری شما را بشناسند و در بین ده‌ها پزشک دیگر شما را انتخاب کنند و همچنین برای بیمارانی که به دنبال یک روش آسان برای نوبت دهی پزشکان هستند، ما استفاده از سایت دکتریاب را پیشنهاد می‌کنیم. اگر به سایت دکتریاب به آدرس www.doctor-yab.ir سری بزنید با بیش از هزار پزشک در تخصص‌های مختلف روبرو خواهید شد که اطلاعات‌شان در این سایت درج شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید برای دریافت نوبت دهی دکتر ارتوپد، پزشک متخصص پوست و مو و زیبایی، مغز و اعصاب و همچنین ده‌ها تخصص دیگر از این سیستم استفاده نمایید و در ساعت و روز مقرر به مطب مراجعه کنید. همچنین پزشکان می‌توانند از این طریق با بیماران خود به راحتی در ارتباط باشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پزشکان رپورتاژ آگهی نوبت گیری از پزشکان نوبت دهی پزشکان سیستم نوبت دهی مورد نظر آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟

دندان‌پزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت گفت: مصرف شیرینی‌ها و مواد غذایی حاوی اسید می‌تواند خردگی و پوسیدگی سریع را در مینای دندان ایجاد کند، خوردن لواشک‌های ترش و نوشابه‌ها به دلیل وجود اسیدکربنیک موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

الهام فقیهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نشانه‌های دندان آسیب‌دیده اظهار کرد: درد دندان یکی از نشانه‌های دندان آسیب‌دیده است، اما بیمار باید دقت کند مراجعه به دندان‌پزشک نباید تنها زمانی که درد دندان وجود دارد اتفاق بیفتد، اگر بیمار در مراحل اولیه پوسیدگی دندان به دندان‌پزشک مراجعه کند، هزینه کمتری را از لحاظ مالی و آسیب به دندان می‌پردازد تا اینکه در مراحل انتهایی پوسیدگی دندان به پزشک مراجعه کند.

وی افزود: وقتی که دندانی پوسیدگی سطحی دارد با ترمیم و پر کردن ساده بهبود پیدا می‌کند که هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان ریشه و عصب‌کشی که دندان پوسیده به بیمار تحمیل می‌کند، دارد.

دندان‌پزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت تصریح کرد: در پوسیدگی سطحی بافت دندان کمتر تخریب می‌شود، اما وقتی که دندانی عصب‌کشی یا مورد درمان ریشه قرار گیرد، دیگر بیمار درد را حس نمی‌کند و بافت دندان بسیار شکننده می‌شود و نیاز به درمان روکش و پروتزهای دندانی دارد، از این جهت حائز اهمیت است زمانی که بیمار احساس پوسیدگی دندانی داشت، سریع به دندان‌پزشک مراجعه کند.

وی با اشاره به حساسیت دندان‌های پوسیده به بعضی مواد غذایی گفت: دندان‌ها وقتی در معرض پوسیدگی قرار دارند، نخستین حساسیتی که نشان می‌دهند نسبت به خوردن مواد غذایی شیرین و سرد است، هنگامی که بیمار مواد غذایی شیرین را می‌خورد، این مواد لابه‌لای شیارهای دندان می‌رود و موجب شروع یک درد تیر کشنده می‌شود که پس از مدتی این درد تسکین پیدا می‌کند.

فقیهیان ادامه داد: این درد غیرقابل تحمل نیست و بیمار سریع به دندان‌پزشک مراجعه نمی‌کند، به همین دلیل وقتی بیمار یک ماده غذایی سرد مانند یک لیوان آب خنک را مصرف می‌کند، این نوع احساس درد شکل می‌گیرد و سریع هم آرام می‌شود، در این مرحله احتمال دارد دندان دچار پوسیدگی شده و نیاز به درمان ریشه و عصب‌کشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پوسیدگی خود به خود درمان نمی‌شود، ادامه داد: بسیاری از اعضای بدن هستند که وقتی دچار بیماری می‌شوند، سیستم ایمنی بدن می‌تواند آن را درمان کند، اما بافت دندان از این مورد تبعیت نمی‌کند، وقتی که مینای دندان پوسیده شد، دیگر بهبودی در کار نیست.

دندانپزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: پوسیدگی‌های دندان را در بعضی از موارد با رعایت نکاتی می‌توان کمتر کرد، اما بهبودی توسط بافت بدن صورت نمی‌گیرد، همچنین لازم است بدانیم پوسیدگی شروع به پیشرفت می‌کند تا به عصب دندان برسد، در این مرحله بیمار یک درد غیرقابل تحمل و شبانه‌روزی را تجربه می‌کند و شدت درد شب‌ها بیمار را از خواب بیدار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: احتمال دارد بیمار یک لیوان چای داغ مصرف کند و درد شدید و تیر کشنده‌ای را داشته باشد، وقتی که بیمار درد دندان را تجربه می‌کند، دندان او نیاز به عصب‌کشی دارد، یعنی درد طولانی‌مدت با محرک‌های بیشتری صورت می‌گیرد، بسیاری اوقات احتمال دارد پوسیدگی به عصب دندان برسد و دندان نیاز به عصب‌کشی داشته باشد، اما بیمار هیچ دردی نداشته باشد و درمان ریشه بدون وجود درد برای بیمار تجویز شود.

کدام مواد غذایی پوسیدگی سریع در دندان ایجاد می‌کند؟

فقیهیان با تاکید بر اینکه مصرف شیرینی‌ها و مواد غذایی حاوی اسید می‌تواند خردگی و پوسیدگی سریع را در مینای دندان ایجاد کند، گفت: خوردن لواشک‌های ترش و نوشابه‌ها به دلیل وجود اسیدکربنیک موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود، بنابراین مدت زمان استفاده از این مواد غذایی حائز اهمیت است، برخی افراد عادت دارند لیموترش را با دندان فشار دهند؛ این حرکت می‌تواند پوسیدگی و آسیب به بافت مینای دندان را برای بیمار ایجاد کند.

وی در خصوص اهمیت مراجعه زودهنگام به دندان‌پزشک تصریح کرد: مراجعه به دندان‌پزشک وابسته به رعایت بهداشت دهان بیمار است، افرادی که رعایت بهداشت دهان آن کمتر است و مصرف مرتب سیگار و محرک‌ها را دارند، باید هر شش ماه یک‌بار به دندان‌پزشک مراجعه کنند، اما افرادی که بهداشت دهان را به‌خوبی رعایت می‌کنند و از مسواک، نخ دندان و دهان‌شویه‌های فلوراید استفاده می‌کنند، مراجعه آن‌ها به دندان‌پزشکی می‌تواند در زمان طولانی‌تر و هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک‌بار انجام شود.

دندان‌پزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: مراجعه به دندان‌پزشکی بر اساس ارزیابی و بروز پوسیدگی دندان‌های بیمار است، پیشگیری بهتر از درمان است، مراجعه کودکان به دندان‌پزشک باید هر شش ماه یا سالی یک‌بار انجام شود، به دلیل اینکه دندان‌های کودکان تازه روییده است و مداخله زودتر، هزینه‌های درمانی کمتر و نتیجه بهتری را به دنبال دارد و اگر نیاز به فلورایدتراپی باشد، توسط دندان‌پزشک صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم اگر در موارد انتهای پوسیدگی دندان به دندان‌پزشک مراجعه کنیم، هزینه‌های بیشتری به ما تحمیل می‌شود، در واقع وقتی که یک دندان ترمیم می‌شود، نسبت به زمانی که نیاز به عصب‌کشی دارد، استحکام بیشتری خواهد داشت، اما با درمان ریشه‌ای دندان استحکام آن کمتر می‌شود و نیاز به درمان‌های جانبی مانند روکش دندان نیز ضرورت پیدا می‌کند.

کد خبر 748407

دیگر خبرها

  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست