Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آر تی عربی، «شادی عثمان» مسئول رسانه‌ای در دفتر اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد که تل آویو هنوز به درخواست ورود هیئت اتحادیه اروپا به فلسطین برای نظارت بر انتخابات قانونگذاری آینده که قرار است در ۲۲ مه برگزار شود، پاسخ نداده است.

او گفت: اسرائیل طبق توافق نامه‌های امضا شده با فلسطینیان از جمله توافقنامه اسلو (۱۹۹۵) باید برگزاری انتخابات و ورود و جابجایی ناظران را طبق شرط تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عثمان افزود: تل آویو تا بعد از ظهر یک‌شنبه به درخواست ورود هیئت آماده سازی انتخابات که شامل ۴ نفر است، پاسخی نداده است. هیئت بزرگتری که شامل اعضای پارلمان اروپا و کارشناسان اروپایی هستند نیز یک هفته قبل از رأی‌گیری وارد فلسطین می‌شوند که هنوز درخواستی برای حضور آنان به تل آویو ارسال نشده است.

او با تأکید بر اینکه تلاش‌ها به منظور دریافت پاسخ در اسرع وقت ادامه دارد، اعلام کرد: در غیر این صورت گزینه‌های دیگری بررسی خواهد شد.

در این راستا، «أمل جادو شکعه» معاون وزیر امور خارجه و مهاجران فلسطین گفت: هیئتی به ریاست «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه از روز یکشنبه به تعدادی از کشور‌های اروپایی از جمله بلژیک، انگلیس و اسپانیا سفر می‌کند تا با همتایان خود به ویژه «جوزب بورل» مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا درباره رفع موانعی که تل آویو پیش از انتخابات ایجاد می‌کند، گفتگو کند.

به گفته این مقام فلسطینی، برجسته‌ترین موضوعاتی که در سفر مطرح می‌شود، تخلفاتی است که رژیم صهیونیستی نسبت به تلاش برای ممانعت و جلوگیری از انتخابات در قدس و اقدامات آن‌ها علیه نامزد‌ها انجام داده است.

قرار است انتخابات فلسطین برای نخستین بار در ۱۵ سال اخیر در تمامی اراضی فلسطینی برگزار شود. انتخابات پارلمانی ۲۲ مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ۳۱ ژوئیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انتخابات فلسطین رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته در نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، فراهم بودن شرایط ظهور و بروز همه سلایق در جریان انتخاب مردم در امور کشور است.

وی افزود: اینکه همه سلیقه‌ها، مذاهب و اقوام بتوانند در رقابت انتخاباتی حاضر شوند نشان دهنده نگاه عادلانه در قانون و در این نظام مقدس است.

استاندار گلستان گفت: احترام به قانون به عنوان یک اصل در رقابت انتخاباتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود هر فردی که قصد دارد در این عرصه حاضر شود و وارد مجموعه قانون‌گذاری کشور شود، ابتدا خود پایبند به قانون باشد.

وی یادآور شد: در برخورد با تخلفات با هیچ فردی تعارف نداریم و بدون اغماض بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز اعلام کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088737

دیگر خبرها

  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود