Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی ائتلافی موسوم به "ائتلاف مردمی عدالت" از سوی برخی تشکل‌های اصولگرا برای ارائه لیست در انتخابات شورای شهر مشهد اعلام موجودیت کرد.

سعید شعرباف در نشستی خبری که روز گذشته برگزار شد، به عنوان سخنگوی این ائتلاف با اشاره به فضای انتخاباتی مشهد بیان کرد: این فضای انتخاباتی مشهد به بیست سال گذشته برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغدغه مشترک در تمام این ادوار این بود که انتخاب لیست‌های مجلس و شورای شهر بر مبنای شاخص‌هایی باشد که مقام معظم رهبری به آن تکیه کرده‌اند.

وی با تاکید بر سابقه بیست ساله‌ی این جریان اظهار کرد:موضوع شاخص‌گرایی و توجه به شاخص‌ها، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و مطالبه مردمی  برای احقاق حقوق مستضعفین فقط ویژه این انتخابات نیست و ما با جریانی طرف هستیم که بیست سال سابقه سیاسی دارد و سعی کرده وظیفه خود را در انتخاب اصلح در انتخابات به عمل بیاورد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بر مبنای تجربه در انتخابات مجلس گذشته در مشهد و اتفاق خوبی که در مشهد افتاد؛ از این حیث که تشکل‌ها و بدنه مردمی و بسیاری از فعالان سیاسی به دور از اختلافاتی که با یکدیگر داشتند به دور هم جمع شدند، کاندیداهای مختلف را مورد بررسی قرار دادند. در فضای عمومی مسائل کشور و شهر را طرح کردند و در انتها در یک فرایند مشخص و واضح به یک لیست نهایی رسیدند.

سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت در مشهد تاکید کرد: ما مستقل از تمام جریانات سیاسی دارای ثروت و قدرت در انتخابات مجلس، بالاترین رای سیاسی مستقل را در تمام طول ادوار انتخابات توانستیم اخذ کنیم.

شعرباف ضمن تاکید بر استفاده از تجربیات انتخابات مجلس در این دوره از انتخابات بیان کرد: در این انتخابات بنا بر این شد که در موضوع شورای شهر تجربه انتخابات مجلس آسیب شناسی شود و با یک نگاه جدیدی با حفظ نقاط قوت و بهبود آسیب‌ها حرکتی را برای انتخابات شورای شهر برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: یکی از انتقادات این بود که جریان عدالت‌خواهی محدود به بخشی از بدنه افراد و متخصصین شده و تلاشی برای گسترش چتر خود نداشته است.

سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت در مشهد با بیان اینکه «تجربه به ما ثابت کرده است که علی‌القاعده هر مجموعه‌ای بر اساس تفکر خود دست به اقدام می‌زند، اما ما در این دوره تلاش کردیم تا حد ممکن ائتلافی را حول مفهوم عدالت و نگاه مردمی شکل دهیم»، اظهار کرد: لذا تعبیر ائتلاف مردمی عدالت از این حیث بود که بخش‌هایی از بدنه‌های حقیقی افراد نخبه و متخصصین داخل شهر که ممکن است به هر دلیلی خود را متعلق به جبهه عدالتخواه مردمی ندانند ،اما دلبسته عدالت مردمی هستند، بتوانند کنار هم جمع شوند، بدون اینکه لزوما منتسب به جریان عدالت‌خواه شوند.

شعرباف با تاکید بر جمع شدن افراد عدالت‌خواه چه به صورت سیاسی و چه به صورت عرفی در گردهم، گفت: به معنای حقیقی در حال حاضر ائتلافی از اشخاص حقیقی حول گفتمان عدالت‌خواهی، مردم محوری، تخصص و کارآمدی در حوزه شورای شهرشکل گرفته است.

سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت در مشهد تاکید کرد: ما بنا نداریم تشکل جدیدی را درمیان تشکل‌های انتخاباتی رونمایی کنیم. اساسا اعتقاد داریم تشکل‌هایی که در این روزها و ماه‌های مانده به انتخابات ناگهان سربرمی‌آورند و سابقه‌ای در این موضوع ندارند و بعد از انتخابات نیز حیاتی ندارند، تشکل‌هایی هستند که به سرمایه‌های اجتماعی نظام کمک نمی‌کنند.

شعرباف تصریح کرد: لذا معنای ائتلاف از دید ما جمع‌آوری تمام کسانی است که علاقه به عدالت و مردم و نگاه مردم محور در مدیریت شهر در انتخابات ششم شورای شهر مشهد دارند، با اینکه می‌توانند هر کدام عضو یک تشکل سیاسی یا تشکل اجتماعی باشند و بعد از انتخابات به تشکل خود برگردند.

وی در ادامه این نشست در خصوص فرآیند رسیدن به کاندیداهای اصلح در این ائتلاف بیان کرد: یک بخش قابل توجهی از فرآیند ما در ماه‌های پیشین قبل از فرآیند ثبت نام سپری شد. ساعات زیادی صرف شد تا کسانی را بشناسیم که احساس می‌کردیم برای ورود به شورای شهر توانمندی دارند.

سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت در مشهد با بیان اینکه «انتظار این بود که این رقابت با حجم بیشتری صورت بگیرد»، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در آینده باید صورت بگیرد این است که ما فرآیندهای خود را با ترغیب نخبگان برای شرکت در انتخابات از ماه‌ها قبل شروع کنیم تا این افراد حاضر شوند در این فرآیند شرکت کنند و کاندیدا شوند.

شعرباف ادامه داد: با توجه به تجربه سیاسی بیست سال گذشته شهر مشهد، مجموعه‌ی تدوین شده‌ای از شاخص‌های شورای شهر و مجلس وجود داشت که در طول این ادوار استفاده شده بود، اما بنا به تجربه و تغییر شرایط شهر مشهد این شاخص‌ها را بروز کردیم.

وی ضمن بیان اینکه در این فرآیند محوریت با اشخاص حقیقی است، اظهار کرد: ما غالبا در فرآیندهای ائتلاف، وقتی بخواهیم ائتلاف‌ها را تشکیل دهیم به تشکل‌ها رجوع می‌کنیم و این  تشکل‌ها نمایندگانی را معرفی می‌کنند و بعد این فرآیند به جلو می‌رود.

شعرباف در پاسخ به این سوال که ملاک انتخاب تشکل‌ها در این ائتلاف چیست و سهمی که به تشکل‌ها می‌دهید چگونه است، گفت: این ائتلاف به دنبال شخصیت حقیقی افراد است، مجموعه هیئت موسس که متشکل از اشخاص حقیقی و نخبگان حوزه‌های مختلف شهری است، متناسب با رویکردها و تقسیم بندی‌هایی که در کمیسیون شهری در بخش‌های مختلف داریم، تقسیم بندی شده‌اند.

سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت در مشهد در ادامه این نشست خبری گفت:هیئت موسس در اولین گام بعد از تصویب فرآیند، کمیته‌هایی را تشکیل داد که این‌ کمیته‌ها وظیفه تدوین برنامه و تطبیق شاخص‌ها بر مصادیق را بر عهده دارند.

شعرباف ادامه داد: شاید مهمترین  کمیته، کمیته تطبیق شاخص‌ها بر مصادیق بود، 13 نفر نیز عضو کمیته تحقیق هستند که وظیفه تطبیق شاخص‌ها و رساندن داوطلبان را از تعداد اولیه به لیست 25 نفره دارند که این لیست نیز در یک فرآیند دیگر تبدیل به لیست 15 نفری می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان ارسال رزومه از سوی داوطلبان تا یک هفته دیگر ادامه دارد، خاطرنشان کرد:در این فرآیند به بعضی از کاندیداها از طرف هیئت موسس پیشنهاد ارسال رزومه می‌شود، برخی دیگر نیز که ناشناس هستند از طریق فضای مجازی رزومه خود را برای ما ارسال میکنند، این‌ رزومه‌ها برای بررسی به کمیته تحقیق فرستاده می‌شوند.

وی در رابطه با تفاوت فرآیند به لیست رسیدن این ائتلاف با دیگر ائتلاف‌ها اظهار کرد: اعتقاد داریم که انتخاب نهایی باید با مجموعه‌ای از متخصصان و نخبگان و با شیوه اقناعی انجام شود.

شعرباف خاطرنشان کرد:ائتلاف ما اعتقاد دارد که ما بخشی از نیروهای انقلاب در مشهد هستیم، ما نمی‌گوییم که این ائتلاف نماینده جریان انقلاب است چراکه معتقدیم این حرف، حرف گزافی است. به همین دلیل نمیتوانیم  در فرآیندمان اعلام کنیم که اگر کسی منتخب فرآیند ما نبود، پس حق حضور در انتخابات را ندارد، ما به هیچ عنوان تعهدی برای انصراف از داوطلبان نمی‌گیریم و این تعهد را شرعی نمی‌دانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات شورای ششم شورای شهر مشهد انتخابات مجلس شورای شهر شهر مشهد شاخص ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن داوری یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در برنامه استودیوی انتخابات که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات جانمایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۲۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و ۴۴ شعبه در کلات هستند.

فرماندار مشهد ضمن بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید شایسته‌تر از دور نخست برگزار شود، بیان کرد: ۱۸ هزار عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی در این مرحله از انتخابات فعال خواهند بود.

وی در همین رابطه افزود: تبلیغات نامزدها شروع شده و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

داوری خاطرنشان کرد: حوزه انتخابیه مشهد و بخش رضویه را به ۱۴ حوزه تقسیم کرده‌ایم که ۱۳ حوزه در مشهد و ۱ حوزه در بخش مرکزی و همچنین این حوزه‌ها ۲۳ منطقه دارند که ۲۰ منطقه در مشهد و ۳ منطقه در بخش مرکزی فعال خواهد بود.

فرماندار مشهد ادامه داد: هر منطقه برای رصد فعالیت شعب اخذ رای یک اتاق وضعیت دارد و در فرمانداری نیز در قالب اتاق وضعیت ۲۳ منطقه را رصد خواهیم کرد.

وی در خصوص افراد واجد شرایط رای دادن در این دور از انتخابات تشریح کرد: در این مرحله از انتخابات افرادی که طی دوره اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای داده بودند و یا در هیچ حوزه رای ندادند و یا از یازده اسفند سال گذشته تا ۲۱ اردیبهشت به سن قانونی رای دادن رسیده باشند، می‌توانند رای بدهند.

داوری گفت: اولویت ما در ارسال شعب اخذ رای سیار با مناطق جمعیتی و مکان‌های اجتماعی مثل زندان، کارخانجات و غیره خواهد بود. 

فرماندار مشهد گفت: تمام تلاش هیات اجرایی و ستاد انتخابات شهرستان بر این است که یک انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت بالا را برگزار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آماری از دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه متبوع خود پرداخت و افزود: مشارکت مردم مشهد در دور نخست انتخابات حدود ۷ درصد نسبت به دور قبل افزایش پیدا کرد و ۱۷ درصد تعرفه بیشتری نسبت به دور قبل مصرف شد.

داوری با بیان اینکه مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، افزود: کمترین شکایت و نارضایتی را در این حوزه انتخابیه داشتیم.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه از پنج نماینده مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، یک نماینده باید در دور دوم به مجلس بروند، افزود: در دور قبل ۹۸ درصد شعب مشهد راس ساعت ۸ فعالیت ‌خود را شروع کردند.

وی بیان کرد: در روز جمعه تمامی عوامل از ۵ صبح حضور خواهند داشت و راس ساعت ۸  فرآیند انتخابات برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد